Telecom News - האקתון ראשון בישראל לתחום iBeacon, טכנולוגיה הנמצאת לפני זינוק

האקתון ראשון בישראל לתחום iBeacon, טכנולוגיה הנמצאת לפני זינוק

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקתון ראשון בישראל לתחום iBeacon, טכנולוגיה הנמצאת לפני זינוק
בלעדי: ביוזמת Hubanan, האקסלרטור של רעננה, יצא היום לדרכו ההאקתון הראשון בישראל לתחום ה-iBeacon (טכנולוגיית אלחוט לטווח קצר: כפתור המחובר לסמארטפונים באפליקציה). עשרות מפתחים יצאו לדרך, הסיום והזוכים מחר (19.12.14) בצהריים.
מאת: אבי וייס, 18.12.14, 22:05תום זריהן

ביוזמת ראשי החממה של רעננה - Hubanana, יצא היום (18.12.14) בצהריים לדרכו ההאקתון הראשון בישראל לתחום iBeacon.

ה-Hub ברעננה יצא לדרכו לפני כשנה במתחם "פארק מסחר ותעשייה רעננה", עם רוח גבית ומימון של העירייה, בדחיפה צמודה של רואי דינוביץ', ראש מנהלת פארק מסחר ותעשייה רעננה ויו"ר פורום מינהלות אזורי תעשייה ומסחר בישראל. 

עידו דותן, חבר מועצת עיריית רעננה: "ברעננה, אנו מעוניינים להיות מובילים בכל תחום בעולם ההייטק, לכן התלהבנו מהרעיון של קיום האקתון ראשון בארץ לתחום iBeacon. אני מביא כאן את תודת וברכת ראש העיר (זאב בילסקי) וחברי הנהלת העירייה ומועצת העיר ומאחל הצלחה לכל המשתתפים בהאקתון. הטכנולוגיה והקדמה - אלה הם הנושאים המובילים את העיר רעננה קדימה". 

תום זריהן, (בתמונה למעלה משמאל), מנהל פרוייקטים, Hubanana: "חממת Hubanana קמה לפני כשנה מתוך מטרה להפוך למוקד היזמות באזור השרון. כל שבוע אנו מקיימים פעילות מגוונת במקום, החל מאירועים, דרך סדנאות וגם האקתונים. כיום אנו עם כ-50 סטארטאפיסטים, שעובדים במקום ומפתחים. אלה סטארטאפיסטים המקבלים מערכת תמיכה מקיפה ויוצאת דופן בישראל הנקראת JumpStart.

הסטארטאפים אצלנו משלמים סכום סמלי של 160 ש"ח לחודש, משום שיש לנו ספונסרים רבים ואת הגיבוי המלא של העירייה. אנו יוצאים כעת להאקתון ראשוני בישראל, בתחום נחשוני בעולם הטכנולוגי. את ההאקתון נסיים מחר עם פרסים מדליקים לזוכים, עם צוות שופטים מהשורה הראשונה בישראל, שיגיע לשפוט בגמר".

עידן מאיר, מנהל חממת Hubanana (ויזם בפני עצמו, מייסד משותף ומנכ"ל חברת Zikit) (בתמונהעידן מאיר משמאל): "עבורנו היום זה יום מאוד מיוחד, כי יש כאן גם חשיפה של עידן חדש בעולם הטכנולוגי, עידן ה-Beacons. לדעתנו, העידן החדש הזה יסחוף את השוק ותוך זמן קצר כולם יכירו את המושג הזה.

החברה, שאני מנכ"ל שלה - ZikIt, באה לשנות את חוויית הקונה בקניונים. בשבוע הבא נעלה לאתרי חנויות האפליקציות (אפל וגוגל) את הגרסה הראשונה של הפיתוח שלנו. הרעיון: לתגמל משתמשים על עצם הכניסה שלהם באופן פיזי לחנויות. צבירת הנקודות מזכה את הצוברים בפרסים והטבות.

יש לנו שותפה אסטרטגית לדרך וגם להאקתון וזו חברת ההזנק, שנולדה בפולין - Estimote. לעניות דעתי, היא מובילת הדגל בעולם בתחום ה-iBeacons. היא מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות חומרה ותוכנה ולכן היא שותפה אסטרטגית שלנו. 

אני מאמין, שכל מי שיתנסה פעם אחת בשימוש ב-Beacon, יתפעל מזה, יתלהב מזה וירצה להמשיך ולהשתמש בזה. כדי לקדם את התחום, יזמנו את הקמת פורום iBeacom Israel, כדי לתת במה וביטוי לקהילה החדשה בתחום הזה. זה צומח בימים אלו ממש מאפס. היות וזה תחום ממש 'חם' ומלא עדכונים מהירים, אני קורא לכל מי, שיש לו נגיעה לתחום, להצטרף לפורום באתר". 

גיל אלגרבלי, CTO, חברת Zikit: "אני מנהל את קהילת iBeacon Israel ואת האתר. כמי שחי את התחום, לפי מיטב ידיעתי, יש כיום לפחות 16 ספקיות של מוצרים ופתרונות בעולם ה-Beacon ואפשר לקנות ביקונים בחנויות האלקטרוניקה באינטרנט. חברות ענק דוגמת קוואלקום וסמסונג נכנסו לתחום הזה והן מפתחות פתרונות ומוצרים. 

כרגע ידוע שיש לפחות 50 אלף ביקונים מותקנים בעולם, וזה יקפוץ ב-2015 לכמה עשרות מיליונים של ביקונים. דהיינו: מדובר בשוק, שיעלה בקצב ממש מטורף. זה תחום חדש לגמרי ומאוד מבטיח וגם יש בו כסף.

הכל התחיל בכנס המפתחים העולמי של אפל ביוני 2013, כאשר כחלק מההכרזה של אפל, שהשיקה אז את iOS 7, ממש בתוך מסגרת ההכרזה, טים קוק, מנכ"ל חברת אפל, חשף בקצרה וכבדרך אגב, את החידוש של ה-Beacon. רק כעבור זמן, אנשים תפסו על מה הוא דיבר.

במכשירי אפל, ברגע שהמכשיר מתקרב לביקון, מופיע אייקון קטן בצד שמאל על המסך. כדי לבצע משהו עם הביקון, צריך אפליקציה. הפתרון הזה באפל נבנה כך, שהוא קשור קשר הדוק עם האפליקציה של זיהוי מיקום במכשיר.

הפתרון, ששמו ביקון, הוא בסה"כ מכשיר קטן, מ
ביקון מ- Estimoteכשיר אלחוטי שפולט סיגנלים כמו מגדלור, ומזה בא השם Beacon - מגדלור. השידורים הם בטכנולוגיית BLE (ר"ת: Bluetooth Low Energy). יש המכנים זאת בשם: Bluetooth Smart. 

יש 2 פרמטרים חשובים לכל ביקון:
א.תדירות שידור הסיגנל.
ב. מה הטווח של השידור.

הסוללה של המכשיר הקטן הזה נועדה לשימוש של כשנתיים, אבל זה תלוי באפליקציות. השימוש בתקן הבלוטוס' בא כדי לעבוד בתקן מוכר בעולם, שפועל בתדרים החופשיים של 2.4 ג'יגהרץ. התמיכה של התקן כיום היא ב-iOS 7 ומעלה, אנדרואיד 4.3 ומעלה וחלונות מובייל 8 ומעלה. הפתרון הזה הוא חלק בלתי נפרד מעולם ה-IoT והוא אולי אחד היישומים הכי מוצלחים של עולם ה-IoT.

כיום, כל ביקון מכילר מעבד, זיכרון, רכיבי משדר, בד"כ עד טווח של עד 70 מטר, ותוכנה על הסמארטפון. תצורת השימוש קובעת את אורך חיי הסוללה. יש במכשיר חיישן תזוזה וגם חיישן טמפרטורה.

בגלל שמדובר בשידורים בטכנולוגיית בלוטוס', הסיגנל סובל מהפרעות סביבתיות וממכשולים. לכן, המיקום של הביקון הוא קריטי לטווח השידור שלו. בד"כ האינטראקציה של הביקון היא מהסמארטפונים, אולם יש כבר פיתוחים של רשת ביקונים ב-Mesh, שהם יודעים לדבר זה עם זה. כמובן שהביקון מחובר לענן או לכל מערכת מיחשוב אחרת בהתאם לייעוד שלו.

חברות עולמיות גדולות בתחום המסחר והשירותים כבר נכנסו לתחום הזה דוגמת: בסט-ביי, מקדונלדס, אטלנטיק-וירג'ין, טרגט, מייסיס ועוד. הייתרון הגדול של הביקון מול טכנולוגיות אחרות הוא הדיוק שלו, דיוק של עד 2 מטר. זה אין ב-GPS שלא פועל בתוך מבנים או WiFi, סלולר וכיו"ב.

השימוש של הביקון תלוי ביישומים שיפותחו. לכן, מדובר כאן בעולם חדש לגמרי הנמצא בתחילת צעדיו. האפשרויות ליישומים הן ממש בלי גבול ויש כאן המון מקום ליצרתיות וליזמות". 
iBeacon Israel



 
 
Bookmark and Share