Telecom News - תחזיות עולם ההייטק לשנת 2015 מאוד אופטימיות (למה? זה לא ברור...)

תחזיות עולם ההייטק לשנת 2015 מאוד אופטימיות (למה? זה לא ברור...)

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> תחזיות עולם ההייטק לשנת 2015 מאוד אופטימיות (למה? זה לא ברור...)
חברות האנליסטים ושאר המומחים משרטטים לנו את שנת 2015 כשנת הענן, הסייבר וה-IoT, שנה בה נושאים אלה יימצאו במרכז הבמה. יש גם כמה הפתעות: ההכנות לדור חמישי בסלולר (5G) מתקדמות מהר מהצפוי וכרגע הצפי הוא, שנראה תחילת פריסה של 5G בעולם כבר ב-2018 (לעומת התחזית משנה שעברה, שדיברה על 2020). אופטימיות
מאת: אבי וייס, 28.2.14, 08:30

במקביל לסיכומי שנת 2014, אם בוחנים את שלל התחזיות של האנליסטים ל-2015, מגלים אופטימיות מאוד גדולה. תחזיות קודרות כמו כאן, על מפולות בשווקים ומיתון ממושך, לא תופסות בכלל מקום בניתוחים של האנליסטים. 

אם נסתכל על התחזיות ל-2014, שפרסמנו כאן בסוף 2013, גם בשנה שעברה המבט ל-2014 היה מאוד אופטימי. רוב התחזיות האופטימיות התגשמו (למעט אלו הנוגעות לתחומים,שבהם עוסק משרד התקשורת הישראלי, שלא הצליח לקדם באופן מעשי ולו נושא אחד בעל משמעות בשנת 2014). 

1. מבחר תחזיות חשובות של חברת המחקר IDC:

א. יותר מ-65% מהארגונים יעברו עד 2015 לענן היברידי. בהחלט מהלך, שיביא לשינויים משמעותיים בכל המבנה והמשימות של יחידות ה-IT בעסקים וארגונים.

ב. עד 2017 יכירו 20% מהארגונים בערך של "קוד פתוח" ויאמצו זאת כאסטרטגיה ארגונית.

ג. עד 2017 תיבננה כ-35% מהאפליקציות החדשות בעננים בגישת ה-DevOps, גישה מיחשובית ועסקית חדשנית, שתאומץ ע"י הארגונים בהיקפים הולכים וגדלים. 

ד. תחומי ה-BI וה-Big-Data למעשה יתמזגו ויובילו לשוק ענק בן 125 מיליארד דולרים עד סוף 2015. התחום הזה יהיה חלק מעולם הסייבר העתידי. 

ה. תחום ה-IoT יצמח בקצב ממוצע (CAGR) של 30% כל שנה, בחמש השנים הבאות. שוק ה-IoT הוא שוק שיתרום הכי הרבה מידע לעולם ה-Big-Data. 

2. מבחר תחזיות חשובות מעולם המדיה הדיגיטלית מ-Strategies:

א. הורדת אפליקציות תהיה בהיקף גדול יותר מכמות המשתמשים בפייסבוק ובטוויטר ותהפוך לכלי השיווק העיקרי של ארגונים, לחיזוק המותג שלהם ולקשר שלהם עם משתמשי הקצה. 

ב. מחלקות המובייל תיכנסנה כחלק מההנהלה של עסקים וארגונים, עם כוח, עוצמה ותקציבים, בגלל העלייה בחשיבות המובייל לכל עסק וארגון. 

ג. פרסומות וקידום מכירות תלויי מיקום ימשיכו להתפשט (ותהיה עלייה תלולה בשימוש בטכנולוגיות חדשות דוגמת ה-iBeacons). 

ד. תחום ה-CRM יתמזג בהדרגה עם עולם ה-Social והמובייל כדי לספק חוויית שירות ותמיכה מתאימות לצרכנים החדשים והניידים. 

ה. עולם התשלומים הניידים והמסחר הנייד יפרחו ויתחילו לנגוס נתחי שוק מהמסחר האלקטרוני המקוון ברשתות הנייחות. מדובר ביותר מהכפלת היקף המסחר האלקטרוני הנייד העולמי תוך 5 שנים, מ-133 מיליארד דולרים ב-2013 ל-516 מיליארד דולרים ב-2017. אפל וגוגל תהיינה שחקנייות מובילות בעלייה הזו. 

ו. תחום ה-Big-Data ינוע לכיוון Smart-Data, כדי לספק תובנות חכמות בזמן אמת משפע המידע, שרובו יגיע מהתפתחות עולם ה-IoT והתפתחויות טכנולוגיות מלהיבות נוספות דוגמת 3D Printing, Personal Assistance ו-Wearable Devices. 

ז. טכנולוגיות Real-Time תהפוכנה לסטנדרט. צרכנים יקבלו מידע בזמן אמת בכל תחום, לא רק לגבי מזג האוויר... פלטפורמות דיגיטליות, שאינן של זמן אמת, תינטשנה. מה שאינו בנוי על פרסונליזציה אין לו זכות קיום לטווח ארוך. 

ח. "כלכלת השיתוף" תמשיך לשגשג בכל תחום. זה כולל כבר היום תחומים דוגמת: השכרת חדרים, הזמנת טקסי, גיוסי הון, פיתוחי תוכנה, בדיקות תוכנה ועוד. הגישה הזו תיתפתח ותתפשט לכל תחום ותהרוס מודלים עסקיים קיימים. 

3. תחזיות מעניינות נוספות ל-2015 והלאה, ניתן למצוא:

א. חברת גרטנר: כאן

ב. בן לאנג: 10 הסטארטאפים הישראליים המבטיחים, שיש להסתכל עליהם ב-2015 - כאן

ג. כמה תחזיות של וואווי (ענק ציוד הטלקום מסין): 
1) וואווי הודיעה לאחרונה, שהיא מתכננת לפרוס רשת 5G ניסיונית, שתהיה פעילה בזמן גביע העולם בכדורגל (המונדיאל) ברוסיה, שייערך ב-2018. בכך הקדימה וואווי את התחזיות שלה לרשת 5G מסחרית פעילה רק בשנת 2020.
2) וואווי הודיעה, שהיא מתכננת להשיק רשת 4.5G פעילה בביצועים משופרים עד 2016. הרשת תאפשר ביצועים של 1 Gbit/s תוך זמן המתנה של 10 מילישניות, מהירות הורדה של 6 Gbps ויכולת תמיכה ב-100,000 חיבורים בטווח של קילומטר מרובע אחד. 

ד. חברת HDR: על העלייה בכוחו וחשיבותו של האתר החברתי-עסקי לינקדאין בישראל, מסוכם במצגת המעניינת כאן למטה. המצגת מספקת מענה לשאלה: מה הרשת החברתית שאמורה להיות מועדפת על מנהלים, עובדים ומשתמשים בעולם ההייטק ב- 2015?



 
 
Bookmark and Share