Telecom News - EMC: תקלות אובדן נתונים גרמו ב-2014 נזקים של 1.7 טריליון דולרים

EMC: תקלות אובדן נתונים גרמו ב-2014 נזקים של 1.7 טריליון דולרים

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> EMC: תקלות אובדן נתונים גרמו ב-2014 נזקים של 1.7 טריליון דולרים
EMC: תקלות אובדן נתונים גרמו ב-2014 נזקים של 1.7 טריליון דולרים
מאת: מערכת Telecom News, 3.12.14, 10:44גיל דון
 
מחקר אבטחת מידע מגלה, שמספר התקלות של אובדן נתונים ומידע צמח ב-400% מאז 2012, אך באופן מפתיע ל-51% מהעסקים אין תכנית התאוששות מאסון, 62% מהעסקים דרגו את סביבות הביג דאטה, המובייל והענן ההיברידי כקשות להגנה ו-64% מהארגונים חוו אירוע של אובדן נתונים ב-2014.
 
מחקר אבטחת מידע, EMC Global Data Protection, שנערך ע"י חברת Vanson Bourne עבור EMC והשתתפו בו 3,300 מקבלי החלטות בתחום ה-IT מ-24 מדינות, מארגונים בסדר גודל בינוני ומתאגידים גדולים מגלה ממצאים מעניינים בתחוחם האבטחה: 
החדשות הטובות הן, שמספר התקריות הכולל של אובדן נתונים פוחת והולך. עם זאת, היקף הנתונים, שאובדים במהלך אירוע גדל אקספוננציאלית:
  • 64% מארגונים, שהשתתפו בסקר, חוו ב-12 החודשים האחרונים אירוע של אובדן נתונים או השבתת הארגון.
  • עסק ממוצע חווה ב-12 החודשים האחרונים השבתה בלתי צפויה של יותר מ-3 ימי עבודה.
  • השלכות מסחריות אחרות של שיבושים מסוג זה היו אובדן הכנסות (36%) ועיכובים בפיתוח מוצר (34%).
גיל דון, (בתמונה), מנהל אזורי של חטיבת Data Protection and Availability ב-EMC: "הסקר מדגיש את ההשפעה הכספית העצומה של זמן השבתה לא מתוכנן ושל אובדן נתונים על עסקים בכל מקום. 62% ממקבלי החלטות בתחומי ה-,IT שרואיינו, מרגישים מאותגרים כשהם מנסים להגן על מידע השמור בענן היברידי ובסביבות ביג דאטה ומובייל, ניתן להבין מדוע כמעט כולם חסרי ביטחון לגבי יכולות הגנת הנתונים שלהם באתגרים עסקיים עתידיים. אנו מקווים, שמובילי ה-IT יבצעו הערכה מחודשת לגבי  פתרונות ההגנה הנוכחיים שלהם, יבחנו האם הם עולים בקנה אחד עם הדרישות העסקיות של היום, וישקלו מחדש את המטרות שלהם לטווח הארוך".
 
על פי הסקר, מגמות עסקיות כגון ביג דאטה ומעבר למובייל ולענן היברידי יוצרות אתגרים חדשים להגנה על נתונים:
  • ל-51% מהעסקים אין שום תכנית התאוששות מאסון בכל סביבות העבודה הללו ורק ל-6% יש תכנית התאוששות עבור כל השלוש – סביבות ביג דאטה, ענן היברידי ומובייל.
  • 62% מהעסקים דירגו את סביבות הביג דאטה, המובייל והענן ההיברידי כקשות להגנה.
  • כאשר 30% מכל הנתונים הבסיסיים של החברה מאוחסנים בצורה כלשהי בענן, עלול להיגרם אובדן משמעותי של נתונים. 
אימוץ טכנולוגיות מתקדמות של הגנת נתונים מקטין באופן דרמטי את הסבירות לתקלות ולאובדן מידע. חברות רבות פונות למספר רב של ספקי IT כדי לפתור את אתגרי ההגנה על נתוניהן. עם זאת, הגישה המבודדת בין הספקים השונים, עלולה להגדיל את הסיכונים הנשקפים לארגון:
  • ארגונים, שלא הטמיעו אסטרטגיה של זמינות רציפה, הם בעלי סיכוי גבוה פי 2 לסבול מאובדן נתונים בהשוואה לחברות, שכן עשו זאת.
  • עסקים הנעזרים ב-3 ספקים או יותר לאספקת פתרונות אבטחת מידע איבדו פי 3 יותר נתונים מעסקים, שאיחדו את אסטרטגיית הגנת הנתונים שלהם סביב ספק אחד.
  • ארגונים הנעזרים ב-3 ספקים או יותר גם צפויים להוציא בממוצע 3 מיליון דולרים יותר על תשתיות ההגנה של נתוניהם לעומת חברות הנעזרות בספק אחד.
המשתתפים בסקר דורגו בהתבסס על תשובותיהם וחולקו ל-4 'רמות בשלות' בתחום אבטחת המידע.
  • הרוב המוחלט של העסקים, שנדגמו (87%), נמצא ב-2 הדרגות התחתונות של בשלות בתחום אבטחת המידע.
  • ברמה הגלובלית, רק 13% מהמשתתפים דורגו כמקדימים את העקומה, כ-11% מוגדרים כ"מאמצים" ו-2% כ"מובילים".
  • בסין, מספר החברות המקדימות את העקומה הוא הגדול ביותר (30%) בעוד שאיחוד האמירויות נמצאת במקום האחרון עם %0 עסקים המקדימים את עקומת הבשלות.
  • לארגונים גדולים המעסיקים מעל 5,000 עובדים יש פי 2 סיכוי להקדים את העקומה (24%)  לעומת ארגונים המעסיקים בין 250-449 עובדים (12%). בארה"ב ובהולנד יש את הארגונים המאובטחים ביותר מחוץ לאזור אסיה ויפן.
מתודולוגיה
המחקר נערך באופן עצמאי ע"י Vanson Bourne בין החודשים אוגוסט וספטמבר 2014. המשיבים היו קובעי מדיניות IT בארגונים המעסיקים מעל 250 עובדים, כשסך המשיבים היה 3,300 מ-24 מדינות שונות. אופן התפלגות המשיבים - 200 משיבים שונים מהמדינות ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה (סה"כ 800 משיבים), 125 משיבים ממדינות קנדה, ברזיל, מקסיקו, רוסיה, דרום אפריקה, טורקיה, איחוד האמירויות, איטליה, שוויץ, הולנד, אוסטרליה, יפן, סין, דרום קוריאה, הודו, סינגפור, הונג קונג, הפיליפינים, תאילנד ואינדונזיה.
 
על מנת להגדיר את עקומת הבגרות, נשאלו מקבלי ההחלטות שאלות ספציפיות בנוגע לניסיונם בגיבוי ואחזור נתונים, אסטרטגיה ותשתיות. כל מקטע נוקד ביחס ל-64 קריטריונים כדי לקבל תמונת בגרות כוללת. התוצאות הוכפלו בפקטור מנרמל כדי לקבל עקומה מסודרת ותוצאות עפ"י בסיס של 100 נקודות עגולות.
 
את הדו"ח המלא ניתן לקרוא ב: http://emc.im/DPindex
 
 אבטחת מידע



 
 
Bookmark and Share