Telecom News - האם כדאי להמתין לטלפוניית IP מבזק בענן ועל גבי סיבים?

האם כדאי להמתין לטלפוניית IP מבזק בענן ועל גבי סיבים?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> האם כדאי להמתין לטלפוניית IP מבזק בענן ועל גבי סיבים?
האם כדאי להמתין לטלפוניית IP מבזק בענן ועל גבי סיבים?
מאת: מיכאל פנחס, 6.2.15, 02:30מיכאל פנחס
 
בזק עומדת לצאת ב-2 מהלכים, שאותם היא בונה בשנה האחרונה: חיבור סיבים לכל בית ועסק ומתן שירותי ענן מלאים בכל התחומים, לרבות טלפוניה עסקית. האם כדאי להמתין לפתרונות החדשים של בזק?
 
במסגרת ההכנות לתחרות של "הכול בכל" כפי שתכנן משרד התקשורת, אמורה הייתה להתפתח תחרות בשוק הקווי, במיוחד כתוצאה מ-2 רפורמות מרכזיות:
 
1."שוק סיטונאי", שבו כל ספק תקשורת יוכל "לרכב" על רשת בזק ולספק כל שירות ללקוחות הקצה, לרבות טלפוניה, שירותים עסקיים וטלוויזיה.
2. פריסת Unlimited של סיבים לכל בית ועסק בביצוע של חח"י (חברת החשמל לישראל).
 
אולם, 2 הרפורמות הללו מתמהמהות מסיבות שונות, מה שלא מונע מחברת בזק להמשיך וליישם את תוכנותיה. בזק כבר חשפה את מיזם הסיבים שלה, שמופיע תחת שם המותג Bfiber, ומדווחת באתר החדש שלה, שהיא הספיקה לפרוס כבר למעלה מעשרות אלפי ק"מ סיבים אופטיים בכל הארץ וכל יום נפרסים עוד ועוד סיבים. בקרוב בזק צפויה להשלים פריסת סיבים אופטיים לקרוב למיליון בתים ועסקים, שמהווים מעל 40% מכלל משקי הבית והעסקים בישראל. תשתית מתקדמת זו, שמגיעה עד בית הלקוחות (FTTH/B), מותאמת לכל טכנולוגיה עתידית שתפותח. בהמשך מתכננת בזק להשיק את הרשת החדשה ולהציע על גביה מגוון שירותים חדשניים.
 
כך, רשת הסיבים של בזק במיזם Bfiber תגיע כמהלך 2015 כמעט לכל בית ועסק בישראל, והמתחרים בה יישארו (לפחות ב-2015) - מאחור.  
 
מתי בזק תחל לחבר בתים בקצב?
בשלב זה בזק מדווחת באתר שלה כך: "בזק כבר ביצעה ניסוי בטכנולוגית הסיבים בקרב כמה מלקוחותיה. ניסוי שזכה להצלחה ושביעות רצון גבוהה מהלקוחות. בימים אלו בזק מתמקדת בפריסת תשתית ה-Bfiber ברחבי הארץ. בהמשך בזק תתחיל לחבר לקוחות לשירותים ברשת הסיבים החדשה". אגב, החיבור של הלקוחות בניסוי מתקיים בעיקר בפתח תקווה.
 
המהלך הזה של בזק, בתוספת השדרוג של רשת הנחושת שלה ל-Vectoring ובהמשך לG.fast-, יאפשר לבזק להציע עד 1 ג'יגה סל"ש לא סימטרי (ובהמשך אף יותר מכך), גם על חוטי הנחושת הוותיקים של בזק, למי שלא יחובר בסיבים עד הבית או העסק.
 
במקביל, נמצאת בזק בשלבי סיום של ה-Data Center החדש שלה, שירחיב מאוד את היקף השירותים שלה בענן מעבר לשירותים שכבר בזק מספקת בענן. למעשה, בזק תספק את כל סוגי השירותים האפשריים בענן, לרבות טלפוניה ושירותי מרכזיה מלאים.
 
האם כדאי להמתין לשירותים החדשים של בזק?
 
בשלב זה, כדאי להמתין ומומלץ לא להתחייב ליותר משנה לשום ספק תקשורת בשום שירות. המחירים של בזק לשירותים החדשים טרם ידועים. אולם ברור, שהמחירים יהיו תלויים במצב התחרות בשוק. השוק עתיד לשנות את פניו במהלך 2015. סביר להניח, שבזק תנסה לשמר את הלקוחות אצלה מול המתחרים במחירים וחבילות תקשורת אטרקטיביות רובן בענן.
 
מכאן, ש"צרכנות נבונה" היא שם המשחק. אין מה לקפוץ על כל מבצע, אלא אם הוא מתאים ספציפית לצרכים של הלקוח. בנוסף יש לזכור, שלמעשה, טרם החלה התחרות המתוכננת ע"י משרד התקשורת בשוק הקווי. כך, שהתחרות היא רק בראשיתה והמחירים עוד ירדו. אין מה למהר.  
 
מאתמיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון  בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
טלפון עתיק 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share