Telecom News - סקר: 1/2 מהגולשים חוו ב-2014 ניסיון גנבת כספים במיוחד מטאבלט אנדרואיד

סקר: 1/2 מהגולשים חוו ב-2014 ניסיון גנבת כספים במיוחד מטאבלט אנדרואיד

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: 1/2 מהגולשים חוו ב-2014 ניסיון גנבת כספים במיוחד מטאבלט אנדרואיד

סקר: כמחצית מהגולשים חוו ב-2014 ניסיונות גנבת כספים במיוחד מטאבלטים אנדרואיד

מאת: מערכת Telecom News, 16.12.14, 15:11גנבת כספים

כמעט מחצית מהמשיבים דיווחו, שבמהלך השנה האחרונה הם נתקלו באיומים הקשורים בגנבת כספים במיוחד מטאבלטים מבוססי אנדרואיד. קורבן 1 מ-5 איבד למעלה מ-1,000 דולרים להונאה מקוונת.
 
עברייני רשת משיגים נתונים בעלי ערך של משתמשים באמצעות שיטות מגוונות. הדרך המהירה ביותר לפתיחת ארנקי המשתמשים היא באמצעות קבלת גישה לחשבונות של מערכות תשלום, חשבונות בנק מקוונים או חנויות וירטואליות המאחסנות נתוני אשראי. ישנן מספר שיטות לאיסוף המידע, כולל דפי פישינג המתחזים לאתרים רשמיים של גופים רלוונטים, קוד זדוני האוסף שמות משתמש וסיסמאות בעת שהמשתמש מקליד אותם במחשב או במכשיר הנייד ועוד.

בסקר, שבוצע ע"י מעבדת קספרסקי וחברת המחקרB2B  נמצא, ש-43% מהמשתמשים נתקלו במתקפות סייבר פיננסיות במהלך השנה האחרונה, כש-5% מהמשתמשים דיווחו על אובדן כספים כתוצאה מכך. יחס זה גבוה יותר בצורה משמעותית בקרב משתמשי טאבלטים מבוססי אנדרואיד (9%).

כאשר התבקשו להסביר כיצד נגנב כספם, 16% מהמשיבים ציינו כי האקרים גנבו את כספם באמצעות קבלת גישה לחשבונות של שירותי תשלומים. 11% האמינו שהם נפלו קורבן להונאות והכניסו את נתוני הכניסה שלהם לאתרים מזויפים, ו-7% היו בטוחים, ששמות המשתמש והסיסמאות שלהם יורטו ע"י קוד זדוני. הסכום הממוצע, שנגנב מכל משתמש, עומד על 218 דולרים, אבל קורבן 1 מ-5 איבד למעלה מ-1,000 דולרים להונאה מקוונת.

במהלך השנה נפרצו חשבונות מקוונים של משתמשים רבים – דואר אלקטרוני, רשתות חברותיות וכו'. הדבר דווח ע"י 14% מהמשיבים. בנוסף לשימוש, שעושים בהם עברייני הסייבר, כדי להפיץ ספאם וקישורים של קוד זדוני, החשבונות הפרוצים יכולים להיות גם גורם לאובדן כספים. בתיבת הדואר הפרוצה נמצא לעיתים קרובות מידע הכולל הרשאות כניסה, שנשלח ע"י שירותי התשלומים וחנויות מקוונות בתגובה לבקשות הרשמה ואחזור סיסמאות.

בנוסף, 31% מהמשיבים דיווחו על אירועים הקשורים בקוד זדוני במהלך השנה האחרונה. 1 מ-5 אירועים הוביל לאובדן כספים. הנזק הממוצע, שנגרם ע"י קוד זדוני הגיע ל-161 דורלים, כולל, בין יתר, הוצאות הקשורות למזעור הנזק, קבלת סיוע ממומחי IT ורכישה של תוכנה ייעודית.

הלנה קרצ'נקו, ראש ניהול מוצרי לקוחות פרטיים, מעבדת קספרסקי: "חלק מהמשתמשים מתייחסים לאיומי סייבר כסוג של ישות מרוחקת, שיכולה לגרום נזק רק במרחב הקיברנטי. למעשה, לרוב איומי הסייבר יש השלכות ברורות על החיים בעולם האמיתי, בין אם מדובר באובדן מידע או בכסף גנוב. במקום לשלם על התוצאות, הרבה יותר הגיוני לדאוג לאבטחה מראש".
 
פשיעת סייבר 



 
 
Bookmark and Share