Telecom News - הגנת נתוני הארגון ואבטחתם: החיפוש אחר קרקע יציבה

הגנת נתוני הארגון ואבטחתם: החיפוש אחר קרקע יציבה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> הגנת נתוני הארגון ואבטחתם: החיפוש אחר קרקע יציבה
הגנת נתוני הארגון ואבטחתם: החיפוש אחר קרקע יציבה
 מאת: גיל דון, 5.1.14, 08:30גיל דון
 
עקב גישה שמרנית מדי לנושא אבטחת מידע, זמני השבתה ואבדן נתונים פגעו בשנה החולפת בפריון וביעילות העובדים בארגונים (47%), גרמו להם אובדן הכנסות (36%) והובילו לעיכוב בפיתוח מוצרים ושירותים (34%).
 
ארגונים עסקיים בכל העולם חוו בשנה האחרונה אירועי השבתה ואובדן נתונים, שגרמו לנזק מצטבר של 1.7 טריליון דולרים, עקב גישה שמרנית מדי לנושא אבטחת המידע והגנה על הנתונים. כך עולה מסקר, שערכה לאחרונה חברת EMC. רק לשם השוואה, 1.7 טריליון דולרים הוא סכום זהה לסך כול הוצאות הצבאיות בעולם בשנה אחת בלבד - נתון מדהים בכל קנה מידה.  זוהי רק הצצה למה שצפוי לקרות בשנה הקרובה אם הגישה ושיטות ההגנה על הנתונים תישארנה ללא שינוי.
 
הסקר, שנקרא EMC Global Data Protection Index, נערך בהשתתפות 3,300 מקבלי החלטות בתחום המחשוב הארגוני מ-24 מדינות. מתוכו עולה, שככל שהעולם מתקדם לקראת מחשוב ענן ולסביבה עסקית, שבה הכול מחובר יותר, כך גדל הצורך, שהנתונים יהיו תמיד זמינים, נגישים ומוגנים. המגמות העסקיות, שבבסיס הפלטפורמה השלישית של ה-IT - כלומר המדיה החברתית, ביג דאטה, עולם הניידים ומחשוב הענן – מסמנות לא רק את סופו של עידן בעולם העסקים, אלא גם את סופו של עולם הגנת הנתונים כפי שאנו מכירים אותו.

ארגונים, שלא יבחנו אסטרטגיות חדשות, שיבטיחו זמינות מלאה של המידע בכל סביבות העבודה ולא רק פתרונות נקודתיים לסביבות שונות, עלולים לסכן משמעותית את עתיד העסק שלהם. הדבר נכון לכל סוגי הנתונים בכל מקום, שהם נמצאים ובכל סוג של אפליקציה.

אובדן נתונים וזמני השבתה ימשיכו לפגוע ברווחיהם של ארגונים עסקיים, אלא שבעתיד ההשפעות של שיבושים אלה תורגשנה הרבה יותר מכפי שהן מורגשות כיום והן תגענה הרבה יותר רחוק ממה שרבים מאיתנו מסוגלים לדמיין. רמת הסיכון עולה במיוחד כאשר לארגון יש מספר פתרונות נקודתיים ולא פתרון אחד התומך בדרישות הזמינות ונותן מענה לכל האתגרים.

הבעיה, שארגונים מכל גודל יצטרכו לשים לב אליה, היא: איך הגנה על נתונים תשפיע על הזדמנויות עסקיות חדשות ועל הגידול בהכנסות.

מהסקר של EMC עולה, שזמני השבתה ואבדן נתונים:

פגעו בשנה החולפת בעיקר בפריון וביעילות העובדים בארגון (47%),
גרמו אובדן הכנסות לארגון (36%),
הובילו לעיכוב בפיתוח מוצרים ושירותים (34%).

שיבושים אלה צפויים להשתנות בעקבות המעבר של נתונים אל הענן וגם בין עננים שונים, כשניהול נתונים יהפוך להיות חשוב עוד יותר.
(ר' תרשים 1).
תרשים 1

עם זאת, תוצאות הסקר מראות, שעסקים רבים מתחילים לאמץ דפוסי חשיבה חדשים על נושא ההגנה על נתוני הארגון. לאחר עשרות שנים בהן התייחסו אל הגנת הנתונים כאל פעילות תומכת של ה-Back Office, ארגונים מתחילים להפנים, שההגנה על הנתונים היא חלק בלתי נפרד מדיוני ההנהלה הבכירה של הארגון.

כמעט שני שליש ממשתתפי הסקר העולמי (64%) חושבים, שהגנה על נתוני הארגון היא קריטית להצלחת העסק. המספרים גבוהים אף יותר בסין (90%), ברזיל (82%) וארה"ב (80%). עם זאת, יש עדיין פער משמעותי בין מה שארגונים יודעים (כלומר, שהגנה על נתונים קריטית לעתידו של העסק שלהם) לבין רמות האמון הנוכחיות שלהם.

מהסקר עולה, ש-71% "אינם בטוחים לחלוטין" ביכולת הארגון שלהם להתאושש ולשחזר את כל הנתונים והמערכות לאחר אירוע של תקלה או אסון (ר' תרשים 2).  אם הם לא בטוחים בפרקטיקות הנוכחיות של ארגונם להגנה על נתונים, מה זה אומר על תוכניותיהם לעתיד?
תרשים 2

איני יודע מה פירושו של "בטוחים לחלוטין", אבל אני בהחלט יודע, שבעולם העסקי, שאליו אנחנו צועדים, הביטחון והיכולת להתאים את הארגון ולהסתגל במהירות לשינויים הוא בעל חשיבות עליונה. הדרך היחידה להגיע לכך היא לחשוב ולעשות את הדברים בצורה אחרת. לכן כדאי, שכל מנהל בכיר ישאל את עצמו: "עד כמה מוצקה הקרקע, שעליה העסק שלי עומד?"

מאת: גיל דון, ינואר 2014.
מנהל אזורי של חטיבת Data Protection and Availability ב-EMC
לוגו EMC



 
 
Bookmark and Share