Telecom News - פרטי מאגר הדרכונים "הסודי" של ישראל הוכנסו לעיון חופשי ברשת האינטרנט

פרטי מאגר הדרכונים "הסודי" של ישראל הוכנסו לעיון חופשי ברשת האינטרנט

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> פרטי מאגר הדרכונים "הסודי" של ישראל הוכנסו לעיון חופשי ברשת האינטרנט
שערוריית ה"פטורים ממכרזים" סביב המאגר של רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים של ישראל הובילה לתוצאה די צפויה: פרטים מהמאגר עם תצלומי דרכונים הוכנסו חופשי לרשת האינטרנט, דרך "ספק יחיד" זר, שזכה ב"פטור ממכרז" ועלול להוות, למעשה, צינור לזיוף דרכונים ישראלים. בקשה לחקור את האחראים להחלטות הפטור ממכרז ולפרסום המידע - לא נענתה. כך עובד הטיוח. 
מאת: אבי וייס, 16.1.15, 11:20פאינה קירשנבאום

אחד מקוראינו העירניים, שעוקב אחרי סדרת הכתבות באתר (יש עשרות כתבות) בנושא המאגר הביומטרי ושערוריות "הפטורים ממכרזים" סביב המאגר הביומטרי, מערכת שנוהלה ע"י סגנית השר המתפטרת פאינה קירשנבאום (בתמונה), וכעת תחת השר החדש (גלעד ארדן), דיווח לנו, שפרטים ממאגר מקביל (למאגר הביומטרי) של רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים (הרשות המטפלת בדרכונים), הוכנסו חופשי לרשת האינטרנט דרך אחד הספקים, ספק זר, שקיבל "פטור ממכרז" כספק יחיד.

כלומר, דוגמאות של דרכונים ישראלים (ולא חשוב אם הפרטים שם נכונים אם לאו), מוצגות לראווה עבור זייפנים ורמאים פוטנציאליים מכל העולם, מטעם חברה, ש"זכתה" לעבוד עם משרד הפנים בפטור תמוה ממכרז, שנימוקיו לא ברורים, פטור לשימוש ב"מאגר הביטחוני".

מצ"ב כאן תצלום אחד לדוגמה, שהקורא צילם עבורנו מהאתר של הספק הזר, שבו הוצגו עדיין דרכונים רגילים (דרכונים שחלק פג תוקפם וחלק לא פג תוקפם), של אנשים, שהיה ראוי שיקראו את מה שאנו מפרסמים כאן כל הזמן על המאגר הביומטרי (למשל: לפני 5 ימים), מידע שחשוב לכל התושבים לדעת, על הקלות של זיוף טביעות אצבע ובמיוחד כיצד המערכת הזו מתנהלת במסגרת "פירמידת הפטורים ממכרזים". 

לחיצה על התצלום מגדילה אותו :
תצלום דרכון


לכן פניתי בדחיפות להנהלת משרד הפנים, לרשות האוכלוסין (המנכ"ל אמנון בן עמי) ולרשות לניהול מאגר ביומטרי, שבראשה עומד גון קמני בשאלה: 
"פורסם כאן פטור ממכרז לחברת אדיסון למטרה, שהוגדרה כך: "ספק יחיד לטובת רכישת חשבון משתמש במאגר הביטחוני ברמת סיווג אקספרט" .
לא צורף שום פרוטוקול להחלטה התמוהה הזו.
למה פטור ולמה לחברה הזו, שההתמחות העיקרית שלה זו חשיפת פומבית של פרטים על מחזיקי דרכונים באינטרנט ואף פרסמה כבר באינטרנט פרטי תעודות ישראליות?"

קיבלתי רק תגובה ממשרד הפנים כדלהלן:
"גון קמני ישיבך ישירות. לא נדרש לשלוח לנו עותק".

לכן השבתי: "נחמד לקבל תגובה כזו עניינית. הבעיה: הוא לא משיב. בכלל. לכן אתם נשאלים על מה שהוא לא משיב...".

תגובת משרד הפנים (שהתקבלה ב-18.1.15): "נא לפנות אליו ישירות". 

אגב, בהנהלת משרד הפנים בכלל לא בדקו שגון קמני הוא לא הכתובת הנכונה לשאלה, למרות זאת - חזרו ושלחו אותי אליו... 


תגובה לעניין - לא קיבלתי מאיש. אם אקבל - אעדכן (אל דאגה, לא אקבל תשובה, כמו בעשרות הכתבות הקודמות). 
 
כ"כ, פנייה לרמו"ט (הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, במשרד המשפטים) לבקש לחקור העברת פרטים שונים ממאגר פרטי הדרכונים "הסודי" כביכול של מדינת ישראל, לידי חברה זרה ( Edison TD), שהעלתה פרטים של דרכונים (וגם תעודות זהות) ישראליים לרשת האינטרנט באתר שלה, נענתה בתגובה שגרתית אוטומטית, שהם קיבלו את הפנייה ומס' הפנייה: 4539... 

די ברור מה יקרה עם החקירה הזו של הפטור ממכרז...כרגיל ימרחו אותנו, כמו שעשו עד כה. גלעד ארדן (בתמונה למטה), שכעת נכנס לתפקיד השר, התמחה בעברו בסוג כזה של מריחות. 
גלעד ארדן



 
 
Bookmark and Share