Telecom News - השינוי הארגוני "הסודי" שמתכנן מנכ"ל משרד התקשורת לבצע במשרד

השינוי הארגוני "הסודי" שמתכנן מנכ"ל משרד התקשורת לבצע במשרד

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> השינוי הארגוני "הסודי" שמתכנן מנכ"ל משרד התקשורת לבצע במשרד
חשיפת אחד התרגילים התלושים מכל מציאות של מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר, שהוא גם השר בפועל, כי לראש הממשלה יש בימים אלה עיסוקים יותר חשובים...), תרגיל "שינוי המבנה הארגוני" של משרד התקשורת (או בעברית פשוטה: לתת יותר כוח, תקציבים ואנשים ל"חברים שלנו").
מאת: אבי וייס, 14.1.15, 09:00אבי ברגר

מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר - בתמונה) מדבר מזה זמן רב על הצורך ״בבחינת״ המבנה הארגוני" של המשרד. כנראה, שאינו מתואם עם נש״מ (נציבות שירות המדינה), הגורם המוסמך לאשר שינוי ארגוני - ובלא  להקים ועדת היגוי פנים משרדית, כמתחייב מהתקשי"ר, וגם ללא שיתוף ועד העובדים ונציג הסתדרות עובדי המדינה.

העובדים, שכבר גילו את התרגיל המתוכנן, חוששים, שהמהלך החד-צדדי משמש מסווה לאג׳נדות של המנכ"ל ומקורביו במשרד (דהיינו: סמנכ"ל הבכיר לפיקוח והסמנכ"ל החדש יחסית לחירום), לבטל/לגמד אגפים מסויימים ולרומם אחרים, או אם נקצר את הסיפור כאן: "המטרות כבר סומנו" וכך נולד תפקיד חדש של "יועץ ארגוני", כדי "להכשיר את השרץ".

מיותר לציין, שהכל נעשה ב"פטור ממכרז" כחלק מ"פירמידת הפטורים ממכרזים" (שם מקוצר ומכובס למערכת המסואבת הגדולה ביותר במימשל בישראל). 

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשאלה הבאה: 
"לאחרונה משרד התקשורת הוציא שני פטורים נוספים ממכרז:
א. לחברת אבנת אבטחת נתונים, זה פטור מתמשך של כמה שנים, מ-2010, לאחר שהחשכ"ל קבע בפעם הקודמת ב-11.8.14, ש"יש להיערך באופן מיידי לפרסום מכרז".
ב. לחברת רותם אסטרטגיות עסקיות (לבחינת המבנה הארגוני של המשרד) בלא פחות מ- 662 אלף ₪ + מע"מ. המדובר בחברה של הגב' ARS, שההתמחות היחידה, שמצאתי עליה באינטרנט היא, שהיא הייתה (ועודנה) דירקטורית בחברה כושלת ופושטת רגל (ראה כאן), של משפחת דנקנר. האם הניסיון שלה בחברה כושלת ופושטת רגל היא הסיבה המרכזית לבחירה בה, כבוחנת 'המבנה הארגוני' של משרד התקשורת, במחיר פושט רגל?" 

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן. (אל דאגה - לא אקבל).

לא ברור בשביל מה הקימו את אגף החירום עם כל עובדיו, אם הם לא עושים מאומה, גם לא בחירום, ובמקום זאת שופכים כסף של משלמי המיסים בישראל על חברת ייעוץ לאבטחה, ב"פטור" מתגלגל ממכרז. כמו שנאמר: "אם יש חברים, לא צריך פרוטקציה"... כ"כ בשביל מה לשפוך 663 אלף ש"ח על בדיקת "המבנה הארגוני" של המשרד? אני מוכן לספק את הייעוץ הזה בהתנדבות - ממש בחינם... הבעיה: לא היה מכרז. אז לא יכולתי להתמודד על זכייה במטלה המיותרת והבזבזנית הזו. 
 
אין מכרז



 
 
Bookmark and Share