Telecom News - פרטנר עתידה להצטרף לרשת "ורד הרים" של צה"ל עם LTE

פרטנר עתידה להצטרף לרשת "ורד הרים" של צה"ל עם LTE

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> פרטנר עתידה להצטרף לרשת "ורד הרים" של צה"ל עם LTE
בלעדי: צה"ל מצטרף למהפכת ה-LTE ומתכוון לצרף לרשת "ורד הרים" (הרשת המבצעית המוצפנת של צה"ל), שירות סלולרי של פרטנר, בגרסה המתקדמת והמאובטחת ביותר של LTE. בנוגע למכשירי הקשר, הספקית תהיה מוטורולה סולושנס בסמארטפוני אנדרואיד מוקשחים ומוצפנים.
מאת: אבי וייס, 9.1.15, 09:30LTE

צה"ל יקדים את משטרת ישראל (שנמצאת כרגע רק בשלב הכנת המפרטים והייעוץ הטכנולוגי). זאת, במעבר לרשת LTE כרשת שירות מבצעית לכוחות המבצעיים.

"רשת LTE מבצעית" זו גרסה משודרגת של רשת LTE רגילה (הסבר כאן). על פי דיווח, שקיבלנו ב"מייל האדום", פרטנר כנראה זכתה שלשום במכרז "ורד הרים" של צה"למדובר על רשת LTE משודרגת עם VoLTE מוצפן. ההיקף הכספי של הזכייה טרם ידוע.

הרשת של פרטנר תשתלב ברשת "ורד הרים", שתישאר בצה"ל עוד מספר שנים לא קטן (הרשת הזו הוקמה ע"י מוטורולה ומופעלת מבצעית מאז 2003). 

את תגובת צה"ל, משרד הביטחון טרם קיבלנו. כשנקבל - נעדכן.

תגובת פרטנר: "
ככל שידוע לנו התהליך טרם הסתיים".

עדכון 13.1.15, 12:20: תגובת משרד הביטחון: "פרטנר תהיה 'קבלן משנה' של מוטורולה סולושנס לעניין פריסת רשת LTE לצה"ל. ההסכם הראשי שלנו הוא עם מוטורולה ופרטנר נבחרה ע"י מוטורולה להיות 'קבלן משנה' שלה לפריסת הרשת".

מכשירי הסלולר לרשת LTE החדשה יהיו מתוצרת מוטורולה סולושנס, בהסכם שכבר פורסם, בהיקף של כ-100 מיליון דולרים ל-15 שנה, כשמחצית מהסכום ימומן מכספי הסיוע האמריקאי. המכשירים יסופקו לצה"ל החל מעוד כשנתיים, אז גם פרטנר תהיה מוכנה עם הרשת בגרסה הטכנולוגית של ה-LTE, שצה"ל קבע.

ההבדל העי
המכשיר החדש של מוטורולהקרי בין רשת הסלולר האזרחית לצבאית, מלבד נושאי העמידות והשרידות, הוא נושא ההצפנה.

המכשירים החדשים (ראה התצלום משמאל), למעשה סמארטפונים, עם מסך 4 אינץ' עם סוללה די חזקה, שמאפשרת עד 400 דקות שיחה ו\או 500 שעות המתנה (כמפורט כאן).

אולם התצורה הסופית תיקבע סמוך למועד ההספקה), אלה סמארטפונים על בסיס מערכת הפעלה אנדרואיד, שיהיו מוצפנים ומוקשחים לפי המפרטים, שצה"ל קבע.

כתבה מפורטת על מכשיר ה-LTE של מוטורולה סולושנס לכוחות הביטחון מצויה - כאן.

​הסרטון כאן מציג את יכולות הסמארטפון המוקשח ל-LTE. זאת, בגרסה הנוכחית שלו בארה"ב (בטרם עבר התאמה לדרישות צה"ל, וכמובן גיור לתפריטים בעברית ועוד התאמות לצרכים המקומיים כאן): 



 
 
Bookmark and Share