Telecom News - שרתי האוצר קורסים, למרות ההבטחות. שרת התשלומים הממשלתי קרס

שרתי האוצר קורסים, למרות ההבטחות. שרת התשלומים הממשלתי קרס

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> שרתי האוצר קורסים, למרות ההבטחות. שרת התשלומים הממשלתי קרס
בתגובה לחשיפה על מצב מערכות המחשוב של האוצר, השיב לנו האוצר כך: "מערכות המחשוב של משרד האוצר הינן יציבות ביותר ואין חשש לקריסתן". בתזמון אירוני, במקביל לפרסום התשובה הזו, קרסו כמה מערכות מחשוב של האוצר ובכללן שרת התשלומים הממשלתי ומערכות נוספות...
מאת: אבי וייס, 24.12.14, 08:30
יאיר לפיד

במשרד האוצר כנראה לא שמו לב שיאיר לפיד (בתמונה) כבר אינו שר האוצר ואין צורך "לעבוד על כולם בעיניים". אחרת, אין לי הסבר לתשובות של משרד האוצר.

אך בשבוע שעבר חשפתי כאן, שמערכות המיחשוב של משרד האוצר נמצאות לפני קריסה, אין בהן מערכות גיבוי מודרניות (ומתאימות), אין DRP בכלל ומתבצעות רכישות של "ציוד הצלה" באלתור חובבני ובצורה שגויה ב"פטור" ממכרז". בתגובה, השיב לי משרד האוצר כך (ציטוט): "
מערכות המיחשוב של משרד האוצר הינן יציבות ביותר ואין חשש לקריסתן, המקרה המתואר במייל מתאר מצב נקודתי, שאירע לפני זמן מה והתייחס לנפח אחסון עבור הגיבויים בלבד".

בעיתוי מאוד אירוני, כמה מערכות מיחשוב של האוצר קרסו ממש במקביל לפרסום התשובה הזו בשבוע שעבר, והתיקון של כל המערכות הללו הסתיים רק אתמול. את המידע על הקריסה קיבלנו ממש במקביל לפרסום החשיפה בשבוע שעבר, ב"מייל האדום", מאזרח שתיאר את מה שהוא נתקל בו:

. שרת התשלומים של משרד האוצר מושבת לחלוטין. אין כל אפשרות להשתמש בו. בנוסף, אין כל אפשרות ליצור קשר טלפוני או אחר עם גורם מוסמך על מנת לדווח לו על התקלה הזו.
ב. גם בשירות הטפסים הממשלתי אין כל אפשרות להשתמש עקב אותה בעיית אבטחה. ראו תצלום מסך מצורף.
גיתר על כן, אפשרות ביצוע התשלום לרשם המשכונות באמצעות דפדפן אקספלורר חסומה לחלוטין!!! 
ד. גם אתר התשלומים של משרד התרבות והספורט קרס, לא ניתן לשלם את אגרת חופש המידע. מצאתי שמדובר במצב שבו מסוף התשלומים הממשלתי נחסם ע"י חברת שב"א, תוך התעלמות מתלונותיי, מצד אנשי ממשל זמין במשרד האוצר.   
ה. באתר חופש המידע המרכזי של משרד המשפטים אין אפשרות לשלם את האגרה בכרטיס אשראי, מאותה סיבה כמו בסעיף הקודם". 

לאחר למעלה מיממה, קיבלנו עוד עדכונים מ"המייל האדום" מאותו אזרח עירני:
. בהמשך הברורים שלי מצאתי ש
קיימת תקלה טכנית חמורה ביותר בשירות התשלומים הממשלתי לגבי הגדרות של תוכנת אשראית 96 של חברת שב"א. בצוות מטה התקשוב הממשלתי לא מצליחים להתגבר על התקלה הזו.
ב. לאחר דיווחים והתכתבויות עם אנשי האוצר, המצב הולך ומחמיר מיום ליום וגם בדפדפן אקספלורר מתקבלות מעתה הודעות על בעיות אבטחה בשירות התשלומים הממשלתי. יש להשבית לאלתר את שירות התשלומים הממשלתי עד לטיפול בבעיה. שוחחתי עם איש מחשבים מקצועי בעניין הבעיה ונאמר לי שקיימת סכנה של ממש בשימוש באתר התשלומים הממשלתי עקב בעיות האבטחה החמורות ביותר שעלולות לגרום לדליפת נתונים. במשרד האוצר לא עושים דבר על מנת לטפל בתקלות החמורות והמצב רק מחמיר מיום ליום ואין כל אפשרות ליצור קשר טלפוני עם אף אחד על מנת לדווח לו על התקלות האלה. מן הראוי היה שבמקרה של בעיות אבטחה חמורות ביותר כמו במצב הנוכחי, יהיה מוקד טלפוני פעיל וזמין לכלל הציבור או לחילופין אפשרות ליצור קשר בדואר אלקטרוני על מנת לדווח על התקלות החמורות האלה. מה שהולך בממשל זמין זו פשוט שערוריה !!! הם מזמינים לעצמכם את ועדת החקירה הבאה!!"

לאחר הפנייה הראשונה שקיבלתי, ולאחר כמה בירורים שערכתי, שלחתי מכתב דחוף למשרד האוצר כדלהלן: "שירות התשלומים הממשלתי קרס לחלוטין ומרבית אזרחי המדינה לא יכולים לבצע תשלומים למשרדי הממשלה דרך האינטרנט. לטענת מוקד התמיכה של ממשל זמין מדובר בבאג...
לחלק מהשירותים ניתן לבצע תשלומים דרך חברת קו מנחה בתוספת עמלה של כ-59 ש"ח. אין כל אפשרות ליצור קשר עם מר אופיר בן אבי [הממונה על התקשוב במשרד האוצר] על מנת לדווח לו על הבעיה השערורייתית הזו. במשרד התרבות והספורט קיים באג נוסף מסוג אחר המונע ביצוע תשלומים, למרות שחלפו למעלה מ-48 שעות מאז שדיווחתי לראשונה למשרד התרבות על הבעיה, לאף אחד במשרד התרבות אין מענה ופתרון לתקלה זו".

תגובת משרד האוצר: "
שירות התשלומים עובד באופן תקין. המקרה המדובר היה אירוע חד פעמי, כאשר מדובר בשירות תשלומים ספציפי ולא בכלל שירותי התשלומים, גם שירות זה תוקן וטופל, כך שכל השירותים זמינים".

אתמול קיבלתי דיווח משלים מהאזרח העירני: "שתי התקלות המרכזיות תוקנו כבר. התקלה של שב"א תוקנה אתמול אחר הצהריים לאחר שביום ראשון בבוקר התקשרתי טלפונית לאחד הבכירים במטה התקשוב הממשלתי. והיום אני רואה שגם בעיית האבטחה תוקנה". 

שורה תחתונה: מערכות המיחשוב של האוצר לא רק שאינן "יציבות ביותר ואין חשש לקריסתן", הן קורסות כל הזמן...ותמשכנה לקרוס גם בעתיד הקרוב. זאת, משום שאם משתמשים במערכות מהמאה הקודמת, עם תשתיות תקשורת מהמאה הקודמת, ללא מערכות DRP מודרניות (או בכלל), אי אפשר לצפות לניסים. טיוח המציאות אינו משפר דבר
 
תקלות



 
 
Bookmark and Share