Telecom News - CEVA הישראלית זכתה למענק מהאיחוד האירופי על פרויקט ממשק אדם-מכונה

CEVA הישראלית זכתה למענק מהאיחוד האירופי על פרויקט ממשק אדם-מכונה

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> CEVA הישראלית זכתה למענק מהאיחוד האירופי על פרויקט ממשק אדם-מכונה
CEVA הישראלית זכתה למענק מהאיחוד האירופי על פרויקט ממשק אדם-מכונה למכוניות
מאת: מערכת Telecom News, 20.1.15, 22:53ממשק אדם מכונה

המענק  מתוכנית המו"פ של האיחוד האירופי ניתן עבור פיתוח פלטפורמת ממשק אדם-מכונה למכוניות, שתאפשר זיהוי הבעות פנים, מצבי רוח ותנועות עיניים וגוף.

חברת סיוה (CEVA), שמספקת פתרונות טכנולוגיים המשולבים בשבבי מולטימדיה, תקשורת וקישוריות טכנולוגיות לתכנון שבבים, הודיעה היום, שקונסורציום חברות בהובלתה זכה למענק מתוכנית המו"פ Horizon 2020 של האיחוד האירופי. המענק ניתן עבור פרויקט FANCI Face and body Analysis Natural Computer Interaction, שמשלב יישומי ממשק אדם-מכונה על פלטפורמה טכנולוגית אחת המיועדת למגוון רחב של מוצרים.

הפרויקט, אותו מרכזת סיוה, משלב טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי פרצופים, הבעות פנים, קריאת מצבי רוח, תנועות עיניים ותנועות גוף על גבי תשתית טכנולוגית אחת. בשלב הראשון, מיועדת טכנולוגיה זו בעיקר לכלי רכב ותאפשר להבין את התנהגות הנהג לפי הבעות פנים, תנועות העיניים או הגוף.   

לצד סיוה, שמעבד המולטימדיה MM3101 שפיתחה משולב בתשתית העתידית, משתתפות בפרויקט חברות טכנולוגיה נוספות באירופה. הבולטת שבהן היא יצרנית מערכות המולטימדיה לתעשיית הרכב HARMAN הגרמנית. החברות האחרות הן KeyLemon השווייצית, ספקית תוכנה לזיהוי פרצופים; nViso השווייצית, ספקית תוכנה לזיהוי רגשות; SoftKinetic הבלגית, שפיתחה מצלמת תלת-מימד וטכנולוגיה לזיהוי מחוות; Tobii Technology השבדית, שמספקת טכנולוגיה למעקב אחר תנועות עיניים; ואוניברסיטת Siena האיטלקית, שמפתחת ממשק תכנות יישומים.

תוכנית המו"פ Horizon 2020 של האיחוד האירופי היא הגדולה ביותר בתחומי החדשנות הטכנולוגית באירופה ותקציבה מסתכם בכ-80 מיליארד אירו.

שי אדר, מנהל שיתופי הפעולה של סיוה ורכז פרויקט :FANCI "המימון מהאיחוד האירופי יאפשר לנו להאיץ את הפיתוח המשותף של תשתית אחידה לזיהוי תנועות גוף והבעות פנים. שילוב כל הטכנולוגיות האלו על פלטפורמה אחת יתרום להפחתת הוצאות הפיתוח ולהצגת מוצר עם חוויית שימוש אמיתית".    



 
 
Bookmark and Share