Telecom News - שירותי תקשורת וטלפון בענן לעסקים – שוק צפוף עם שחקן חדש

שירותי תקשורת וטלפון בענן לעסקים – שוק צפוף עם שחקן חדש

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירותי תקשורת וטלפון בענן לעסקים – שוק צפוף עם שחקן חדש
שירותי תקשורת וטלפון בענן לעסקים – שוק צפוף עם שחקן חדש
מאת: מיכאל פנחס, 21.12.14, 21:05מיכאל פנחס
 
לשוק הצפוף והתחרותי של שירותי הענן נכנסה בכל העוצמה חברת סיסקו עם פתרונות של תקשורת אחודה (Unified Communication) המותאמים לטכנולוגיות ההווה והעתיד. האם יכולה סיסקו להיות גם ספק שירותי הענן והטלפוניה עבור העסק שלי?
 
חברת סיסקו, שעיקר עיסוקה בפתרונות לעולם התקשורת (בעיקר פתרונות חומרה), החליטה להיכנס "ראש בראש" מול ספקי שירותי הענן המובילים בעולם (אמזון, גוגל, IBM, Digital Ocean, מיקרוסופט ועוד) והחליטה לפתוח את ה-Data Centers שלה לצורך אספקת שירותי ענן כלל עולמיים (במעל ל-200 מדינות, לרבות בישראל). עד היום, סיסקו התמקדה בפתרונות מיתוג, ניתוב ושירותי רשת חכמים, אבטחת מידע וניידות, מרכזי נתונים, פתרונותCollaboration  ווידיאו לארגונים ולספקי שירותים וכן בארכיטקטורות עסקיות וטכנולוגיות.
 
בתחילת אוקטובר 2014 סיסקו הודיעה על הצטרפות 30 שותפים לרשת העננים העולמית שלה, ביניהם ענקיות התקשורת: דויטשה טלקום, בריטיש טלקום ו-Equinox. את רשת העננים מפתחת סיסקו יחד עם שותפיה כדי לאפשר דור חדש של סטנדרטיזציה לאפליקציות ענן ולספק מענה לצורך בעננים היברידיים מאובטחים. העננים הנבנים יתבססו כולם על ארכיטקטורת סיסקו של תוכנה וחומרה לענן, לרבות שירותי מרכזיה וירטואלית.
 
הצטרפות השותפים החדשים מרחיבה את רשת העננים בעוד 250 מרכזי נתונים הפרוסים על פני 50 מדינות ומקדמת את התוכנית של סיסקו לספק מענה לדרישת לקוחותיה לתפוצה רחבה של עננים מאובטחים ברמה הגבוהה ביותר. סיסקו גם מתאימה את רשת העננים שלה לתחום ה-IoT המתפתח במהירות. גישתה הפתוחה של סיסקו (כך לדבריה) מאפשרת ריבונות על המידע ברמה מקומית וגמישות בהעלאת שירותים חדשים.
 
לדברי סיסקו, היא מספקת פתרון יעיל יותר לדרישת לקוחות לענן היברידי ושמה את האפליקציה במרכז באמצעות פתרון ה-ACI, שמפשט ומקל על הטמעת אפליקציות בעננים פרטיים וציבוריים כאחד. עי"כ, היא מביאה לידי ביטוי את הפוטנציאל שבענן. סיסקו הודיעה על  אסטרטגית הענן מבוסס ה-OpenStack שלה לפני כחצי שנה, ולדבריה האסטרטגיה צוברת תאוצה בקהילת הקוד הפתוח ומספקת לשותפיה פלטפורמת ענן בעלת פריסה גלובלית, יכולת גידול ויעילות תפעולית. בנוסף, הודיעה סיסקו כי פתרון הענן ההיברידי הגמיש, הפתוח, המאובטח והתואם לכל סוגי הhypervisor- כבר זמין ללקוחות.
 
במקביל, אולי כמענה לאתגר מצד סיסקו, הודיעה גוגל על הפחתה מיידית של כ-10% במחירי Google Compute Engine במסגרת Google Cloud Platform - GCP. זאת, אחרי שבמרץ 2014 כלל מחירי שירותי גוגל לענן צנחו בצורה חדה, במקביל לירידת מחירי שירותי הענן של אמזון. לדברי גוגל, ההפחתה תקפה לכל סוגי השימושים ובכל האזורים. הפחתות המחירים הללו, הן (לדברי גוגל) תוצאה של התייעלות במרכזי הנתונים שלה, כמו גם של הירידה בעלויות החומרה, שמאפשרות לה להציע מחירים נמוכים יותר.
 
מכאן, נשאלת השאלה, האם זה הזמן לעבור לפתרון של שירותי הענן של סיסקו. התשובה לכך אינה פשוטה, והיא חייבת להיות תוצאה של ניתוח צרכי העסק ובחינת החלופות.
 
כיום, יש חלופות רבות בתחום שירותי התקשורת, לרבות בתחום המרכזיות הווירטואליות. כמה דוגמאות (יש עוד):
א. שירותי תקשורת אחודה ממיקרוסופט Lync, מופעלים בענן של מיקרוסופט בשם Azur, ענן הנמצא גם בארץ ומסופק ע"י Triple C.
ב. שירותי תקשורת אחודה בענן ושירותי מרכזיה וירטואלית של תדיראן טלקום - Aeonix, בענן של אמזון.
ג. שירותי ענן במיזם Unlimited הנמצא בתחילת הפריסה ברחבי הארץ.
ד. שירותי תקשורת אחודה ומרכזיית טלפונים וירטואלית בענן מבית אלקטל-לוסנט.
ה. שירותי תקשורת אחודה ומרכזיית טלפונים וירטואלית בענן מבית בינת תקשורת.
 
לכן, מומלץ לבחון את ההצעה של סיסקו מול מתחרותיה הרבות בשוק. יש צורך להשוות את כל מרכיביה (ולבדוק בדקדקנות את "האותיות הקטנות" בהסכם), מול מרכיבי הפתרון של המתחרים. לעיתים, רכיב מסוים בפתרון, שנחוץ וחיוני לעסק (לאחר ניתוח צרכי העסק), לא נכלל בחבילה הבסיסית אצל ספק ענן אחד ואצל ספק ענן אחר הרכיב הזה כן נכלל בחבילה הבסיסית (למשל: הקלטת שיחות, גיבויים, CRM, הצפנה, Click2Call, חיבור למערכות מקבילות ועוד).
 
מאת: מיכאל פנחס מהנדס תקשורת, דצמבר 2014.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
עננים



 
 
Bookmark and Share