Telecom News - שירות מנוהל ובענן – חלום העומד בפני הגשמה בישראל

שירות מנוהל ובענן – חלום העומד בפני הגשמה בישראל

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> שירות מנוהל ובענן – חלום העומד בפני הגשמה בישראל
שירות מנוהל ובענן – חלום העומד בפני הגשמה בישראל
מאת: אבי וייס, 24.11.14, 21:30קובי ביטר
 
אספקת שירותי תוכן ותמיכה מנוהלים במיקור חוץ ובענן – חלום בתהליכי הגשמה, בדחיפה של קובי ביטר, המנכ"ל הטרי של בינת סמך.
 
"לעניות דעתי, אין סיבה אמיתית להתנגדות של מנהלים להוציא את ה-Data הארגוני לענן. זה פחד לא מוסבר", מתאר קובי ביטר, מנכ"ל בינת סמך. "הסלוגן שלי: 'אנו מורידים לכם את כאב הראש של התמיכה'. משפט זה טוב לכל חברה בישראל, גם לחברות הוותיקות והיציבות וגם לסטארטאפים".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם קובי ביטר (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שירותים מנוהלים ובענן. כיצד מצליחים להעביר את תחום השירות והתמיכה לשירות במיקור חוץ ובענן?
 
שאלה: מה התחדש בבינת סמך?
קובי ביטר: "הגעתי לתפקיד מנכ"ל בינת סמך אחרי ניסיון רב שנים בעולם ה-ICT (כאן). זאת, בתפקידים מגוונים, החל מרמת השטח של מפתח ועד תפקידי ניהול מגוונים בעולמות הפיתוח, השירות, מערכות המידע והפרויקטים. לפני בינת סמך הייתי מנכ"ל 'מיה מחשבים' והזדמן לי להיות מנכ"ל בינת סמך. ראיתי בזה אתגר חדש ומעניין עבורי והתחלתי בתפקיד ב-1.7.14.
 
לבינת סמך יש 3 קווי מוצרים ראשיים, מעבר למכירת והתקנת ציוד, וביצוע פרוייקטים של שדרוגים ומעבר פיזי של חברות לאתר חדש:
 
א. מיקור חוץ (Outsourcing). במסגרת זו אנו מאתרים ומיישמים אנשי מקצוע, בעיקר בתחום התשתיות. ארגונים יודעים, שהם יכולים לקבל מאתנו מגוון רחב של עובדים, לא רק בתשתיות המחשוב והתקשורת
 
יש לנו בתחום זה כמה דברים ייחודיים, למשל, שירות QA אצל חברת מוצר ידועה וגדולה, שבה יש לנו 17 עובדים המבצעים שם QA למוצר ועובדים במתודולגיות סדורות לתחום זה.
 
ב. מוקדים. השירות שלנו הוא של מוקד 'קצה לקצה'. כל מוקד הוא ייעודי ונבנה לפי הצרכים של הלקוח. כך, אנו לא מתחרים ישירים בחברות המספקות מוקדים כלליים. יש לנו 2 סוגי מוקדים: Insource ו-Outsource.
 
במוקדים מסוג Outsource הכל נמצא אצלנו (בבינת סמך) מערכות הטלפוניה, מערכות ה-xcCall-Center, ניהול היידע ועוד וזה שירות מיקור חוץ מלא. יש לנו כמה מוקדים כאלה דוגמת: מוקד ניצולי השואה, מוקד נציבות שירות המדינה (מוקד צ'אט), מוקד "עידן +", מוקד שוק ההון של משרד האוצר ועוד.
 
במוקדים מסוג Insource, השירות נעשה בחצר הלקוח. הנציגים והניהול הם באחריותנו אךהמערכות שייכות ללקוח ונמצאות אצל הלקוח, גם אם אנו התקנו אותן ומתחזקים אותן. יש לנו כמה מוקדים משמעותיים מהסוג הזה, למשל, מוקד נתיבי ישראל (מע"צ), מוקד של 70 איש הכולל גם מהנדסי תנועה, מוקד בעמידר עם סוג מיוחד של מוקדנים בעלי יכולת קשב וסימפטיה בגלל האוכלוסייה המקבלת שירות במוקד, מוקד אגף השיקום של משרד הביטחון הכולל גם אחיות ורוקחים, מוקד הנצחה למשפחות שכולות ועוד מספר מוקדים פחות גדולים.
 
בינת סמך היא חברה של כ-350 איש, כ-230  מהם סביב עולם המוקדים, כ-80 סביב עולמות מיקור החוץ והשאר שירות מנוהל, מעבר למטה "רזה" ומחלקת איתור וגיוס איכותית".
 
שאלה: מה היה המוקד של תשומת הלב שלך מהרגע שנכנסת לתפקיד המנכ"ל?
תשובה: "הנושא, שאני מעוניין ביותר לקדם אותו, הוא תחום השירות המנוהל. כמנהל מערכות מידע לשעבר אני מזהה את היתרון המובהק בהוצאת שירותים לגורם חוץ המתמחה בכך, כשדרישת הלקוח היא ל-100% זמינות ולא בהכרח ל-100% משרה וכאן אנו נכנסים לתמונה. מאחר שאני מחזיק מוקד של 24*7 זמין אני מסוגל לתת את השירות.
 
דוגמא יפה לכך היא חברה ישראלית, שפיתחה מוצר ייחודי הנמכר בכל העולם ואנו משמשים כמרכז התמיכה שלה 24*7 כולל דוברי מספר שפות זרות. השירות ניתן בכמה רמות החל מקבלת הקריאה דרך מעקב מלא אחר עמידה ב-SLA של הלקוח שלנו מול לקוחותיו וכלה בפתרון יעודי של המוצר.
 
דוגמא נוספת היא הפעילות של רשת הידיעות של חברת בלומברג העולמית, שהיא סוכנות ידיעות בינלאומית המוכרת כאן עמדות ושירות, ותמיכה ושירות, שמבוצעים מתחילתם ועד סופם על ידינו כשירות מנוהל, החל משלב הזמנת הציוד ושיחרור מהמכס וכלה בהגדרות, התקנות ושירות מלא. אני חושב, שזו תעודת כבוד, שחברה בינלאומית כמו חברת בלומברג סומכת עלינו ומפקדיה בידינו את השירות למערכותיה".
 
שאלה: מדוע אתה מתרכז בתחום השירותים המנוהלים?
תשובה: "שוק ה-Outsourcing המסורתי נמצא בהתמודדות קשה. מצד אחד מכרז החשכ"ל משך את השוק כלפי מטה ומצד שני קיימת תופעה של קליטת העובדים לתוך הארגונים. לכן, לדעתי יש פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחום השירותים המנוהלים.

אני מעוניין לפתח אצלנו התמחות של מתן שירותי תוכן מנוהלים ולפי דרישה מעבר לההתמחות של עולם התמיכה, עולם קבלת הקריאות והמענה המקצועי. בתחום זה לבינת יש יסודות בריאים וכמובן נסיון. אני מאוד מאמין, שזה תחום, שבו אנו מביאים ערך ללקוחות שלנו ויכולים לגדול בו ושוב מנסיוני הרחב כלקוח".
 
שאלה: איך מממשים את החזון הזה?
תשובה: "אין קיצורי דרך. הגדלתי את מערך המכירות וצריך לעבור לקוח לקוח. החברה עומדת בשנה העיסקית הקרובה בפני אתגרים לא פשוטים אולם, אני משוכנע, שנעמוד בהם. אני כבר מזהה כבר ניצנים ראשונים, שהכיוון נכון.
 
המשימה המאד ברורה, שהבעלים העמיד בפני, היא פשוטה: מיצוב החברה כמובילה בתחום וכמובן הגדלת המכירות ושיפור הרווחיות. אלה האתגרים, שבשבילם הגעתי לתפקיד וברור לי, שנעמוד בהם עם צוות ניהולי נכון וחשיבה נכונה.
 
הכיוון העיקרי, שאני מאמין, שנגדל בו, הוא השירות המנוהל. זה דורש הרבה שכנוע של חברות, שיותר כדאי להן, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת רמת השירות ללקוחות הקצה, להוציא את תחום השירות לחברה מתמחה ומקצועית, דוגמת בינת סמך. החוכמה לזהות את אותם לקוחות הרוצים מצד אחד לצמצם עלויות ומצד שני להעלות את רמת השרות. שם אני נמצא בשבילם.
 
אני מסביר ללקוחות, כמובן ברמת הנהלה, שאני מוריד מהם את כאב הראש של התמיכה בלקוחות הקצה או בתמיכה פנימית. אני מציע להם, שאנו נהיה הקו הראשון ולפעמים גם השני של התמיכה.
 
יש לנו מתודולוגיה של עבודה בעולם התמיכה ויש לנו את האנשים המוכשרים וכל הכלים הנדרשים כדי לספק את הביקוש. עברנו את כל ההסמכות הנדרשות בשוק ואנו ממשיכים ללמוד ולהתפתח בתחום הזה כל הזמן".  
 
שאלה: יש לכם עוד כיווני התפתחות ל-2015?
תשובה: "בהחלט. אני מעוניין להתרחב ולמכור Analytics On-Demand. בנוסף אני מעוניין לבצע Campaign Management On-Demand. אלה 2 תחומים המשיקים זה לזה ומאפשרים לחברות לבצע קמפיינים מבוססי אנליטיקה, הכל On-Demand.
 
החידוש הגדול: אנו נספק את השירות הזה כ: Campaign As a Service. נשנה את כל הפרדיגמות של תפיסת הנושא ומתן השירות בתחום הזה בשוק. זה יהיה חלק מתפיסת העולם שלנו, של מתן שירות אפליקטיבי לפי דרישה. כיום, ארגונים ועסקים רגילים לשלם על היישומים המרכזיים שלהם בשיטת הרישיונות. אנו מעוניינים להעביר את האפליקציות לגישת 'שירותים לפי דרישה'. הכל בענן. לא רק שזה יותר זול לארגונים, זה גם מייעל את העבודה שלהם בכל הרמות".
 
שאלה: למה העסקים והארגונים בישראל לא נמצאים ומזמן בענן?
תשובה: "מהניסיון שלי, שוק שירותי הענן בישראל הוא שוק לא מספיק גדול ואין בו מספיק כסף. לכן, אני פונה בשלב ראשון אל שוקי ה-SMB, SME וה-SoHo ומציע להם לעבור לשירות המנוהל. יש כאן יותר נכונות בגלל החיסכון הכלכלי הברור וקלות התפעול.
 
בארגונים גדולים, זה לוקח יותר זמן. יש הרבה חששות וארגונים מהססים להוציא את המידע שלהם לענן. מנהלים מפחדים משום מה להוציא את ה-Data שלהם וכמובן בעולם הפיננסים יש את הרגולטור, שעדיין לא התאים עצמו למציאות המשתנה.
 
לכן, לדעתי תחום הענן הציבורי בישראל עדיין לא מספיק גדול בהשוואה לעולם המערבי. זה עולם הנמצא ממש בתחילת דרכו ועדיין לא בהיקפים, אם כי רואים כניסה של גופים גדולים, כולל צה"ל, לתחום הענן.
 
החשש של המנהלים הוא לא ריאלי. כשהמידע בתוך הארגון, יכול כל עובד להוציא החוצה את המידע על דיסק-און-קי אוCD . רק לאחרונה קראנו על גניבת המידע, שהיה מאוד מוגן בארגון פיננסי גדול. התפיסה, שהמידע מוגן יותר בתוך הארגון, היא חסרת בסיס.
 
גם לנו וגם למתחרים שלנו יש מנגנוני אבטחת מידע, שהם חזקים בכמה רמות מכל מערכת אבטחת מידע הקיימת בתוך כל ארגון בישראל. המערכות שלנו תמיד מעודכנות והניטור תמידי עם פיקוח הדוק. זה בכמה רמות טוב יותר ממה שיש בתוך הארגונים.
 
לכן, אנו נמצאים בשלב של שכנוע. אני משקיע זמן לשוחח עם מנהלים ולשכנע אותם. להערכתי, בסופו של דבר,  שאלת הכסף תכריע ותגבר על כל שיקול לא רציונלי. החיסכון הכספי יגבר על הפחד הבלתי מובן הזה".
 
שאלה: האם יש לכם פתרונות בענן לחברות הזנק?
תשובה: "בהחלט. בינת כקבוצה מציעה כיום לחברות הזנק לקנות שירותי On-Demand בענן. יש כאן את כל השירותים. מתן פלטפורמה מלאה גם כתשתית וגם עבור חברות סטארטאפ, פלטפורמה הכוללת תוכנות תשתית, כלי פיתוח ומסדי נתונים והכל לפי דרישה. נכון, שבעולם היישומים עדיין לא מבקשים מאתנו SAP On-Demand, אבל גם זה יגיע. זה כבר קיים בחו"ל ואין סיבה, שלא יצליח גם בארץ".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
קובי ביטר: "החלום האישי שלי הוא להיות מורה. אני מאמין בשליחות של חינוך הדור הצעיר. אולם, זה יהיה כנראה בפנסיה שלי. כיום, אני נמצא כאן כדי להוביל את החברה לרווח. אני מאמין, שאני מסוגל להוביל את המהלך הזה.
 
המהלך הזה מתמקד בבניית מערכת לשירות מנוהל, שירות מקצועי. אני רוצה להיות 'חלון הראווה' של הלקוחות שלי ולפעול בצורה טובה יותר ממה שהם יכולים לעשות לבד. דהיינו: שאני אספק את השירות מול לקוחות הקצה ברמה טובה יותר. אני מציע ללקוחות שלי לקבל שירות מנוהל ב-SLA מוגדר.
 
החלום המקצועי הוא להיות ספק שירותי 'האנליטיקה לפי דרישה' בישראל. זה למעשה 'ביג-דאטה לפי דרישה'. זה עולם חדש וענק, שאנו נמצאים רק בתחילתו. אני מעריך, שהביקוש לשירות הזה יעלה בשנים הבאות ואני כבר ערוך היום לספק בו שירות לכל דורש".
 
הכל בענן



 
 
Bookmark and Share