Telecom News - לא רק מאגר ביומטרי: הטמעת רעיון "האח הגדול" ברשות המיסים

לא רק מאגר ביומטרי: הטמעת רעיון "האח הגדול" ברשות המיסים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> לא רק מאגר ביומטרי: הטמעת רעיון "האח הגדול" ברשות המיסים
לא רק מאגר ביומטרי: הטמעת רעיון "האח הגדול" ברשות המיסים
מאת: מערכת Telecom News, 18.12.14, 13:30מעקב

ראשונים לדווח: שע"מ פרסמה מכרז למערכת איתור ומעקב של מידע גלוי באינטרנט למעקב אחר נישומים. עוסק: האח הגדול יעקוב אחריך בכל מרחבי הרשת.

לא די בנושא הטעון של המאגר הביומטרי המעורר חילוקי דעות עזים בציבור, פרסם משרד האוצר  - שע"מ (שירות עיבודים ממוכן) מכרז לרכישת רישיונות לאספקה, התקנה והטמעה של מערכת איתור והרכשת מידע גלוי מהאינטרנט Webint – דור ב' המבוססת תוכנת מדף.

משרד האוצר מפרסם כל העת מכרזים ובמיוחד פטורים ממכרזים למכביר. אולם, נוסח נושא המכרז הנ"ל טומן בחובו מידע בעל ערך המסתתר בין שורותיו.

מה עומד מאחורי הנוסח התמים לכאורה של המכרז החדש? המטרה היא לספק לרשות המיסים כלים טכנולוגיים המסוגלים לאסוף ולקבץ מידע גלוי מהאינטרנט לגבי כל הפעולות העסקיות המתבצעות ע"י נישומים. רשות המיסים רוצה לקבל כלים, שיוכלו לספק עיבוד של המידע על נישומים והפצתו למחלקות השונות ברשות המיסים לרבות מחלקות כמו חקירות ומודיעין, שומה וביקורת, גבייה ואכיפה.

לאיזו מטרה ישמש המידע שיתקבל במעקב אחר האזרחים? לעבודות חקירה וניתוח של פקידי השומה ולגיבוש ראיות בתיקים להכנת תביעות משפטיות.

לכן חשוב, שהעסקים ייקחו זאת לתשומת ליבם וינקטו משנה זהירות בבואם לספק מידע באינטרנט כולל ברשתות החברתיות למיניהן (פייסבוק, לינקדאין וטוויטר).

עוסק: האם אתה חושש ממתקפות סייבר באתר שלך?  האם אתה חושש מפרצות של אבטחת מידע ומקוד זדוני?  תתחיל לחשוש מהמידע הגלוי: "האח הגדול" בדמות רשות המיסים יעקוב אחריך בכל מקום ברשת.

מעקב



 
 
Bookmark and Share