Telecom News - משרד התקשורת יצא לגמרי מאיפוס עקב כישלון יישום "השוק הסיטונאי"

משרד התקשורת יצא לגמרי מאיפוס עקב כישלון יישום "השוק הסיטונאי"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> משרד התקשורת יצא לגמרי מאיפוס עקב כישלון יישום "השוק הסיטונאי"
משרד התקשורת החליט להמשיך לשפוך כספים בלי חשבון על שלל יועצים בפטורים ממכרזים, כדי לנסות לקדם את "השוק הסיטונאי" התקוע, שממילא הפך למיותר, אחרי שהוכח, שסלקום יכולה לספק שירותי טלוויזיה על האינטרנט הנייח והנייד בלי "שוק סיטונאי".
מאת: אבי וייס, 14.1.15, 18:10

התרגיל, שעשה גלעד ארדן ביחד עם סלקום (כמפורט כאן), חיסל באחת את התירוץ המרכזי, שהיה בשנתיים הקודמות, להמשך הטיפול ב"שוק הסיטונאי" (במקום לטפל בקידום היכולת של Unlimited להתחרות בשוק הקווי). כרגע ה"שוק הסיטונאי" תקוע בסבך רגולטורי, שההסבר לגביו יכול לקחת כמה עמודים ולכן נדלג על ההסברים.

הנקודה החשובה כרגע היא: יציאת סלקום לשירותי טלוויזיה על האינטרנט הנייח והנייד שמטה את הטיעון המרכזי לצורך ב"שוק סיטונאי. כך, סלקום "מסתערת על השוק" עם שירותי הטלוויזיה החדשים שלה, בלי "שוק סיטונאי"...

כתוצאה מכך שהכל תקוע ומשרד התקשורת נכנס למצב של "טייס אוטומטי", בלי להרגיש, שעניין "השוק הסיטונאי" נכנס ל"כיס אוויר" ועומד להתרסק, החליטו ראשי משרד התקשורת ובראשם המנכ"ל, אבי ברגר, לעשות מה שהם יודעים לעשות הכי טוב: לשפוך את כספי משלמי המיסים בלי כל חשבון למשימות סרק בשיטת "הפטורים ממכרז" (כחלק מ"פירמידת הפטורים ממכרזים"). הפעם זה נעשה תחת עינו הפקוחה של עו"ד איתן צפריר, (בתמונה), שאחראי מטעם ראש הממשלה על משרד התקשורת, שכעת נהיה "שותף בעל כורחו" בתרגילים הללו. 

לכן פניתי למשרד התקשורת ושאלתי: "לאחרונה ניתנו בבת אחת כמה פטורים ממכרזים:
1. זיו האפט ייעוץ וניהול בע"מ, הארכת התקשרות עם יועץ חשבונאי כלכלי בנושא איפיון ובחינה של הפרדה חשבונאית הנדרשת בתחום התקשורת הנייחת לקראת פתיחתו לתחרות.
2. א.ת. אפיקי תקשורת בע"מ, חידוש פטור (מתגלגל): התקשרות עם חברת אפיקי תקשורת לשם ייעוץ לווייני.
3. בן יוסף - מידר מהנדסים יועצים בע"מ, התקשרות עם יועץ לפיקוח וליווי מערכות שכ"ע.
4. פרופ' גרונאו ראובן, חידוש פטור קודם (מתגלגל), הרחבת התקשרות עם פרופסור גרונאו.
למה?"

תגובה לא קיבלתי. אם אקבל - אעדכן (לא להיות בלחץ. לא אקבל תגובה. די ברור למה). 

אגב, הפטור ליועץ לפיקוח וליווי מערכות שכר עידוד (בן יוסף - מידר מהנדסים יועצים), מתקשר לתכנית של "שינויים ארגוניים" במשרד התקשורת, כפי שחשפנו כאן ולעובדה, שהעובדת, שטיפלה בנושא שכר עידוד, מסיימת את תפקידה מסיבות לא ברורות. המשך יבוא בקרוב.

נחזור ל"שוק הסיטונאי". "הפטור ממכרז" לפרופ' ראובן גרונאו הוא הפטור השישי ברצף, את הפטור החמישי, שהיה אך בדצמבר 2014 חשפנו כאן. מדובר היה בפטור ל-15 חודשים (עד 31.3.16). הנה בקושי עבר חודש אחד בלבד מתוך ה-15 חודשים של הפטור הקודם, ומוציאים עוד פטור, שמרחיב את ההתקשרות הקודמת, מה שמצביע על הלחץ העצום שבו מצוי מנכ"ל משרד התקשורת (אבי ברגר). כך יוצא, שהמנכ"ל שם את יהבו בפרופ' גרונאו, שהתמחה בבזק, שכעת היא זו "התוקעת את המקלות בגלגלים" של "השוק הסיטונאי", שאבי ברגר רקח וכשל בו. 

אגב, בפטור הרביעי לפרופ' גרונאו, צוין, שזו בקשה אחרונה לבקשת פטור ממכרז ("סיום פרויקט")
...את הפטור ההוא חשפתי כאן. לא קיבלתי לגביו (וגם לקודמים לו, וגם לנוכחי) שום הסבר, עד היום...

הפטור ל
זיו האפט ייעוץ וניהול הוא הרבה יותר מצחיק (או מעציב, תלוי בנקודת ההשקפה של הקורא) מהסיפור הקודם. משום שמדובר בפטור לחברה, שאמורה לעסוק בבדיקת "מילוי תנאי ההפרדה החשבונאית", שנדרשת מהחברות בזק והוט אחרי יישום השוק הסיטונאי ואחרי שמשרד התקשורת יבטל את "ההפרדה המבנית" מעל בזק והוט ויחליף אותה ב"הפרדה חשבונאית".

למי שפיספס את התחלת הכתבה: אין שוק סיטונאי. לכן, אין מה לבדוק את "ההפרדה החשבונאית", שלא נולדה וגם לא ידוע מתי תיוולד (אם בכלל). או בעברית הכי פשוטה: מדובר בשפיכת כסף על "עסקי אוויר", שלא קיימים. כמו בסיפור "בגדי המלך החדשים", רק שחסר כאן הנער, שיגיד למלך שהוא עירום...

כבר בפטור הקודם ציינתי, שמדובר בשפיכת כסף לבור ללא תחתית. זה כמובן לא הזיז לאיש. כספי הציבור הם פשוט הפקר. ואחרי כן הפוליטיקאים רצים ומבטיחים לציבור הבוחרים, שהם "יטפלו ביוקר המחייה".... 
 
דבר אחד ברור מכל הלחץ הזה היוצא ממשרד מנכ"ל משרד התקשורת, דרך שפיכת כסף מיותר בפטורים: שום "שוק סיטונאי" לא יצמח מהייעוצים הללו. חבל על הכסף. 

 
שופכים כסף



 
 
Bookmark and Share