Telecom News - אזהרת האנליסט: בשיאו של מדרון חלקלק בשוק הסלולר

אזהרת האנליסט: בשיאו של מדרון חלקלק בשוק הסלולר

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> אזהרת האנליסט: בשיאו של מדרון חלקלק בשוק הסלולר
אזהרת האנליסט (ערן יעקובי): בשיאו של מדרון חלקלק בשוק הסלולר
מאת: ערן יעקובי, 4.1.15, 13:45

לא נראה כרגע סוף להשתוללות המחירים בסלולר. כאשר יהיה ממש קשה, תתכן קריסה של מפעיל זה או אחר ואז גם יגיעו מיזוגים בענף.ערן יעקובי

היום התבשרנו על עוד עליית מדרגה בנושא המחירים בסלולר. לאחר השקת שירותי הטלוויזיה של סלקום וכריכתם בחבילה משולבת עם 3 קווי סלולר וכל זה תמורת 198 ₪ לחודש בלבד, היה צפוי, שבעקבות הבאזז של סלקום, תבוא תגובה קשה של 2 המתחרים "החדשים".

לא נאריך, אבל אם גולן טלקום יכולה להרשות לעצמה למכור קווי סלולר ב- 2 ₪ לחודש, ברור שמשהו כאן מעוות. פרטנר, שלא יכולה להישאר אדישה למלחמה המתחוללת בחוץ, כאשר פלאפון מקימה מותג דיסקאונט חזק העונה לשם "וואלה!מובייל", נכנסת גם היא באמצעות 012mobile לקלחת עם מבצע לכל החיים – 39 ₪ לכל החיים...
 
למה זה קורה? כי מדינת ישראל "לא רואה בעיניים", ha תקופת בחירות, פופוליזם וכו'. אנו משוכנעים, שאם המדינה היתה עומדת על שלה ומחייבת את כולם לעמוד בכל תנאי הרישיון שלהם, זה לא היה מגיע לכזו נקודת שפל.

אולם, כאשר בחסות הרגולציה, חלק מהשחקנים חייב לעמוד בתנאי הרישיון שלהם וחלק לא, ואף מקבל הטבות נוספות, המדרון הוא מאד חלקלק.
 
מה יהיה הסוף? לא מן הנמנע, שבאחד מן הרבעונים הקרובים חברת סלולר ותיקה עלולה להיקלע להפסדים. אנו עדיין לא רואים שום סכנה ליכולת שירות החוב שלהן, עקב התזרים הפנוי, שהן מייצרות. אולם, עדיין המצב מאוד נזיל. החברות חייבות להמשיך ולהתייעל גם בכוח האדם שלהן. ככה זה, ששירות עתיר הון עולה פחות מקופסת סיגריות בודדת...
 
מי מרוויח? כמובן הצרכן וכדאי לו להמשיך ולבדוק את החלופות כדי להוזיל ככל האפשר את השירות. מי עוד מרוויח? השחקניות החדשות ובראשן גולן טלקום, שעלות גיוס לקוח שולי עבורה כנראה שואפת לאפס.

לכן, אנו לא רואים סוף קרוב להשתוללות הזו. לא תהיה מניעה בסופו של דבר כאשר יהיה ממש ממש קשה, מקריסה של מפעיל זה או אחר, ואז גם יגיעו המיזוגים בענף.

עד אז המרוויחה הגדולה לטעמנו היא בזק, שאמורה להיתקל בתחרות בקווי/טלוויזיה ואין באמת מי שיתחרה במצב העסקים הנוכחי בענף.

בסוף כולנו נפסיד. שוב, הודות לרגולציה הישראלית המיוחדת במינה. קשה לראות כיצד השקעות מתקדמות בקצב הולם ודי ברור, שבסופו של דבר עם קריסת הענף לתוך עצמו, נישאר עם מעט חברות, שירותים, שאינם ברמה מספקת ומחירים עולים.

הכותב: ערן יעקובי, סמנכ"ל מחקר, מיטב דש ברוקראז'

עדכון 18:38: מניות סלקום ופרטנר ירדו היום אחרי חשיפת המבצע של 012mobile עליו דיווחנו - כאן.
 
סכנה



 
 
Bookmark and Share