Telecom News - משטרת ישראל בחרה בהוט-מובייל כספק הסלולר לטאבלטים בניידות

משטרת ישראל בחרה בהוט-מובייל כספק הסלולר לטאבלטים בניידות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משטרת ישראל בחרה בהוט-מובייל כספק הסלולר לטאבלטים בניידות
בלעדי: משטרת ישראל החליטה (כמובן ב"פטור ממכרז") להמשיך את חוזה אספקת שירותי הסלולר עם חברת הוט מובייל (כהמשך לשירות שניתן עד כה ע"י חברת מירס כחלק מההסכם הוותיק עם מוטורולה). זאת, במקום לעבור להסכם הקיים של המדינה עם חברת פלאפון. 
מאת: אבי וייס, 17.12.14, 22:30משטרת ישראל

למשטרת ישראל יש 2 ספקי תקשורת ב-2 רשתות תקשורת שונות:
1. הראשונה היא רשת התקשורת "ניצן", שהיא גם "רשת החרום הלאומית", שכעת נבחן שידרוגה ל-LTE-A כפי שחשפנו (למשל כאן). רשת זו הותקנה ומתוחזקת ע"י מוטורולה סולושנס, שקיבלה זאת ב"פטור ממכרז" לפני כמה שנים.

2. רשת "מחשוב ניידות", שהיא רשת Data ניידת בעיקרה, שמספקת מידע לשוטרים בשטח בעת עבודתם. רשת זו מכסה כ-1,000 ניידות, שבהן יש כ-1,000 טאבלטים, שבהם השוטרים מפיקים מידע ומזינים מידע הדרוש לביצוע עבודתם בשטח. 

כעת, משטרת ישראל החליטה להוציא המשך "פטור ממכרז"  לרשת "מחשוב ניידות" בטענה של "ספק יחיד" להוט מובייל. נימוקי הבקשה מפורטים כאן, למי שמתעניין. העלות: 1.6 מיליון ש"ח כולל מע"מ לשנתיים.

כמה דברים מעניינים סביב ההחלטה הזו:
א. משטרת ישראל בחנה מעבר מחברת מירס (היום הוט מובייל), שסיפקה את השירות הזה עוד משנת 2000, עם 2 "פטורים  ממכרזים" שהוצאו להתקשרות הזו ב-2008 וב-2011, אל חברת פלאפון, שזכתה במכרז החשכ"ל (החשב הכללי באוצר) לספק תקשורת סלולרית כולל Data למשרדי הממשלה כבר ב-2010, הסכם שחודש ועודכן (כאן) במחצית 2013, ובתוקף עד 2016.

עפ"י בדיקת המשטרה, המעבר לפלאפון היה מייקר את השירות, שהיא זקוקה לו (זה היה עולה 3 מיליון ש"ח לשנתיים, אם המשטרה הייתה עוברת לפלאפון). זאת, לתקופת ביניים עד שהמשטרה תיערך לספק את השירות הזה בעצמה לניידות (דהיינו: על רשת "ניצן" המשטרתית). זה יקרה בהדרגה עד 2016.

לכן, בינתיים יש צורך להחזיק בחפיפה חיבור סלולרי גם בניידות עם טאבלטים ותיקים ברשת הישנה וגם טאבלטים חדשים, שיהיו ברשת המשטרתית. מכאן נולד הפטור הזה ממכרז. 

ב. הוט מובייל תספק את השירות למ"י ב-2 הרשתות שלה: 1) UMTS (שזה נחשב בעיני הוט מובייל כדור סלולר 3.9) ו-2) ברשת iDen הקיימת עוד מימי מירס - מוטורולה ושעדיין פועלת ותפעל עד סוף 2016.

העובדה, שיש להוט מובייל 2 רשתות נפרדות בטכנולוגיות שונות, מובילה לכך, שיש שרידות של רשת אחת (ה-UMTS) שניתנת כגיבוי ע"י רשת ה-iDen, וזה הופך את הוט מובייל ל"ספק יחיד", כי אין כאלו יכולות של שרידות לחברות הסלולר האחרות. נושא השרידות מאוד חשוב למשטרת ישראל מטעמים ברורים. 

ג. כל פרוייקט "מחשוב הניידות" נוהל בשלומיאליות וברשלנות בדרגה גבוהה, די בדומה ל"כאוס" בניהול "רשת החרום הלאומית" "ניצן". דו"ח חריף מאוד של מבקר המדינה בעניין "פרוייקט מחשוב הניידות" מצוי כאן למתעניינים (או כאן כ-PDF). כרגיל במחוזותינו, איש במשטרה לא שילם במשרתו או בכלל, על שרשרת מחדלים קולוסאלית זו, בשתי מערכות התקשורת שיש למ"י. 

ד. ההסכם הזה (עם הוט מובייל) בסך של 1.6 מיליון ש"ח לשנתיים, הוא "אבן דרך" מאוד חשובה עבור כל שחקני ה-MVNO בישראל. כי כאן מפורסמת בגלוי, בצורה הכי רשמית, העלות של ההסכם בין ספק סלולר לארגון ציבורי.

מדוע זה חשוב? כי זה בדיוק מתאים לספקיות ה-MVNO, לפי הכללים החדשים, שחתם עליהם שר התקשורת היוצא גלעד ארדן (כאן) ממש ביומו האחרון במשרד. זאת, עם פירוט הכללים כאן, שלפיהם ספקיות ה-MVNO ישלמו לחברות הסלולר עליהן הן נסמכות את המחיר הטוב ביותר (דהיינו: הזול ביותר), שמשיג עסק או ארגון מספק הסלולר בעל התשתיות.

העיקרון, שקבע שר התקשורת, הוא: "נקודת הייחוס אשר קבע המשרד לבחינת גובה תעריפי האירוח, הינה התעריף הניתן על ידי המפעיל המארח בהסכם עם הלקוח הקמעונאי העסקי לו התנאים המיטביים".

כך, יש כמה הסכמים גלויים של ארגונים גדולים עם ספקיות התקשורת הסלולרית (מעבר להסכם החשכ"ל עם פלאפון), הסכמים שהם מאוד זולים, שניתן לקחת אותם כ"נקודת ייחוס" עבור המחירים שיכול ה-MVNO לקבל מספק הסלולר עמו יש לו הסכם:
1. ההסכם של "הוועד למען החייל" עם חברת פלאפון, שפרטיו מצויים כאן.
2. ההסכם בין הבורסה ליהלומים בר"ג לבין חברת פרטנר, שפרטיו מצויים כאן
3. הסכם של משטרת ישראל עם הוט מובייל, שחשפנו היום כאן. 

מעניין אם מי מחברות ה-MVNO תנסה לקבל כעת מחברות הסלולר עליהן הן "רוכבות", את המחירים של 3 ההסכמים הללו, כפי שקבע שר התקשורת בכללים החדשים, כללים לקביעת "מחירי האירוח" של ספק MVNO על רשת של ספק סלולר המארח אותו. יהיה מעניין. 
הוט מובייל



 
 
Bookmark and Share