Telecom News - IP Centrex מהוט בשת"פ תדיראן טלקום–האם הפתרון מתאים לעסקים קטנים?

IP Centrex מהוט בשת"פ תדיראן טלקום–האם הפתרון מתאים לעסקים קטנים?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> IP Centrex מהוט בשת"פ תדיראן טלקום–האם הפתרון מתאים לעסקים קטנים?
IP Centrex מהוט בשת"פ תדיראן טלקום – האם הפתרון מתאים לעסקים קטנים?
מאת: מיכאל פנחס, 2.2.15, 20:30מיכאל פנחס
 
HOT יצאה לפני 3 חודשים ברעש גדול בשת"פ אסטרטגי עם תדיראן טלקום לתחום שירותי הטלפוניה לעסקים קטנים עד בינוניים. האם כדאי לעבור לפתרון IP-Centrex של HOT-תדיראן טלקום?
 
HOT ותדיראן טלקום יצאו לפני כ-3 חודשים בהכרזה על שיתוף פעולה בתחום המרכזיות לעסקים. החברות משווקות שירות מרכזיה בענן IP Centrex, שמתבסס על תשתית האינטרנט שלHOT  לבתי עסק הקטנים (SMB) ברחבי הארץ. ההצעה המשולבת מגלמת (לדברי החברות) הפחתה של בין 15%-20% מהמחירים המקובלים כיום בשוק.   
 
במסגרת ההצעה החדשה מוצעות חבילות של 5, 10 ו-15 שלוחות במחירי מבצע. להלן טבלת החבילות המוצעות ע"י HOT ותדיראן טלקום (המחיר ללא מע"מ):
 
 כמות השלוחות: 5 שלוחות 10 שלוחות 15 שלוחות
שלוחות מנהל 1 3 4
שלוחות עסקיות 3 6 10
שלוחת פקס. 1 1 1
שלוחות סופטפון 1 2 3
נתב שיחות כלול
בנק דקות 1,500 דקות 2,500 דקות 5,000 דקות
תשתיות אינטרנט :למרכזיה ולגלישה  12M (למרכזיה) +30M (לאינטרנט)  30M (למרכזיה) +100M (לאינטרנט)  30M (למרכזיה) +100M (לאינטרנט)
תשלום חודשי: 373 ₪ 654 ₪ 999 ₪
 
להערכת תדיראן טלקום, פעילות חדשה זו תגדיל את היקפי המכירות של החברה בתחום הטלפוניה בענן בישראל בכ-40% בשנה הראשונה. בהחלט הצהרה עם יעד שאפתני.
 
האם הפתרון של הוט-תדיראן-טלקום כדאי?
התחום בו נעשה השת"פ בין החברות הוא תחום ה-IP-Centrex, לא תחום שירותי הענן המלאים, בדומה להצעות שכבר קיימות מספר שנים בשוק ע"י מפעילי תקשורת מובילים כדוגמת חברת בזק עסקים, סלקום 013 נטוויז'ן ואורנג' 012.
 
מכאן, שניתן להצביע כיום על הנקודות החשובות הבאות בהצעה החדשה:
 
א. מבחינת מחירים, אין ספק, שזו הצעה אטרקטיבית, שאכן מוזילה לפחות ב-20% את המחירים לעסקים קטנים עד בינוניים, מול הצעות בזק, פרטנר וסלקום ואפילו מול ספקי הענן הקטנים. זאת, היות וההצעה כוללת אינטרנט תשתית וספק וחבילת דקות. אפילו Voicenter המספקת מחיר נמוך לשלוחה, כאשר מוספים את עלות התשתית ומחיר הדקה היחסית גבוהה (כ-8 אג' לדקת שיחה בממוצע), ההצעה שלה יקרה מזו של הוט.
 
ב. הבחירה של תדיראן טלקום בהוט נכונה מסיבה פשוטה, שלהוט יש נגישות לעשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים. לעסקים קטנים רבים יש קווים יוצאים של הוט או 012 במסלול חבילות דקות או "הכול כלול", כדי לחסוך בעלויות בזק, ועסקים אלה מאוד רגישים למחיר. כעת, יוכלו לקבל שירות עסקי (ולא פרטי, המוגבל במספר הקווים והשלוחות והיכולות) במחיר סביר.
 
ג. לא סתם בעבר רצתה סלקום לרכוש את תדיראן טלקום. היא רצתה זאת בגלל הנגישות של תדיראן לצירי PRI לעסקים. כך, שיש בשת"פ הזה WIN-WIN לשני הצדדים. תדיראן טלקום מרוויחה נגישות לעסקים הקטנים, ששם אין לה כיום כלל נגיעה (נשלט ע"י בזק/בזק בינלאומי ויורוקום – כולם מקבוצת בזק). הוט מצידה מצרפת לסל הפתרונות שלה שירות מרכזיות טלפון, ששם אין לה היום כלל אחיזה והמתחרות שלה בשוק האינטרנט רחב הפס (נטוויז'ן, 012 ובזק בינלאומי), שולטות בתחום שירותי האינטרנט לעסקים קטנים.
 
ד. המעבר לשירותי IP-Centrex מספק שפע של יכולות, שאין לעסקים קטנים, שהתחברו עד היום בחיבורי טלפוניה פרטיים ו\או אנלוגיים, ובכלל זה:
1) אין צורך בהשקעות לצורך רכישת ציוד ותוכנה.
 2) אין צורך לנהל את השרתים והתוכנות.
 3) שימור והתחדשות טכנולוגית.
 4) גמישות תפעולית.
 5) הוצאה תפעולית ולא הונית.
 6) תחזוקה ואחריות כלולה בתשלום החודשי.
 7) זמינות גבוהה ביותר.
 8) שרידות והתאוששות מאסון.
 9) תשלום חודשי קבוע וידוע מראש.
 10) ללא תשלום עבור שירות ותמיכה.
 11) ללא תשלום עבור הקווים.
 12) ללא השקעה ראשונית של מרכזיה.
 13) ללא עלות ראשונית של יחידות קצה.
 14) תעריפי שיחות אטרקטיביים.
 15) שיחות חינם בין הסניפים והשלוחות.
 16) הרחבה וצמצום של מס' השלוחות בהתאם לצרכיכם המשתנים.
 17) אפשרות לניוד מספרים.
 18) קבלת מס' ישיר לכל שלוחה.
 19) מס' קווים (שיחות בו זמנית) לא מוגבל.
 20) חיוג מקוצר בין העובדים בארגון (גם בין הסניפים).
 21) ניהול עצמי מכל מקום באמצעות ממשק .WEB
 
ה. יחד עם זאת, יש כמה חסרונות בולטים להצעה החדשה:
 
1) הפתרון הזה הוא פתרון מדור טכנולוגי קודם. 2 הדורות הבאים: עידן הענן ועידן ה-WebRTC כבר מצויים בשוק (לתדיראן טלקום עצמה יש כבר פתרונות של ענן ו-WebRTC, שעדיין לא נמכרים בישראל במסגרת מבצע זה, ולמתחרותיה דוגמת מיקרוסופט Lync בשת"פ אודיוקודס, יש כבר פתרונות כאלה, גם בשוק הישראלי). פתרונות ענן ו-WebRTC מוזילים מאוד את סל הוצאות התקשורת של העסק ומספקים לו יכולות רבות ומתקדמות, מה שאין ב- IP-Centrex.
 
2) הפתרון החדש (יחסית) הזה אינו מאפשר לחבר אליו טלפונים חכמים ומתקדמים  ומאפשר חיבור רק של טלפוני SIP סטנדרטיים שאינם מכילים תכונות מתקדמות בתקשורת. בנוסף, הפתרון הזה אינו מכיל יכולות חשובות (דוגמת הקלטות, חיבור ל-CRM, שיחות ועידה מקצועיות, מערכת אבטחה, Call Center ועוד), עליהן יש לשלם בנפרד. מכאן, שמומלץ לבצע בדיקה של הצרכים הכוללים, בטרם "נופלים לבור" של הוצאות הולכות וגדלות ובלתי נשלטות.
 
3) החיבור למכשירים ניידים בארץ ובחו"ל דורש אינטגרציה ואינו חלק מהפתרון, בשונה מפתרונות ענן ו-,WebRTC שבהם החיבור הסלולרי הוא חלק בלתי נפרד מהשירות הבסיסי.
 
4) רמת האמינות והשירות של הוט בשת"פ החדש הזה עם תדיראן טלקום טרם ידועה. כיום, על פי דוחות של משרד התקשורת ומהקנסות, שהוטלו על הוט, עולה, שרמת השירות בהוט היא די ירודה (בלשון המעטה) וטעונה שיפור. מכאן, שהתחרות של השירות החדש הזה מול הפתרונות המתחרים, למשל אלו של בזק, אינה קלה או פשוטה.
 
מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק. אין מה למהר ולקפוץ על כל מבצע דוגמת מבצע IP-Centrex של הוט ותדיראן טלקום, בטרם בודקים אם הפתרון הזה עונה לצרכי העסק, ואם יש בכלל צורך כזה – חובה להשוות את הפתרון הזה לפתרונות מתחרים, כולל נושא השירות.
 
מאתמיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים  

טלפון עתיק



 
 
Bookmark and Share