Telecom News - "הנדידה הפנים ארצית" ושת"פ חברות סלולר באנטנות - בוטלו

"הנדידה הפנים ארצית" ושת"פ חברות סלולר באנטנות - בוטלו

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> "הנדידה הפנים ארצית" ושת"פ חברות סלולר באנטנות - בוטלו
כל חברות הסלולר הגדולות (וגם הפחות גדולות) התחייבו, כל אחת לחוד, לפריסה ארצית של אנטנות סלולר בכל רחבי הארץ. זה, כמובן, לא קרה בישראל אלא בבריטניה, שם, החברות חושבות, ש"נדידה פנים ארצית" ושת"פ רשתות זה עסק לא משתלם. ממש לא.
מאת: אבי וייס, 20.1.15, 21:50אנטנות סלולר

בניגוד גמור למה שנעשה בישראל (Startup Nation, אבל רק לצרכי ייצוא), הרגולטור הבריטי לתקשורת Ofcom לא היה מוכן להסכים, שחברות הסלולר של בריטניה לא יפרסו רשת ארצית (כל אחת לחוד).

מדובר ב-4 חברות סלולר בעלות תשתיות: (EE, O2, Three (3 ו-Vodafone. הן הגיעו לפריסה ממוצעת של 69% משטח בריטניה.

לכן,הרגולטור הודיע להן, שאם המצב לא ישתפר, הוא יכפה עליהן שת"פ בדמות "נדידה פנים ארצית" (המודל הישראלי...). כל 4 החברות התנגדו, ולאחר מו"מ הוסכם, שהחברות תרחבנה את הפריסה עד לכיסוי ממוצע (של כל החברות), של 90% משטח בריטניה עד 2017, בהשקעה אדירה של 5 מיליארד ליש"ט. הממשלה משקיעה אף היא בהסכם (מייד נדווח מה).

למה החברות הסלולריות התנגדו לשת"פ בנדידה פנים ארצית, או בכל הסדר שת"פ אחר ביניהן?
א. כל שת"פ משמעו שהעלות הנגבית מהלקוח הסלולרי מתחלקת בין 2 מפעילים (ולעיתים בין יותר מפעילים, אם השיחה עוברת מרשת אחת לשניה). מדובר בהפסד מצטבר מאוד כבד בהכנסות של כל החברות.
ב. הלקוחות סובלים מהקפיצה בין הרשתות מכמה בחינות:
1) השיחות לא תמיד מתחברות.
2) לעיתים אין רוחבי פס מספיקים (בעיה בגלישה). 
3) יש בעיות כל הזמן, לעיתים בשליחת מסרונים ושאר תקלות קטנות (למשל במשלוח דו"אל, במשלוח תמונות, ניתוקים), בעיות המעצבנות את המשתמשים, שרואים את חברת האם שלהם אחראית, בעוד שזו האשמה של הרשת אליה הם נדדו.  
4) הסוללה של המכשיר נגמרת מהר יותר בנדידה, תופעה שמאוד מעצבנת חלק גדול מהלקוחות. 

דהיינו: גם מנקודת ראות כלכלית טהורה וגם מנקודת המבט של הלקוחות, "נדידה פנים ארצית" נתפסת בבריטניה כעונש חמור לחברות הסלולר. 

הממשלה הבריטית מצידה נתנה את חלקה להרחבת הפריסה בעלות של 150 מיליון ליש"ט ע"י:
1. גישה חופשית לכל מבני הממשלה והציבור ברחבי בריטניה וקבלת השטח על הגג או המרפסת של המבנה, כולל כל מתקני המים, החשמל והביוב הקיימים ברחבי בריטניה, כדי להתקין שם אנטנות (מכל הסוגים) - בחינם (כמעט בכל המקומות)
2. עידוד פריסת אנטנות במקומות כפריים והרריים קשים להגעה ולפריסת שירות, ע"י סיוע בפריסת התשתיות הנדרשות לאנטנות (סיבים, חשמל במקום שצריך, פריצת דרכי גישה למקום שצריך להציב בו אנטנה, היתרים מזורזים ועוד).

כך, בשת"פ בין הרגולטור הבריטי לתקשורת עם 4 חברות הסלולר המובילות של בריטניה, תתחיל פריסה ארצית של כל החברות, רק כדי לא להיכנס להסדר של "נדידה פנים ארצית".

מתוך ה-90% פריסה, שהחברות התחייבו להן בהסכם, שנחתם בשבוע החולף, 85% מהכיסוי יהיה ב-LTE ו-LTE-A. בהמשך, לקראת 2020, בריטניה תעבור ל-5G, כפי שתיארנו כאן. "חלום ליל קיץ" שזה יקרה בישראל. 
 
אנטנות סלולר



 
 
Bookmark and Share