Telecom News - תקשורת סלולרית בישראל - עצירת הורדת המחירים וההתפתחות הטכנולוגית

תקשורת סלולרית בישראל - עצירת הורדת המחירים וההתפתחות הטכנולוגית

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> תקשורת סלולרית בישראל - עצירת הורדת המחירים וההתפתחות הטכנולוגית
שר התקשורת היוצא גלעד ארדן השאיר אחריו כמה נושאים לא פתורים וביניהם הטיפול בעדכון הקש"ג (עלות קישורי הגומלין) ברשתות הסלולר ועדכון טכנולוגיות תקשורת סלולרית (תקנים, תדרים), מה שמבטיח את המשך הפיגור של ישראל.
מאת: אבי וייס, 25.11.14, 11:40אבי ברגר

הרגולטור הבריטי Ofcom פרסם בשבוע החולף (כאן) את החלטתו, שעד שנת 2020 הוא ידאג לפנות את תחום התדרים סביב ה-700 מגהרץ משימוש לצרכי טלוויזיה קרקעית ויקצה את התדרים הללו לצרכי דור 4.5 ודור 5 בסלולר, כחלק ממדיניות השוק האירופאי (EU) לפס רחב נייד וצמצום "הפערים הדיגיטליים" באירופה. זאת, אחרי שחרור מסיבי של תדרים ע"י Ofcom בתחום ה-800 מגהרץ ובתחומים נוספים, בעיקר לצרכי Offload ו-WiFi (כאן).

מיותר לציין, שבישראל לא שוחררו ולו מגהרץ אחד לשום צורך. במקום זאת, סיבכו במשרד התקשורת את היכולת לשחרר תדרים בכך, שהכירו במדינת פלסטין, מדינה שקיבלה ותקבל תדרים באופן עצמאי מ-ITU בתחומי תדרים, שישראל כבר משתמשת בהם. 

בנוסף, הוקם לאחרונה ארגון WhiteSpace Alliance - WSA (מטרות הארגון מצוינות במסמך המצ"ב להורדה כאן). זה ארגון בינלאומי המקדם את השימוש בתחומי תדרים, שנקראים White-Spaces, שהוחל בכל העולם להשתמש בהם למטרות ציבוריות רחבות היקף, לרבות לרשתות חרום ציבוריות ניידות מתקדמות. ישראל (כמובן) לא חברה בארגון הבינלאומי הזה ולא עושה מאומה בתחום זה.

אם לא די בכך, עליית היקף של מערכות IoT ברשתות הסלולר מחייבת את רשתות הסלולר (גם בישראל) לבצע הגירה מתוכננת ל-IPv6. מצ"ב כאן להורדה מסמך מעודכן של ה-OECD המצביע על תהליכי ההגירה ל-IPv6 במדינות החברות ב-OECD (ישראל חברה ב-OECD). מיותר לציין, שבמשרד התקשורת הישראלי עדיין לא שמעו על המושג הנקרא IPv6. בישראל, עדיין מטפלים בטכנולוגיות של עולם הטלגרף מהמאה ה-19, טכנולוגיות האמורות להשתלב ב"שוק הסיטונאי" הדמיוני, שבנו שם באוויר (בזמן ש-Unlimited עומדת בפני פשיטת רגל בגלל הטיפול הכושל הזה).

הבעיה הכי חמורה ואקוטית, שנשארה פתוחה ונוגעת לכיס של כל אזרחי ישראל, היא תחום הקש"ג (תשלום קישורי גומלין). זה הסכום, שמעבירות חברות התקשורת זו לזו בשיחות העוברות בין ספקיות תקשורת (קווית וסלולרית) בינן לבין עצמן. היות ובעולם הרחב וגם בישראל עברו לשיטת "הכל כלול" או Flat Rate, אזי הקש"ג הוא מחסום חמור להורדת מחירים נוספת.

שכן, שיחה היוצאת למשל מסלקום ונגמרת בגולן טלקום או להיפך או בין כל 2 ספקי תקשורת, יש עליה תשלום של כ-7 אג' לדקה עבור הקש"ג הסלולרי. הקש"ג הקווי הוא כ-1 אג' לדקה (גם כן תשלום מיותר, כמנותח כאן). ב-1.1.15 המחיר הזה (של הקש"ג הסלולרי) היה אמור לרדת לכמעט אפס או ממש לאפס. אולם, זה לא יקרה. למה? משרד התקשורת עסוק בשטויות של "השוק הסיטונאי" ועוד תוכניות דמיוניות "כחול אשר על שפת הים". 

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשאלה: "האם יש המשך להסדר הפחתת הקש"ג הסלולרי המסתיים בעוד כחודש וחצי?
למה הקש"ג לא ירד לאפס?".

תשובה לא הצלחתי לקבל, די ברור למה. 

הסיבה המרכזית לכך, שהקש"ג לא יורד לאפס, לא בסלולר ולא בקווי היא, שהנושא מצוי בידיים של טירונים ובעלי אינטרסים מוזרים, דוגמת סמנכ"ל לכלכלה והמנכ"ל, שההתמחות העיקרית שלהם היא "לתחמן מספרים", ככל העולה על רוחם ודמיונם, כפי שחשפנו כמה פעמים, למשל כאן
 



 
 
Bookmark and Share