Telecom News - הסודות מאחורי ההצלחה של GetTaxi ומי הסטארטאפ חביב הקהל?

הסודות מאחורי ההצלחה של GetTaxi ומי הסטארטאפ חביב הקהל?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסודות מאחורי ההצלחה של GetTaxi ומי הסטארטאפ חביב הקהל?
שחר וייזר היה אורח Startup Grind וסחף אחריו את הקהל, שהגיע לשמוע כיצד הופכים חברת הזנק קטנה וצעירה לחברה, שהכנסותיה השנה (2015) תגענה לכחצי מיליארד דולרים. כ"כ, נבחר הסטארטאפ "חביב הקהל" בתחרות הסטארטאפים, שהתקיימה באירוע. 
מאת: אבי וייס, 17.1.15, 17:50Startup Gring

קהילת Startup Grind שלוחת תל אביב שנולדה לפני כשנה, מונה כיום כבר למעלה מ-1,000 איש, מיוזמתו של שחר מטורין, יזם ומנכ"ל InteGreat. כ"כ, שחר מטורין הוא הדירקטור (המנהל) של Startup Grind בישראל, ושלוחת תל אביב מנוהלת בניהול משותף עם רם יוניש, סמנכ"ל שיווק ומכירות במטריקס גלובל.

באירוע ביום 12.1.15 בבית ארנסט-אנד-יאנג בת"א, בהשתתפות של כ-100 יזמים ומשקיעים, התקיימה תחרות בין 3 סטארטאפים על התואר "חביב הקהל", במשאל שנערך בין משתתפי Startup Grind, (הזוכה יציג באירוע הבא את פירוט הפיתוח שלו).

רם יוניש (בתמונה, מצד שמאל): "היום אנו מציגים 3 סטארטאפים:
א. Pixtr, מיזם לתיקון תמונות של אנשים באופן אוטומטי על הסמארטפון. 
ב. Musketeer, מערכת לאזעקת עזרה מהסמארטפון לאנשים הנמצאים סביבך ובקרבתך, גם אם אתה לא מכיר אותם, אבל הם יכולים לעזור בעת מצוקה.
גHiPark Solutions, מערכת לאיתור חניות פנויות בערים, תוך שימוש במצלמה המותקנת ברכב או ממצלמת הסמארטפון. 

בתואר 'חביבת הקהל' זכתה חברת ההזנק Musketeer". 


שחר מטורשחר מטוריןין (בתמונה משמאל): "אני שמח, שבאים כל כך הרבה אנשים לאירועים וגם משתתפים בדף הפייסבוק, שפתחנו לקבוצה. יש לחיבור הזה בין אנשים (יזמים ומשקיעים מכל העולם) תוצאות יפות ומוכחות. לאומי-טק החליטו לתמוך בנו וע"י כך נוכל לפתוח שלוחות נוספות בישראל, כולל שלוחות בדרום ובצפון, מעבר לשלוחה, שיש לנו כבר בירושלים. זה מקפיץ את הפעילות שלנו למדרגה חדשה ומעצים את היכולת שלנו לחבר אנשים במסגרת קהילת Startup Grind העולמית, שמתכנסת ממש בקרוב, לכנס העולמי השנתי שלה. 

ההצטרפות של לאומי-טק הרחיבה את מעגל התומכים ונותני החסות שלנו והם: שינדלר, ארנסט-אנד-יאנג ו-CBLS. היום האורח המרכזי שלנו הוא שחר וייזר, מנכ"ל ומייסד GetTaxi". 

שחר וייזר (בתמונה למטה - מימין): "בצעירותי, ביליתי את זמני בין רוסיה, ישראל וארה"ב. כיום, כמנכ"ל סטארטאפ בינלאומי, שמרכזו בישראל, אני שוב נודד בין המדינות הללו וגם במדינות אחרות, דוגמת בריטניה, שיש לנו בה גם נוכחות מרשימה ומתפתחת. 

עליתי לארץ בגיל 16 ב-1991 מרוסיה, והתחלתי עם יזמות וסטארטאפים כבר ב-1997. זה היה אתר לאיתור בתים ומכוניות למכירה, אתר שמאוד הצליח באינטרנט, שטרם הכיר מה זה מסחר אלקטרוני, ומכרתי את המיזם הזה בהצלחה, כך שההצלחה שלי בסטארטאפים הייתה ממש מתחילת הדרך.

בתחילת שנת 2000 עברתי לעבוד בקומברס ועסקתי בפרויקטים לשוק הרוסי, שם קיבלתי את תפקיד מנכ"ל קומברס רוסיה, עם מכירות שהגיעו עד לכ-300 מיליון דולרים. זה היה בשבילי בי"ס מצוין לניהול פרויקטים בעולם ההייטק והתקשורת בקנה מידה גדול.

ב-2005 עברתי לארה"ב לסן-פרנסיסקו ושם יזמתי את חברת ההזנק Loyalize, וגם כאן עשיתי אקזיט יפה והחברה נמכרה ל-Viggle. שם החלטתי ליזום את GetTaxi, לאחר שנתקלתי שם שוב ושוב בבעיה המאוד מעצבנת: לאתר טקסי, שייקח אותך לאן שאתה צריך, ושתדע מתי הטקסי מגיע, מתי יגיע ליעד וכמה זה יעלה לך.

היום, גט-טקסי היא מיזם מצליח, עם הכנסות נאות, 3 שנים אחרי שהקמתי את החברה וחזרתי לישראל להקים כאן את מרכז הפיתוח והמרכז של החברה. אנו אחת החברות היחידות בעולם, שעולה בקצב של כ-400% כל שנה בהכנסות, והגידול הזה יימשך גם בעתיד. לכן אני צופה, שנגיע לכחצי מיליארד דולרים מכירות השנה. אנו ממוקדים במה שאנו טובים בו ולכן אני מאמין, שנמשיך לצמוח.

למעשה, אנו חברת Big-Data עם מפתחים מהשורה הראשונה, כי יש לנו מערכת תפעול עצומה. עולם נהגי הטקסי, שנכנסנו אליו, הוא עולם קשה לתפעול וקל להיכשל בו. כדי להצליח צריך להיות ממש טוב עם מוצר מצוין. במקרה שלנו, האפליקציה שלנו שינתה לגמרי את השוק. 

כדי להצליח, אני צריך להפעיל מערכת של אנשים עצמאיים (נהגי הטקסי), עם מערכת שליטה, מערכת תגמול, מערכת מעקב ועוד. אני גם B2B וגם B2C. זה העולם החדש, שבו אני נמצא. 

בהתחלה באנו עם רעיון של שירותי גט-טקסי לעסקים. פנינו לארגונים ולעסקים וצברנו מספר לא קטן של ארגונים, שהצטרפו למערכת, כאן ובארה"ב. אולם, די מהר הבנו, שהצורך היותר דחוף הוא לתת פתרון ללקוחות הפרטיים, דהיינו: לציבור הרחב.

בתחילת הדרך בכלל לא הכרתי את עולם התחבורה. אולם, כשהראתי את הרעיון שלי לחברים, באפליקציה בסיסית על הסמארטפון שלי, שהייתה מחוברת לטקסי אחד, שעבד בשבילי, הם עודדו אותי ואמרו לי שזה רעיון מדליק. הם אמרו לי, שיש כל הסיכויים, שזה יצליח, כי זה עונה לצורך אמיתי. לכן, הלכתי על זה. 

צורת השיווק שלנו הייתה מיוחדת ממש מתחילת הדרך. מפני שממש מהתחלה, דיברנו לא על המוצר, אלא מה אנשים עשו עם זה. זה תופס מיד. למדתי את הרעיון הזה מפרסומת בטלוויזיה שראיתי על גומי לעיסה, שלא דיברו בכלל על המסטיק, אלא על ההצלחה החברתית של מי שלועס מסטיק מול מי שלא לועס. 

חלק חשוב מההצלחה שלנו זה מההקפדה שלי לאתר אנשים בעלי כישרון. למצוא אנשים כאלה זה לקוח זמן, לפעמים שנה. אולם, צריך לאתר את הטובים ביותר, ממש הכי טובים, בכל תחום ובכל תפקיד בחברה. למה? כי את המטלות הכי קשות והבלתי אפשריות לביצוע, צריך לתת לאנשים הללו. זה מאתגר אותם והם עושים זאת בצורה כי טובה ובזמנים, שלא ייאמנו. זה מוכיח את עצמו כל יום.

בעולם האפליקציות, אין לאנשים נאמנות לאפליקציה כלשהי. הם יפעילו אפליקציות, שנותנות להם ערך. לכן, גם בתחום הזה אתה צריך להיות הכי טוב. עד היום גם הציבור בוחר בנו וגם המשקיעים. גייסנו עד כה כ-200 מיליון דולרים וכעת אנו בונים את הגידול שלנו על גידול אורגני.

יש היום שינוי ענק במה שמכונה 'כלכלת הצרכנים'. מודלים עסקיים ותיקים עוברים שינוי ע"י מי שמגיע ונותן ערך חדש לשוק. המובייל הוא הכוח העומד מאחורי חלק לא קטן מהשינויים הללו. כך, אנו מביאים ערך ל-2 הצדדים: לצרכן ולספק השירות, הכל באמצעות המובייל. כך, אנו משנים את הרגלי הצריכה ומשנים את שיטת הטרנזקציה בין הצדדים לשירות, שהיה קיים שנים בלי שינוי. 

לכן, בתור עצה לסטאראפיסטים צעירים, אני מאמין, שיזמים יכולים לחפש פתרונות לייעול שווקים קיימים ולא לחפש להמציא שווקים חדשים. אם פותרים בעיות של שווקים קיימים ע"י שימוש חכם במובייל. זה ייצור אפקט מדהים כי אנו נמצאים בעולם דמוקרטי מזן חדש, שבו האנשים מצביעים בבחירה שלהם באפליקציה, שעל הסמארטפון שלהם, אם זה יצליח. 

העולם נע לכיוון של On-Demand. זה קורה בכל תחום. כרגע, ה-Online הוא רק כ-10% מהעולם הצרכני. כך, שיש עוד הרבה לאן להתפתח. זה יגיע להערכתי לכ-50% עד סוף העשור. לכן, חשוב למצוא מהם הצרכים של הצרכנים - הלקוחות ואיך פותרים זאת במובייל - Online.

אם תסתכלו על חברת גט-טקסי ואיך היא עובדת, תראו, שאנו בסך הכל חברת Data. ראינו, שאפשר לעשות דברים נפלאים עם המידע. אנו כל הזמן עובדים לשכלל את המערכת ולהביא יותר ערך ל-2 הצדדים.

כיום, אנו חותרים להגדיל את החלק של גט-טקסי לעסקים. זה מוצר עם מבט אחר על השוק ושונה מהמוצר הצרכני, שכולם מכירים. יש לנו לקוחות לא מעטים בתחום העסקי ואנו מעוניינים להתרחב בשוק הזה. אני מחפש שותפויות ופתרונות איך להיכנס בהצלחה לשוק העסקי, בהיקפים, שיש לנו בשוק הפרטי". 
רם יוניש ושחר וייזר
בתמונה: (מימין) שחר וויזר ורם יוניש



 
 
Bookmark and Share