Telecom News - סלקום בלחץ ובדרך להתקפה שלא ברור לאן תוביל אותה

סלקום בלחץ ובדרך להתקפה שלא ברור לאן תוביל אותה

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> סלקום בלחץ ובדרך להתקפה שלא ברור לאן תוביל אותה
סלקום התלוננה בפני מנכ"ל משרד התקשורת, שבזק תסכל את היכולת שלה "לרכב על בזק" במסגרת "השוק הסיטונאי", עקב שדרוג הרשת של בזק. במקביל, ביום שני 29.12.14 סלקום תשיק את שירותי הטלוויזיה שלה, במעמד שר התקשורת לשעבר גלעד ארדן.
מאת: אבי וייס, 24.12.14, 17:00ניר שטרן

ניתוח: סלקום נמצאת ממש בלחץ, אחרת אי אפשר להבין את המהלכים שלה. מנקודת ראות צרכנית, הצעד החשוב יותר הוא ההכרזה על שירותי טלוויזיה, שתבצע סלקום ביום שני הקרוב, 29.12.14, במעמד שר הפנים גלעד ארדן (שהיה שר התקשורת ודחף את סלקום למהלך הזה), וראשי סלקום ובראשם המנכ"ל ניר שטרן (בתמונה) ויו"ר סלקום, עמי אראל.   

לשירותי הטלוויזיה של סלקום כבר הקדשתי מאמרים רבים וארוכים (למשל כאן, כאן וכאן). השורה התחתונה של הניתוחים: אין כאן שום בשורה לשוק ומדובר בטעות מכל היבט שלא נסתכל על המהלך הזה.

יהיה קצת רעש תקשורתי, המפרסמים יעשו כסף מהפרסומות של סלקום, כמה לקוחות יקפצו על השירות הזה, חלקם ינטשו אותו לאחר התנסות, כי פשוט אין בו כלום. פשוט כלום. האנליסט ערן יעקובי ניתח את המהלך הזה של סלקום מנקודת ראות אחרת, והבאתי את דעתו בהרחבה כאן

הבעיה היותר חמורה והנסתרת מאחורי הקלעים היא החשיפה של כלכליסט (כאן), על כך, שמנכ"ל סלקום פנה למנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר) והלין על כך, שבזק מתכננת לשדרג את הרשת שלה, מה שיהרוג את "השוק הסיטונאי".

היות ולנושא הזה הקדשתי עשרות מאמרים, שלא כאן המקום לפרט אותם, פניתי לסלקום בשאלה הבאה: "פורסם בעיתונות (למשל בכלכליסט) על מכתב מנכ"ל סלקום למנכ"ל משרד התקשורת בעניין בזק (והשוק הסיטונאי). מדוע נשלח מכתב כזה? הרי מהלכי בזק פורסמו מזמן?".

תשובה לא קיבלתי, לא שלא ניסיתי. הסיבה די ברורה: סלקום מגלה משום מה רק כעת, מה שאני כותב כבר שנים, בעשרות מאמרים: העניין הזה של "שוק סיטונאי" הוא פנטזיה של כמה אנשים (למשל של גלעד ארדן, שיהיה בטקס ההשקה של סלקום ביום שני הקרוב).

בזק "תשחק אותה" עם "השוק הסיטונאי", עד שתקבל את ביטול "ההפרדה המבנית" ואז בהחלטה אחת תהרוג את כל הנושא ההזוי הזה. אין בכך כל הפתעה. זה בדיוק מה שקרה באירופה בעשור האחרון והקדשתי לכך עשרות מאמרים, ראיונות וניתוחים. לא ברור למה רק כעת סלקום מגלה את האמת הפשוטה והבסיסית הזו.

מכאן, שסלקום מתכננת שירותי טלוויזיה חדשים, שהבסיס שלהם הוא פשוט פנטזיה: קיומו "שוק סיטונאי" על רשת בזק והוט. בלי זה, אין שום משמעות מעשית ל"שירותי הטלוויזיה של סלקום". זאת, בנוסף לאי הוודאות הרגולטורית הכוללת בתחום, אי העברת החקיקה לגבי "עידן+" באינטרנט ואי גיבוש רגולציה לטלוויזיה על האינטרנט. מתי בסלקום יתפכחו מהחלום הזה? כשההפסדים של השירות הטלוויזיוני החדש יהיו בלתי נסבלים.... בערך בעוד כשנתיים. אולי קודם לכן, כאשר לשוק הטלוויזיוני האינטרנטי (OTT) ייכנסו שחקנים זריזים, צעירים, נמרצים ועם שירותים, שהציבור יאהב אותם יותר. 
 
שירותי טלוויזיה



 
 
Bookmark and Share