Telecom News - הצעירים הפסיקו לדבר בטלפון הסלולרי ועברו למסרים מיידיים

הצעירים הפסיקו לדבר בטלפון הסלולרי ועברו למסרים מיידיים

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הצעירים הפסיקו לדבר בטלפון הסלולרי ועברו למסרים מיידיים
שינוי מתמשך וברור בתצורת השימוש במכשירי הסלולר ע"י שכבות הגיל הצעירות מוביל ל-2 מסקנות: אין בעיה  פיננסית לחברות הסלולר לספק חבילות של "שיחות ומסרונים ללא הגבלה", כי יש פחות שימוש בשיחות ומסרונים, ומדידות הקרינה מהמכשירים לא רלבנטיות יותר לתצורת השימוש החדשה.
מאת: אבי וייס, 27.1.15, 04:00מדברים בסלולר

 מאז 2006, השימוש במכשירי הסלולר השתנה לחלוטין. הסיבה מאוד ברורה: הסמארטפון בגלגול המודרני נכנס לשוק ושינה אותו לחלוטין. גם הטאבלט הסלולרי נכנס לשוק ותפס פלחי שוק מסוימים, כתחליף חלקי ללפטופ.

בשנים האחרונות משתמשים במכשירי הסלולר, במיוחד בגילאים הצעירים, בצורה שונה לחלוטין ממה שהמשתמשים הוותיקים נוהגים (כמו בתצלום כאן משמאל).

אפשר לראות זאת במחקר, שנערך בבריטניה. הנתונים הוצגו ע"י הרגולטור הבריטי לתקשורת - Ofcom ומוצגים בגרף הבא (המצגת המלאה, כיצד עולם הסלולר מתנהג ומשפיע על כולנו, היום ומחר, מצויה בתחתית הכתבה):




עפ"י הנתונים (בבריטניה), הצעירים בגילאי 12 עד 15 כמעט ולא משתמשים בדוא"ל ובשיחות קוליות. הם משתמשים לצרכי תקשורת ברשתות חברתיות ובמסרים מידיים. מעל ל-90% מהתקשורת של הצעירים נעשית כך. 

לכן לא פלא, שבשנת 2014 נשלחו בעולם בסה"כ 7.5 טריליון מסרונים (SMS), כשמול זה נשלחו 7.2 טריליון מסרים במערכת מסרים מיידיים אחת בלבד: WhatsApp, כאשר מצויות  על הסמארטפונים, שבידי הצעירים, כמה מערכות למסרים מיידיים במקביל שבהן הם משתמשים, לרבות: סקייפ, טוויטר, מסנג'ר, YO ועוד. 

בשיחות עם מנהלים בחברות הסלולר הישראליות עלה, שגם בישראל קיימת בדיוק אותה תופעה. לכן, מנהלים אמרו לי, שאין להם כל בעיה פיננסית לספק לשוק חבילות של "שיחות ומסרונים ללא הגבלה" (למרות שמשרד התקשורת מתעקש, שהחברות תגדרנה במדויק מה זה "ללא הגבלה"). הם רואים אצלם במערכות ה-Billing ירידה מתמשכת בהיקף דקות השיחה לחודש ובכמות המסרונים (SMS) הנשלחים לחודש מהמנויים, במיוחד מציבור הלקוחות היותר צעירים.

לכן, המקור לעליה בהכנסות (או לפחות שימור רמת ההכנסות) מהמנויים טמון בגלישה (Data) באינטרנט, שם נמצאים האפליקציות, המסרים המיידיים והרשתות החברתיות. לכן, חברות הסלולר מחפשות היום דרכים איך לא להיות "צינור טיפש". 

לשינוי בהרגלי השימוש במכשירי הסלולר, יש השפעה גם על נושא הקרינה. הקרינה ממכשירי הסלולר (אם בכלל יש בה סכנה) היא לטווחים קצרים ביותר. ממש כשהמכשיר צמוד לראש. כיום, הצעירים מחזיקים את המכשיר הסלולרי רוב זמן השימוש בו (כמופיע בגרף למעלה) 
מול הפנים ופלג הגוף העליון ולא צמוד לראש. מעט מאוד מחזיקים את המכשיר ליד האוזן וגם זאת לפרקי זמן מאוד קצרים.

דהיינו: כל תקני ה-SAR המחמירים, ש
גלעד ארדן כפה על כולנו ברמת החמרה של פי 10 מההמלצות העולמיות, עוד בהיותו השר להגנת הסביבה, הם שטות אחת גמורה ולא רלבנטים למציאות. צריך לבדוק את הסכנה בקרינה הסלולרית המסוכנת (אם בכלל יש דבר כזה) לאצבעות הידיים, לא לראש... כך, גלעד ארדן גרם למדינת ישראל (לכולנו) נזקים של מיליארדים רבים, שיתק את היכולת לפרוס אנטנות מכל סוג, וזו הסיבה, שאנו כיום במקום אחרון בעולם המערבי בתחום טכנולוגיות הסלולר, כשאך לפני פחות מ-2 עשורים, היינו במקום ראשון



 
 
Bookmark and Share