Telecom News - האם רכבת ישראל תצליח בתרגיל ותקבל תדרים ל-GSM-R?

האם רכבת ישראל תצליח בתרגיל ותקבל תדרים ל-GSM-R?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> האם רכבת ישראל תצליח בתרגיל ותקבל תדרים ל-GSM-R?
במשך שנים מנסה (ובלא הצלחה) רכבת ישראל לקבל תדרים ממשרד התקשורת כדי לשדרג את מערכת האלחוט המיושנת מאוד שלה. נודע לנו, שכעת הרכבת מפעילה 2 תרגילים במקביל: 2 חברות יועצים להשגת תדרים מצה"ל ולחץ משר התחבורה ישראל כץ. 
מאת: אבי וייס, 15.12.14, 20:20

ראשונים לדווח: רכבת ישראל עשתה ועושה מהפכה בכל הקשור בפריסת רכבות והיקף הנוסעים ברכבות. אולם, בתחום אחד היא נשארה הרחק מאחור: בתחום מערכת הקשר והאלחוט שלה.

בתחום זה הרכבת תקועה עם טכנולוגיות, שהיו טובות אולי לתקופת המנדט הבריטי, והיא לא מצליחה (במשך שנים רבות) לקבל ממשרד התקשורת תדרים חדשים לטכנולוגיות המתאימות לעולם הרכבות של היום, כמו שנעשה בכל העולם: GSM-R, שמתפתח כעת ל-LTE-R

כתוצאה מחוסר האונים וחוסר העשייה של אגף הספקטרום במשרד התקשורת בראשותו של נתי שוברט, מחדל ענק הנמשך שנים, רכבת ישראל פנתה, במצוקתה, כפי שחשפנו בחודשים האחרונים, ל-2 נתיבים, במטרה למצוא לעצמה תדרים:

א. רכבת ישראל שכרה ב"פטור ממכרז" את Mfaculty בבעלות מהרן פרוזנפר, כדי לנסות ולהוביל מהלך של הסדרת העברת תדרים מצה"ל לרכבת ישראל. את הפרשה הזו חשפנו בהרחבה כאן, ומשרד התקשורת מיהר להבהיר, שאין דבר כזה "העברת תדרים מצה"ל לרכבת ישראל" או לכל גוף אחר. למעשה, מדובר בכאוס שילטוני, כמתואר בהרחבה בחשיפה

ב. למרות האמור בסעיף הקודם, רכבת ישראל לא נבהלה מתגובת משרד התקשורת (כנראה מנהליה קוראים את האתר הזה והם למדו מהאתר מה זה משרד התקשורת ואיך הגוף הזה מתנהל...), והגדילה לעשות, כשהוציאה "פטור נוסף ממכרז", הפעם למשה גלילי, מי שהיה סמנכ"ל בכיר לספקטרום ומשנה למנכ"ל משרד התקשורת, אדם שכן מבין דבר אחד או שניים בענייני ספקטרום. 

את השוני בין הייעוץ לרכבת של משה גלילי לבין זה של מהרן פרוזנפלד, בענייני השגת התדרים לרכבת, חשפנו בהרחבה כאן. הפעם, משרד התקשורת לא הגיב לשאלותינו, די ברור למה. מולם, כבר עמדו צמד של מומחים מהשורה הראשונה בישראל, שמייצגים כעת את רכבת ישראל, שלא ניתן לעבוד עליהם בקלות. 

אולם, גם זה לא עזר.לרכבת. תדרים היא לא קיבלה.

לכן, הרכבת שלפה את הקלף הבא שלה בסדרת התרגילים להשגת תדרים נחוצים: ישראל כץ, שר התחבורה.

ישראל כץ מאוד גאה (ודי בצדק) ברפורמות ובפרויקטים, שקידם בתחום האחריות שלו במשרד התחבורה. אחד הפרויקטים הבולטים הוא קו הרכבת המהירה לירושלים, שהמנהרה הענקית לרכבת זו כבר נחצבה. פרטים נוספים על קו חדש זה - כאן. מדובר בפרויקט לאומי ענק, 
כשמשך זמן נסיעה הצפוי ברכבת החדשה: כ-30 דקות (בין ת"א לירושלים).

הבעיה: לא ניתן יהיה להפעיל רכבת מהירה מת"א לירושלים, דרך המנהרה, בלי מעבר לטכנולוגיות האלחוט החדשות -GSM-R. פשוט, בלי הרבה הסברים מורכבים על תיפעול טכנולוגיות בעולם הרכבות, טכנית - זה בלתי ניתן לביצוע.

לכן, שר התחבורה ישראל כץ לא ייתן לנתי שוברט, סמנ
נתי שוברטכ"ל בכיר לספקטרום (בתמונה משמאל, זה האיש שסגנו התפטר לאחרונה רק בגללו), ולאבי ברגר (מנכ"ל משרד התקשורת), להרוס לו את פרויקט הדגל של עולם התחבורה בישראל, בגלל כמה תדרים. 

בעקבות כך, נודע לי כעת, שבגלל התערבות השר כץ יוקצו כנראה התדרים הנדרשים לרכבת ישראל, פניתי ושאלתי גם את רכבת ישראל וגם את משרד התקשורת: "
האם יש כוונה להקצות בקרוב לרכבת ישראל ספקטרום בהיקף ראשוני של 2 מגהרץ, לשימוש בטכנולוגיית GSM-R?".

את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי להשיג. לא שלא ניסיתי. די ברור למה.

תגובת רכבת ישראל: "רכבת ישראל פועלת מול כל הגורמים הרלוונטיים במדינה בנוגע להקצאת תדרים לטובת מערכת GSM-R. נכון להיום, אין שום סיכום מול משרד התקשורת בנושא".

בהערת שוליים נציין שיש לרכבת ישראל עוד קלף בסדרת התרגילים להשגת התדרים הנחוצים לה. קלף זה קשור לעברו של נתי שוברט, ובבוא היום נחשוף אף את הקלף הזה... 

נמתין ונדווח לקוראינו, האם הבעיה של הרכבת תיפתר בקרוב, אם לאו, ומה עוד ניתן לעשות, כדי להזיז את המאובנים הקיימים במשרד התקשורת, שמטפלים בצורה כושלת בספקטרום של מדינת ישראל. 



 
 
Bookmark and Share