Telecom News - דו"ח ביקורת חמור על אגף הספקטרום במש' התקשורת, ויש מי שממתין בפינה

דו"ח ביקורת חמור על אגף הספקטרום במש' התקשורת, ויש מי שממתין בפינה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> דו"ח ביקורת חמור על אגף הספקטרום במש' התקשורת, ויש מי שממתין בפינה
מבקר הפנים במשרד התקשורת (אלון זולר) פרסם דו"ח ביקורת מאוד חמור על התנהלות אגף בכיר ספקטרום ורישוי תדרים בראשותו של נתי שוברט. זה לא דו"ח ראשון חמור בעניין האגף הזה. יש כבר מי שלוטש עיניים להשתלט על האגף ולחסל אותו (ואולי להיות משנה למנכ"ל...).
מאת: אבי וייס, 27.11.14, 12:45נתי שוברט

חשיפה בלעדיתנתי שוברט (בתמונה), סמנכ"ל בכיר לספקטרום ורישוי תדרים במשרד התקשורת נכנס שוב "לעין הסערה". מבקר הפנים של משרד התקשורת (אלון זולר), ביצע בדיקה מה נעשה באגף הגדול ביותר במשרד התקשורת והוציא תחת ידיו דו"ח די חמור, בדגש על תחום הפיקוח האלחוטי. אין זו פעם ראשונה, שיוצא דו"ח חמור על האגף הזה (פירוט בהמשך). 

בשבוע שעבר כבר התקיים דיון ראשון מקיף אצל המנכ"ל (אבי ברגר), בפורום מצומצם. באופן מפתיע, השתתף בדיון גם סמנכ"ל פיקוח ואכיפה, שמילה מימון, שנדחף לכל דיון, שעשוי לקדם אותו לקראת הגשמת החלום הנסתר שלו: תפקיד ה״משנה למנכ"ל״, שבוטל ולא אוייש לאחר פרישת משה גלילי, שהיה משנה למנכ"ל וראש אגף בכיר (ספקטרום) טרם פרישתו לגימלאות.

בנוסף, כדי להבין את הרקע לעלילה והשתתפותו של שמילה מימון בישיבה הנוגעת לעמיתו, נציין,ששמילה מימון, סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה מערך התקשורת, התמחה (בין יתר ההתמחויות שלו), ב"תקיעת סכינים" בגב של נתי שוברט, בכמה הדמנויות ובאחת מהן אף הצליח:

א. מחטף סמכויות: ניסיון שביצע שמילה מימון בהיותו מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת, לפני מינויו של אבי ברגר לתפקיד. במסגרת זו ניסה שמילה מימון לקחת את הסמכויות, התקציבים והאנשים של אגף הספקטרום ושל מועצת הכבלים והלוויין, אליו. הנושא הזה עורר הרבה רעש במשרד, ולמעשה עיקר המחטף הזה בוטל בלחץ העובדים והמנהלים האחרים. 

ב. סילוק בבושת פנים של נתי שוברט מהתפקיד של מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. שמילה הצליח בתרגיל הזה, למרות כל המחאות, וכיהן בתפקיד עד לאחרונה (החליפה אותו בתפקיד ד"ר יפעת בן-חי-שגב).

כך, במשך כשנתיים, הרס מ"מ היו"ר נתי שוברט לא רק את אגף הספקטרום, אלא גם את מועצת הכבלים והלוויין, ושמילה מימון, שהחליף אותו בתפקיד זה בתרגיל מביש, המשיך בדיוק באותו קו הרסני. 

לכן נראה, שהפעם שמשמילה מימוןילה מימון (בתמונה משמאל) ינסה לנצל את דו"ח המבקר כדי לתקוע "סכין אחרונה" ולחסל את נתי שוברט, ולהיות סמנכ"ל בכיר ביותר, שיחלוש גם על תחום הפיקוח של אגף הספקטרום, תכנית שלא הצליח עד כה להוציא לפועל.

מיותר לציין, שלשמילה מימון יש את כל הכישורים להיות "סמנכ"ל על" בכיר מאוד ואולי אף משנה למנכ"ל, לאור הצלחותיו בגריסת אלפי תלונות של אזרחים, כדי שהתלונות הללו לא יטרידו את מנוחתו, פרסום ניירות בקצב - חסרי כל משמעות ואף עם מהימנות מוטלת בספק, למעט אם משתמשים בדוחות הללו לצרכי הפצת בדיחות (בפייסבוק), והצליח יפה להסתכסך עם כל מה שזז בעולם התקשורת (לרבות עם כמעט כל ספקיות התקשורת), תוך ביצוע כל טריק אפשרי כדי לקדם ולתגמל את מקורביו ושכניו ממודיעין

די ברור, שהקדנציה של נתי שוברט כראש אגף הספקטרום עומדת לפני סיום, במוקדם או במאוחר. אך לאחרונה, בהיותו ראש המשלחת של משרד התקשורת לדרום-קוריאה (כנס ITU), כשל בכל מהלכיו והמיט אסון על תחום הספקטרום בישראל, עקב ההכרה במדינה פלסטין. אין שום סיבה שהוא ימשיך בתפקידו. 

במשרד התקשורת היו כבר כמה דוחו"ת חמורים על ההתנהלות הפנימית במשרד, אבל לא נראה, שזה הזיז למישהו. בתחום הספקטרום והטיפול הכושל ב- LTE היו כמה דוחו"ת חמורים, לרבות של מבקר המדינה. האם זה הפריע לנתי שוברט? הצחקתם אותי.. אולם נראה, שהפעם הכוחות "שסוגרים עליו", שאליהם הצטרף שמילה מימון, יכולים להביא (אולי) לסיום הקדנציה הארוכה והכושלת שלו במשרד, או לפחות לעקר את סמכויותיו (לרבות תקציביו ואנשיו), ולהעבירם לשמילה מימון

המשך יבוא. 

בתמונהשמילה מימון (מימין) ונתי שוברט (משמאל), בימים טובים יותר, שבהם עדיין היו (כנראה) חברים...
תמונה ממקסיקו



 
 
Bookmark and Share