Telecom News - הדרך לכניסת סטארטאפ לשוק האמריקאי עוברת (כנראה) דרך הסיליקון-ואלי

הדרך לכניסת סטארטאפ לשוק האמריקאי עוברת (כנראה) דרך הסיליקון-ואלי

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> הדרך לכניסת סטארטאפ לשוק האמריקאי עוברת (כנראה) דרך הסיליקון-ואלי
גיל בן-ארצי, מייסד ושותף ב-UpWest Labs, אקסלרטור השוכן ב-Silicon Valley בארה"ב, פורס במפגש פורום Startup Grind TLV, את הדרך לכניסה לשוק האמריקאי (שותפים, לקוחות, משקיעים), השוק החשוב ביותר עבור רוב היזמים הישראליים. 
מאת: אבי וייס, 30.11.14, 17:10גיל בן-ארצי

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני כשנה, מונה כיום כבר למעלה מ-900 איש, מיוזמתו של שחר מטורין, יזם ומנכ"ל InteGreat.

כ"כ, 
שחר מטורין הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, ושלוחת תל אביב מנוהלת בניהול משותף עם רם יוניש, סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל.

באירוע הציגה חברת ההזנק shopnfly את הפיתוח שלה, אחרי שזכתה במפגש הקודם (כאן), במקום הראשון במשאל' שנערך בין משתתפי המפגש של Startup Grind תל אביב.

האורח המרכזי במפגש, שהתקיים ביום 27.11.14 בהשתת
גיל בן-ארצי עם רם יונישפות של למעלה מ-80 איש בבית ג'ון-ברייס בת"א, היה גיל בן-ארצי (בתמונה יושב מימין, לשמאלו: רם יוניש).

רם יוניש:  
"אנו כבר שנה 'באוויר' עם קהילה המתרחבת כל הזמן, קהילה תוססת המשתתפת במפגשים חודשיים איכותיים. במפגש הבא נעבור למבנה של ארנסט-אנד-יאנג, מנותני החסות לפורום הישראלי של Startup Grind. במפגש הבא האורח המרכזי שלנו יהיה שחר וייזר, מייסד ומנכ"ל Get-Taxi, יזם סדרתי מרתק". 

שחר מטורין: "ההתפתחויות ב-Startup Grind העולמי וגם המקומי הן ממש מדהימות. שלוחות נפתחות בקצב גבוה. אנו נמצאים כחודשיים לפני הכנס השנתי העולמי (המתקיים בארה"ב), ואני מזמין את כל המתעניינים והפעילים להצטרף לאירוע המרתק הזה.

התחלנו לבנות קהילת משקיעים מובילים במטרה לבנות קבוצת משקיעים להשקעות משותפות בינלאומיות עם דגש לשלב ה-Seed.

בנוסף, פתחנו קבוצה חדשה בפייסבוק כדי לאפשר קשר טוב יותר בין החברים ויכולת לשאול שאלות ולקבל תשובות באופן בלתי אמצעי ומהיר". 

גיא געש, מייסד משותף ומנכ"ל, shopnfly: "בהמשך לזכייה שלנו כאן ב-Startup Grind בחודש הקודם, אני יכול לבשר, שאנו נמצאים בהתרחבות וכעת אנו כבר 9 אנשים. הנושא, שבו אנו עוסקים: 20% מכלל הוצאות של נוסעים ותיירים ברחבי העולם הולכים לקניות. זה שוק של 260 מיליארד דולרים מכירות בשנה בעולם. הבעיה: הכל מבוצע ברכישות פיזיות לא מקוונות.

הפתרון שלנו מציע לשנות את הגישה של הנוסעים (בנמלי האוויר והים) בתחום הקניות, גם בנמל היציאה עצמו וגם באוויר - בטיסה בחברת התעופה. התחברנו כבר עם שותף עולמי ראשון, Concur, ויש לנו כבר שותפים גם בקרב חברות התעופה, דוגמת החברות אל-על ובריטיש. 

הפתרון שלנו חוסך זמן לנוסע וגם חוסך לו כסף. שכן, אנו מבצעים בשבילו את ההשוואות, מה ואיפה כדאי לו לקנות כל פריט, שהוא מחפש. הפלטפורמות של חנויות הדיוטי-פרי ברחבי העולם מתחילות רק כעת לנוע לעבר האינטרנט ולעבור להיות חנויות מקוונות. אנו מספקים לחנויות הללו את היכולת לעבור באופן חלק לעולם הדיגיטלי עם מערכת e-Commerce מלאה. זו מערכת המותאמת לעולם המושגים, הרגולציה והצרכים של חנויות הדיוטי-פרי.

אנו בשלבי פיתוח מתקדמים של יכולות ואנו מוכיחים, שהמערכת שלנו טובה לכל הצדדים: קונים, סוחרים, ספקי שירותי תיירות, חברות תעופה וכך הלאה. למשל: חברות תעופה יכולות כעת להיות גם בעלות יכולת של סוחר מקוון, מה שלא היה להן קודם. קיבלנו השקעות סיד ממשקיעים בישראל ובבריטניה". 

גיל בן-ארצי, מייסד ושותף, UpWest Labs: "אני חושב, שירשתי את היזמות מאבא שלי. בגיל צעיר נדדתי כמה פעמים בין ישראל, בריטניה וארה"ב. אולם, החלטתי לעשות צבא בישראל ושרתתי כמפקד טנק. אני חושב, שזה עזר לי לעצב את השקפת העולם שלי לגבי עולם היזמות.

בדרך הפכתי למומחה ספורט, בעיקר בתחום ה-Soccer. למדתי תואר שני בארה"ב וזה יצר לי את סביבת החברים, שאני יכול לסמוך עליה שם. עבדתי, בין היתר, כ-6 שנים ב-Yahoo!. ב-Yahoo! נתנו לי המון הזדמנויות להתפתח ולמדתי מהם המון. הייתי שם בקבוצת הרכישות והמיזוגים. משם הגעתי לסצנת הסטארטאפים הישראליים. בתחילה עזרתי לסטארטאפים הישראליים באופן אקראי. כ"כ, עזרתי ל-Yahoo! לפתוח שלוחת מו"פ בחיפה. ראיתי, שיש בישראל מאגר כשרונות ענק, אבל חסרה לישראליםהגישה ללקוחות, לשווקים הגדולים, לשותפים הגדולים, למשקיעים הגדולים. כל אלה נמצאים בסיליקון ואלי.

לכן, חיפשתי דרך להנגיש את השוק האמריקאי לסטארטאפים הישראליים והחלטתי לאמץ את המודל של האקסלרטור. הקמתי עם שותפים אקסלרטור הממוקם בפאלו-אלטו. המודל שלנו הוא כמו כל אקסלרטור ואנו מקבלים חברות מישראל למשך 4 חודשים.

כרגע אנו עם 18 יזמים, שעובדים מפאלו-אלטו ומוצאים שותפים, לקוחות ומשקיעים בלב הסיליקון ואלי. עברו דרכנו עד היום 46 חברות הזנק. ב-4 החודשים של השהייה באקסלרטור אנו מחברים את הסטארטאפים עם המנטורים הטובים ביותר שיש ואחרי כן הסטארטאפ כבר יכול לרוץ לבד. אנו גם מסייעים ליזם לגייס כסף ובמקרים רבים אנו משקיעים ביזם, כשותפים עם משקיעים אחרים מהסיליקון ואלי.

אני מאמין, שחברות ישראליות העוברות בסיליקון-ואלי מוצאות את המקום הנכון להתנסות בו ביזמות בקנה מידה גדול כמו זה הקיים בארה"ב. כל השחקנים הגדולים בעולם נמצאים שם וכולם פוגשים את כולם כל הזמן.

אני מבצע בארץ את המיון של החברות המועמדות לצאת לאקסלרטור שלנו בפאלו-אלטו. אני מחפש בעיקר חברות המפתחות פתרונות תוכנה לשווקים גדולים וכעת אנו מחפשים פתרונות ומפתחים בעולם 'המוצרים הלבישים' וה-IoT. 

אני מאמין, שמרכז הפיתוח של חברת הזנק ישראלית צריך להימצא בישראל. זו סביבת הפיתוח הטובה ביותר שיש. אולם, השיווק, המכירות והפיתוח העסקי צריכים להיות בארה"ב. זה השוק העולמי הגדול ביותר. יש אמנם שווקים מתחרים בעולם
, אבל אי אפשר להשוות אותם למה שיש בארה"ב, אותה אני מכיר היטב. 

המודל הזה של מרכז פיתוח בארץ והשיווק והמכירות בארה"ב, זה מודל די קשה ליישום לחברות סטארטאפ בעיקר בתחילת הדרך. גם בגלל המרחקים והפרשי השעות. אולם, זה סיכון כדאי עבור היזמים והם יכולים לשלוט בצורה מושכלת בסיכון הזה ואף להצליח. יש לנו הצלחות יפות מאוד באקסלרטור ואני גאה בכל חברה, שהצלחנו למנף אותה". 
הראיון עםגיל בן-ארצי
הראיון עםגיל בן-ארצי
אבי וייס ושחר מטורין



 
 
Bookmark and Share