Telecom News - אינטל הציגה את הדור החמישי של מעבדי Intel Core

אינטל הציגה את הדור החמישי של מעבדי Intel Core

דף הבית >> חידושים הכרזות >> אינטל הציגה את הדור החמישי של מעבדי Intel Core
אינטל הציגה את הדור החמישי של מעבדי Intel Core
מאת: מערכת Telecom News, 5.1.15, 18:25מעבד אינטל

הדור החמישי  יאפשר הפעלה קולית, טעינה וצימוד אלחוטיים וזיהוי פני המשתמש. מעבד Cherry Trail לטאבלטים עם מערכת הפעלה ווינדוס או אנדרואיד יוסיף ממד חדש לחוויית המשתמש של טאבלטים עקב שיפורים המאפשרים  צילום בתלת-מימד ווידאו K4. 

אינטל הציגה היום את הדור החמישי של מעבדי Intel Core – סדרה U (לשעבר תחת שם הקוד Broadwell) המאפשר חווית שימוש מהירה, טבעית ואינטראקטיבית יותר. 14 המעבדים במשפחת המעבדים החדשה, בטכנולוגיית 14 ננומטר, מספקים ביצועי מערכת משופרים, 24% שיפור בגרפיקה, עד 50% יותר מהירות בווידאו ושיפור של עד 1.5 שעות סוללה לעומת הדור הקודם של המעבדים. המעבדים יאפשרו ייצור של מוצרים מגוונים – מחשבים ניידים, אולטרבוקים, כרומבוקים ומחשבי 2 ב-1 – יעילים, קלים ודקיקים יותר.
 
Intel Core דור 5 כולל שורה של שיפורים וטכנולוגיות ייחודיות:
 
טכנולוגיית Intel 3D בשילוב עם טכנולוגיית RealSense 3D, מספקת להתקנים מאפיינים כגון שליטה עם מחוות גופניות, לכידה ועריכה של תצוגות תלת ממד ויכולות חדשניות בתמונות ווידיאו.
 
עגינת WiGig אלחוטית מאפשרת חוויית שימוש ללא כבלים ומעניקה למשתמשים יותר שליטה הודות ליכולת להשתמש בהתקן ולשתף מידע מכל מקום ובכל עת, ללא הסרבול של כבלים וחוטים.
 
טכנולוגיית הסייען הקולי מאפשרת למשתמש לשלוט במחשב האישי מתוך הדפדפן ולהפעיל אפליקציות עם פקודות קוליות. כעת היא כוללת גם את טכנולוגיית Wake on Voice, שמעירה את המחשב משנתו עם צליל קולו של המשתמש.
 
טכנולוגיית התצוגה האלחוטית (WiDi) בגרסה 5.1 מאפשרת לשתף את מסך ההתקן (נוטבוק או מחשב 2 ב-1 למסך תצוגה רחב כגון טלוויזיית HD, מערכת קולנוע ביתית או מסך תצוגה בחדרי ישיבות או כנסיםללא צורך בכבלים.
 
המעבד החדש מכיל 35% יותר טרנזיסטורים ומטבעת (die) קטנה ב-37%. בשילוב עם שיפורים בארכיטקטורה, התהליך החדש מאפשר למעבדי Intel Core מהדור החמישי לספק ביצועים גרפיים טובים ב-24%, המרת וידיאו מהירה ב-50% וחיי סוללה ארוכים בעד 1.5 שעות.

מי שמתכנן להחליף מחשב אישי בן 4-5 שנים, יבחין בשיפורים משמעותיים: ביצועים גרפיים מהירים בעד פי 12; מהירות המרת וידיאו גבוהה בעד פי 8; שיפור של עד פי 2.5 בתפוקה; יקיצה מהירה פי 9 ממצב שינה. כל זאת, עם חיי סוללה ארוכים בעד פי 2.
 
גם בתחום הגרפיקה מציג המעבד ביצועים ויעילות אנרגטית. הדור החמישי של Intel Core מאפשר תצוגת 4K Ultra HD, גם על גבי Intel WiDi 5.1. מאפיינים נוספים של הפלטפורמה כוללים תמיכה חדשה בפענוח codec עבור VP8, VP9 ו-HEVC וכן תמיכה בממשקי תכנות היישומים הגרפיים החדשים ביותר (DX 11.1, הכנה ל-DX 12) ומאפייני תכנות גרפיים, לרבות OpenCL 2.0 ו-OpenGL 4.3.
 
הדור החמישי כולל את מעבדי Intel Core i3, Intel Core i5, Intel Core i5 vPro, Intel Core i7, ו-Intel Core i7 vPro. מעבדי Intel Pentium ו-Intel Celeron החדשים, שמבוססים אף הם על תהליך 14 ננומטר, זמינים גם הם במסגרת משפחת המעבדים החדשה. מערכות המבוססות על הדור החמישי של מעבדי Intel Core צפויות להגיע לשוק בינואר ממגוון יצרנים.
 
אינטל גם חשפה פרטים על מעבד Cherry Trail - המערכת-על-שבב הראשונה, שאינטל מייצרת בתהליך 14 ננומטר עבור טאבלטים עם מערכת הפעלה ווינדוס או אנדרואיד. המעבד, שכבר מופץ ללקוחות, יוסיף ממד חדש לחוויית המשתמש של טאבלטים מבוססי אנדרואיד או חלונות הודות לשיפורים כמו טכנולוגיית RealSense המאפשרת זיהוי פנים וצילום בתלת-מימד, וידאו K4 וטעינה אלחוטית.
 
Cherry Trail כוללת שורה של שיפורים וטכנולוגיות ייחודיות:

ה-Cherry Trail מסוגל לתמוך בתצוגת K4 על צג חיצוני באמצעות HDMI בהתאם לתצורה, שיצרן הטאבלט כולל במערכת שבנה. Cherry Trail מסוגל לתמוך בתצוגת 2500X1600 על צג פנימי בעוד שרבים מהטאבלטים בטווח המרכזי הקיימים בשוק מציעים נגינת וידאו HD (1200X800) או Full HD (1920X1200).
 
טכנולוגיית RealSense מאפשרת יישומי צילום מתקדמים. באמצעות המצלמה הזמינה כיום, Intel RealSense Snapshot המצוידת בחיישן עומק, המשתמש יכול לשנות את המיקוד, לבצע מדידות ולהוסיף אפקטים דינמיים ותנועה בלחיצת כפתור. המצלמה המתקדמת יותר, RealSense 3D, שתצא במחצית השנייה של 2015, תאפשר לצלם את העולם בתלת-מימד מלא. היא תציע צילום משופר עם ממדים מידיים, וידיאו תלת-מימד, החסרת רקע ועריכת תמונות מתקדמת. RealSense פותחה במרכז הפיתוח של Perceptual Computing באינטל ישראל.
 
פתרון צימוד (Pairing) באמצעות Wi-Fi, יאפשר לטאבלטים להציג תוכן באמצעות מקרן. החל מהמחצית השנייה של 2015, Cherry Trail יתמוך גם בטעינה אלחוטית, וכך לא יהיה צורך בכבלים כלל.
 
בזכות טכנולוגיית Context Aware לא יהיה עוד צורך בזיהוי המשתמש בסיסמה. טכנולוגיית TrueKey של Intel Security תאפשר להפעיל את הטאבלט באמצעות זיהוי פנים, טביעת אצבע או התקן זיהוי. Context Aware גם תספק למשתמש מידע חיוני על סביבתו על בסיס חיישני תנועה, קול ואור.
 
כך, לדוגמה, יוכל הטאבלט לזהות האם המשתמש נמצא בתוך מבנה או בחוץ ולהציע לו, למשל, אפשרויות רכישה בתוך האפליקציה כאשר הוא בסביבה שבה נוח יותר לבצע תשלומים. ניתן יהיה גם לפתח משחקים ייעודיים, שיתכתבו עם תנאי הסביבה החיצונית. על סמך הנתונים בלוח השנה. הטאבלט יידע האם אנו נמצאים בפגישה וישנה את ההתראות והצלצולים בהתאם. המכשיר גם יתריע למשתמש אם הוא שכח לקחת אותו עמו.
 
המעבד החדיש, מציע גרסת 64 ביט, גרפיקה משופרת עם Intel Gen 8-LP, ביצועים וחיי סוללה מעולים. בשילוב עם מודם Intel XMM 726x, הפלטפורמה מספקת קישוריות ניידת וביצועים במהירויות של LTE-Advanced וצימוד ערוצי (Carrier Aggregation) מקטגוריה 6.

המצגת של אינטל לגבי משפחת המעבדים מדור 5 - כאן
 
חידושים והכרזות
 
 
 



 
 
Bookmark and Share