Telecom News - פטנט לרעיון "הקופה המהירה": שיטה להערכת נתונים וניתובם בסביבת ענן

פטנט לרעיון "הקופה המהירה": שיטה להערכת נתונים וניתובם בסביבת ענן

דף הבית >> חידושים הכרזות >> פטנט לרעיון "הקופה המהירה": שיטה להערכת נתונים וניתובם בסביבת ענן
פטנט לרעיון "הקופה המהירה": שיטה להערכת נתונים וניתובם בסביבת ענן
מאת: חיים חביב, 16.12.14, 16:15IBM

כמו במרכול, בו משמשת הקופה המהירה לקיצור תורים, כך תשמש השיטה גם במחשב, לעיבוד נתונים מהיר בסביבת ענן לניהול משופר של מערכות ענן.

יבמ רשמה פטנט על שיטה חדשה להערכת נתונים ולניתובם ליעדם בסביבת ענן מחשוב. השיטה מאפשרת ביצוע עיבודים מהירים ויעילים יותר וניהול משופר של מערכות הענן.

הפטנט "חיזוי הסרה או ניתוב נתונים תוך שימוש באיפיון משתנים" עשוי להועיל במיוחד בסביבת ענן, כמו גם במערכות מידע בכלל, באמצעות ניתוח יעיל יותר של נתונים ממגוון מקורות ומניעת עיכובים בעיבוד. השיטה מאפשרת מחד לתעדף טיפול בנתונים בהתאמה לחשיבותם ומאידך לחסוך במשאבי עיבוד, אחסון וניהול סופיים. כל זאת, הודות לניתוח אנליטי בזמן אמת השימושי במיוחד בביצוע תהליכים אלה.

ב-IBM אומרים, שניתן לדמות את הנושא לניהול קופות התשלום בחנות: אם יש לך מוצר פשוט אחד, קופת אקספרס עדיפה על פני המתנה מאחורי לקוח עם הזמנה מורכבת יותר. לקוחות המשתמשים בשירותי ענן אינם מעוניינים, שנתונים אותם ניתן לנתח ובהם אפשר לטפל במהירות יתעכבו ללא שימוש אחר נתונים הדורשים ניתוח מורכב יותר. הפעלת ניתוח אנליטי בסביבת הענן עשויה להבטיח, שכל פיסת נתונים תקבל את ההתייחסות המתחייבת בזמן המתאים.

הטכניקה החדשה המוגנת בפטנט, שרשמה IBM, מאפשרת ביצוע ניתוח אנליטי בזמן אמת של נתונים, דוגמת תנועות מקוונות, קריאות חיישנים, ציטוטי מחיר בשווקים פיננסיים או וידיאו, כבר במהלך הפקת נתונים אלה. המערכת מחליטה במהירות כיצד תעובד כל פיסת נתונים באמצעות זיהוי דפוסים ושינויים בערכי הנתונים, שמציגים מתאם לעיבודים איטיים יותר, שבוצעו בעבר. כך, ניתן למנוע מצב, שבו נתונים מסוימים עלולים לעכב את עיבוד כלל רצף הנתונים.

מערכת מחשוב הענן מתעלת ומנתבת כל אחת מפיסות הנתונים (tuple) אל נתיב הניתוח המתאים. למעשה, יוצרת השיטה החדשה "נתיב מהיר" לפיסות עיבוד "נורמליות" המבטיח ניתוח אנליטי מיטבי, בעוד פיסות עיבוד הידועות כבעייתיות יותר או כאלו הצפויות לגזול זמן ניתוח ארוך יותר נשלחות לנתיבי ניתוח אחרים.

ביבמ מצביעים על שימושים אפשריים בטכנולוגיה החדשה בתחום עיבוד נתונים מחיישנים דוגמת מערכות קריאת לוחיות רישוי בכבישי אגרה, מערכות אזעקה ומניעת פריצה, או ניתוח קבצי קול במוקדי שירות לקוחות המלווים ברעשי רקע. הגילוי החדש עשוי להשתלב בסל השרתים של החברה ובמערכת InfoSphere Streams לניתוח אנליטי בזמן אמת של נתונים תוך כדי הזרמתם אל מערכת המחשוב, לאחר שהתקבלו מאלפי מקורות חיצוניים.

פטנט



 
 
Bookmark and Share