Telecom News - רשות הפטנטים הישראלית בשת"פ עם משרד הפטנטים האירופאי

רשות הפטנטים הישראלית בשת"פ עם משרד הפטנטים האירופאי

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> רשות הפטנטים הישראלית בשת"פ עם משרד הפטנטים האירופאי
רשות הפטנטים הישראלית בשת"פ עם משרד הפטנטים האירופאי
מאת: חיים חביב, 5.1.15, 00:16פטנט

השת"פ משקף את העניין הגובר של חברות טכנולוגיה אירופאיות בשוק הישראלי ומהווה הזדמנות ליזמים הישראליים.

רשות הפטנטים הישראלית (ILPO) ומשרד הפטנטים האירופאי (EPO) חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה במסגרת הסדר האצת בחינות פטנטים, Patent Prosecution Highway (PPH), והאצת בחינות לפטנטים בינלאומיים PCT PPH עפ"י אמנת שיתוף פעולה בענייני פטנטים (PCT), שתחל ב-6.1.15 ותימשך 3 שנים.

תכניות אלו נועדו להרחיב את מגוון האפשרויות העומדות בפני מגיש הפטנט לבחינת פטנט מואצת ולאפשר ליזמים ישראלים ואירופאים לקבל פטנטים בצורה מהירה ויעילה יותר, בהתבסס על תוצאות חיפוש ובחינה, שנערכו בשלב הלאומי ותוצרי עבודת רשות החיפוש והבחינה הבינלאומית (ISA/IPEA).

אסא קלינג, ראש רשות הפטנטים במשרד המשפטים: "ההסכם עם משרד הפטנטים האירופאי צפוי להוסיף ולחזק את הקשרים הכלכליים והטכנולוגיים בין ישראל לאירופה. ההסדר מהווה הזדמנות ליזמים הישראליים לקדם ולהבטיח את זכויות הקניין הרוחני שלהם בשוק האירופאי ולהביא את המוצרים לשוק מהר יותר, דבר שיועיל לכלכלה הישראלית והאירופאית. החתימה על ההסדר משקפת גם את העניין הגובר של חברות טכנולוגיה אירופאיות בשוק הישראלי, ומאפשרת קיצור והתייעלות התהליך של קבלת פטנט בישראל".

בנואה בטיסטלי, נשיא משרד הפטנטים האירופאי: "אני שמח לחתום על הסכם זה עם רשות הפטנטים הישראלית, שוק מרכזי נוסף לחדשנות טכנולוגית. הודות לכך ולהסדרים דומים, שאנו משיקים עם קנדה, מקסיקו, סינגפור וההסדר הקיים בין 5 משרדי הקניין הרוחני הגדולים בעולם, חברות אירופאיות יכולות ליהנות מגישה פשוטה להגנת פטנט, באזורים דינמיים אלה. במקביל, ההסדרים פותחים נתיב יעיל להגנת פטנט באיכות גבוהה באירופה, עבור יזמים ממדינות אלו".
 
עפ"י ההסדר, מבקש פטנט המקבל מרשות הפטנטים בישראל או ממשרד הפטנטים האירופאי דו"ח בחינה חיובי, לפיו הבקשה ניתנת לאישור כפטנט, רשאי לבקש מהמשרד האחר את הקדמת הבחינה בבקשה. בנוסף לכך, המשרדים ישתפו ביניהם תוצרי עבודה קיימים הרלוונטיים לאותה בקשה. המהלך צפוי להאיץ את תהליך בחינת הפטנט ולצמצם עלויות למבקשים.

רשות הפטנטים פועלת לפתיחת אפשרויות חדשות בפני מבקשי הפטנט הישראלים דרך שותפות בהסדרים בינלאומיים. כך, הסדר זה מצטרף לשורת הסדרים להאצת בחינה בין הרשות למגוון משרדים בעולם, ביניהם המשרד האמריקאי,  הסיני, היפני ועוד. ישראל אף נמנית בין 17 המדינות המייסדות של הסדר ה-PPH הגלובלי (GPPH), שמטרתו פישוט הליכי האצת בחינה בין המדינות החברות בו.

מידע נוסף על תכניות ה-PPH במשרד הפטנטים הישראלי ר' כאן.


שת"פ
 
 



 
 
Bookmark and Share