Telecom News - איך אפשר לעשות צחוק גם מהסערה החורפית שבה אנו מצויים

איך אפשר לעשות צחוק גם מהסערה החורפית שבה אנו מצויים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> איך אפשר לעשות צחוק גם מהסערה החורפית שבה אנו מצויים
בניגוד לכוחות החירום וההצלה, הרשויות המקומיות ומשרדי הממשלה הנוגעים לתפקוד המשק האזרחי בזמן סערה, משרד התקשורת נוהג בדיוק כמו לפני שנה, פשוט "עושה צחוק מהעבודה" ושולח מיילים (כן, דוא"ל) לחברות התקשורת, כדי לפקח כביכול על משק התקשורת בזמן סופה... 
מאת: אבי וייס, 7.1.15, 23:00

לפני שנה, בסערה הגדולה, חשפנו כאן את התנהלות משרד התקשורת בימי הסערה: השר (גלעד ארדן) והמנכ"ל (אבי ברגר) נעלמו אי שם באירופה "בטיול לימודי", כשבארץ רשתות תקשורת נפלו ואנשי משרד התקשורת פשוט הלכו הביתה (הסופה השתוללה אז בסוף שבוע). ככה זה בדיוק התנהל.

במשרד התקשורת יש עשרות רבות של בעלי תפקידים, שמקבלים קבוע מידי חודש תוספות כספיות נכבדות (לכוננות, שעות נוספות ושכר עידוד), מקבלים רכב צמוד או דמי אחזקת רכב, מקבלים מכשיר סלולר צמוד או מקבלים דמי אחזקת מכשיר כזה. כל זה לא מונע מהם להתעלם מתפקידם: לפקח, להנחות ולהכווין את שוק התקשורת על כל רבדיו, כך שיתפקד בכל מצב.

בשביל זה צריך להקים חמ"ל, לצאת לשטח ולבקר, להקים מוקד סיוע ומענה לשאלות הציבור 24 שעות ביממה, לפתוח אתר לעדכונים שוטפים של התושבים וכך הלאה.

בנוסף, לאור הלקחים מהעבר, הוקם אגף חירום במשרד התקשורת, בדיוק לצרכים הללו. בראש האגף עומד איתן שטיינר, עם תנאים ומשכורת של ראש אגף. 

אניטלפון ישן עצמי חוויתי במספר ניתוקי תקשורת (קווית וסלולרית) במהלך היום (7.1.15) וקיבלתי דיווחים על ניתוקים, לעיתים של שעות, למשל בהוד השרון. כל גורמי החירום וההצלה, וגורמי הממשלה הנוגעים להיערכות הזו, כולל עיריות, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד התחבורה, וכיו"ב, מסרו דיווחים מעודכנים כל הזמן, בכל אמצעי התקשורת ובפורטלים שלהם, וחברת החשמל אפילו התעלתה על עצמה ושלחה לי דיווחים ממש שוטפים ומדויקים, כמו הדיווח הבא:

עדכון מדוברות חברת החשמל נכון לשעה 18:15
בעקבות אירועי מזג האוויר יש תקלות ברחבי הארץ בעיקר בנתניה, הרצליה, אשקלון ורחובות.
מדובר על כ- 10,000 בתי אב ללא חשמל.
זמן ממוצע לטיפול בתקלה עומד על כשלוש עד ארבע שעות.
צוותי החברה פרוסים בשטח ומטפלים בכל התקלות בהקדם האפשרי.
אנו מודים לציבור על הסבלנות והסובלנות.

לכן, פניתי למשרד התקשורת (פנייה שנייה, פניה ראשונה הייתה לפני יומיים, כשרק דיברו והזהירו מפני הסופה): "האם במשרד התקשורת יודעים כעת כמה קווים מנותקים יש (סד"ג)? האם בכלל הפעילו במשרד התקשורת "חמ"ל חורף" ושומרים על קשר רצוף עם המפעילים?"

תגובת משרד התקשורת הייתה קצרה: "וודאי, אמרתי לך שכן. אנחנו מקבלים דיווחים בזמן אמת".

לא הרפיתי וחזרתי ושאלתי: לא זה מה ששאלתי. שאלתי אם יש חמ"ל, דיווחים, שליטה, בקרות בשטח, פיקוח וכיו"ב.
לקבל דיווחים אפשר בטלפון ובמייל - הביתה..."

 תגובה לא קיבלתי. די ברור למה.

אז חזרתי ושאלתי: "כמה ניתוקי תקשורת יש כעת? 
אני עצמי נותקתי כבר פעמיים בגלל הפסקות חשמל (גם הסלולר באזור נפל). קיבלתי דיווחים למשל מהוד השרון על אזור שהיה מנותק שעות רבות מתקשורת קווית וסלולרית, כנראה בגלל החשמל. מה היקף הניתוקים בכל הארץ ולאיזה פרקי זמן? כמה מנותקים מתקשורת יש כרגע והיכן? מה נעשה כדי לתת מענה למנותקים?"

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן. אל דאגה. לא אקבל....די ברור למה. 

ככה עושים צחוק, גם מהסופה. המנכ"ל (בתמונה למעלה) נעלם, וקולו לא נשמע במצב הזה. שום הנחיות בשום תחום. פשוט כלום. רק שולחים זה לזה דואר אלקטרוני...

בנוסף, אגף החירום של משרד התקשורת הספיק עד כה לבזבז (ב"פטורים ממכרזים", כמובן) כספי ציבור על יועצים שמחפשים עבורו את "תרחיש הייחוס", וכמובן לבזבז כספים על שיפוצים כפולים ושכירות מיותרת וכפולה של משרדים, במיליונים. לזה יש כסף וזמן. לדאוג לעם ישראל - אין. 
 



 
 
Bookmark and Share