Telecom News - לטיף לדיד התמנה לתפקיד יו"ר 5G World Alliance

לטיף לדיד התמנה לתפקיד יו"ר 5G World Alliance

דף הבית >> מינויים >> לטיף לדיד התמנה לתפקיד יו"ר 5G World Alliance
לטיף לדיד (Latif Ladid), מבכירי ומוותיקי עולם התקשורת, קיבל במקביל לתפקידו כיו"ר IPv6 Forum את התפקיד החדש והיוקרתי של יו"ר 5G World Alliance, שיעסוק בקידום טכנולוגיות 5G ברחבי העולם בשיתוף פעולה בין היצרנים, המפתחים וספקי הסלולר.  
מאת: אבי וייס, 14.1.15, 23:40לטיף לדיד

בעוד שבישראל עדיין מתברברים עם תדרים ל-4G (דהיינו: LTE), בעולם כבר נערכים לכניסת טכנולוגיית 5G, כשתחזיות מעודכנות מדברות על כך' ששירות מסחרי ראשון יושק בזמן גביע העולם בכדורגל (המונדיאל) ברוסיה, שייערך ב-2018. ניסיונות עם 5G יש כבר בכמה ספקי סלולר ויצרנים בעולם, למשל בדרום קוריאה

את לטיף לדיד כותב שורות אלו מכיר שנים רבות, ואף אירח אותו מספר פעמים בארץ, בעת ביקוריו כאן, בין היתר בניסיון לקדם את טכנולוגיית IPv6. לטיף נפגש עם ראשי משרד התקשורת, אך פניותיו "נפלו על אזניים ערלות".

לטיף לדיד נולד במצרים והיגר ממנה לאירופה, למד לתואר ראשון בצרפת, תואר שני בבריטניה ומשם עבר לאוניברסיטת SnT בלוקסמבורג (שם הוא מתגורר עד היום), שם התקדם עד לדרגת מרצה וחוקר בכיר בתחומי התקשורת. באוניברסיטת לוקסמבורג עסק בפרוייקטים בתקשורת, במחקרים במימון הנציבות האירופאית, בעיקר בתחום רשתות תקשורת חדשות רחבות פס ופיתוח ויישום פרוטוקולים חדשים בתקשורת.

משם, יצא לשוק הפרטי ומילא שורת תפקידים בכירים בחברות תקשורת ו-IT ובהן: חברת
Nixdorf Computers הגרמנית בה מילא כמה תפקידים, חברת HP סניף המזרח התיכון, חברת Develcon Electronics בה היה סגן נשיא, חברת Telebit הדנית בה היה סמנכ"ל. זאת, עד שהחברה נרכשה ע"י אריקסון והוא היה סמנכ"ל באריקסון עד 2003.

במקביל לעבודתו, החל לעסוק בפעילות ציבורית מגוונת בעולם התקשורת, ושימש בתפקידים מרכזיים כמעט בכל הגופים הבינלאומיים העוסקים בתקנים וקידום טכנולוגיות חדשות בעולם התקשורת על כל סוגיה, לרבות: ITU, 3GPP, NGNi, ISOC, IEEE ועוד גופים עולמיים חשובים נוספים.

בפברואר 1999 לטיף נבחר ליו"ר פורום IPv6, פורום שאותו יזם וייסד, מתוך ראייה וחזון לאן האינטרנט העולמי אמור להתפתח. מאז ועד היום הוא משמש כיו"ר הארגון ופועל במרץ לקדם את פרוטוקול IPv6 ברחבי העולם (אם כי בישראל הוא לא זכה להיענות). ב-2003 פרש מאריקסון ומאז הוא מקדיש את חייו לפעילות ציבורית לקידום תעשיית התקשורת ברחבי העולם, בשת"פ הגורמים הבינלאומיים (כולל האו"ם, בה הוא משמש כיועץ מיוחד לענייני תקשורת מתקדמת למזכ"ל האו"ם), וכן בשת"פ עם הרגולטורים והממשלות ברחבי העולם.

בחירתו לתפקיד יו"ר הארגון החדש 5G World Alliance, ארגון שהוא היה בין יוזמיו, מסמל את השלב אולי המלהיב ביותר בפעילותו הציבורית רבת השנים בעולם התקשורת. לטיף מתכוון להקים את הארגון הזה למעשה מאפס, תוך שיתוף פעולה של כל תעשיית התקשורת: יצרנים, ספקי סלולר, מפתחי אפליקציות, ארגוני תקינה, רגולטורים ועוד. זאת, במטרה ליזום, לתאם ולקדם כמה שיותר מהר את יישום טכנולוגיית 5G, לחיבור הפס הרחב הנייד ברחבי העולם. בישראל, לא הייתי ממליץ לו לבקר עתה, כי כאן עדיין תקועים ב-4G. אם כי באופן אישי כבר כתבתי לו שאשמח לארח אותו בישראל, כמו שעשיתי לא אחת בעבר.      



 
 
Bookmark and Share