Telecom News - YASKAWA היפנית השיקה רשמית בישראל מרכז טכנולוגי מתקדם לרובוטיקה

YASKAWA היפנית השיקה רשמית בישראל מרכז טכנולוגי מתקדם לרובוטיקה

דף הבית >> חידושים הכרזות >> YASKAWA היפנית השיקה רשמית בישראל מרכז טכנולוגי מתקדם לרובוטיקה
YASKAWA היפנית השיקה רשמית בישראל מרכז טכנולוגי מתקדם לרובוטיקה
מאת: חיים חביב, 21.1.15, 00:08רובוט מבשל

התנסות אישית: בתוך שניות ספורות מזג לי רובוט תעשייתי בירה, תוך שהוא חולץ את הפקק מהבקבוק ממש כמו בארמן משופשף, במכת חיכוך במשטח קשה.

בלעדי: חברת YASKAWA היפנית, יצרנית הרובוטים הגדולה בעולם, השיקה אמש בראש העין (פארק אפק) את המרכז המתקדם, הראשון מסוגו בישראל, לרובוטיקה, מרכז שנחשף לראשונה לפני שבוע ב-Telecom News כאן.

המרכז, הושק רשמית בסמוך לביקור ראש ממשלת יפן, אבה שינזו, שמבקר בימים אלה בישראל יחד עם צמרת ההנהגה והתעשייה היפנית, במטרה להעמיק ולהרחיב את הקשרים הכלכליים בין 2 המדינות.

המרכז הישראלי החדש מופעל ע"י יסקאווה ישראל, שמנוהלת ע"י אריק דן, והחברה גם מבצעת בארץ פעילות מחקר ופיתוח המוטמעת במוצרי החברה. לצד תקרובת יפנית מסורתית עשירה (וטעימה) של סושי, סאקי, בירה ועוד, נהנו האורחים מתצוגה ויזואלית מרשימה של רובוטים שונים בפעולה.

נציגי החברה טרחו לציין, שאף שהחברה עוסקת בתחומים מרתקים של טכנולוגיות רובוטיות מתקדמות (תבונה מלאכותית, חיישנים מתקדמים ומצלמה), הרי שמוצריה מיועדים הן לתעשיות המסורתיות והן לתעשיות חדשניות ויצירתיות. שימושי הרובוטים מגוונים מאד:  לייצור, לרפואה, לסיוע בבית, לסיעוד, חקלאות.

רובוט תעשייתי (למשל בתעשיות הרכב) מסוגל לעבודה רציפה של עד 25,000 שעות, ביעילות מדהימה, בדיוק ובאמינות (בלא שביתות ובלא עיצומים). אדם מיומן בודד יכול להשגיח במשמרת עבודה על פעולתם של עשרות רובוטים הפועלים ברצפת הייצור. שילוב יעיל ומושכל של רובוטיקה בתעשייה מעודד צמיחה במשק הישראלי ואפילו מסייע לתחרות ישראלית מול יפן.

קרן רוזנר, מנכ"לית לשכת המסחר ישראל יפן ומתאמת שיווק בחברת :YASKAWA  "שימוש ברובוטים מעלה את התפוקה ומשפר מאד את הפריון, בשיעור של למעלה מ-40%. מסתבר, שממשלת סין מעודדת הצטיידות ברובוטים בתעשייה הסינית ומסבסדת רכש בהיקף של עד 50%".

דוגמאות מספריות ליעילות רובוטית: הרכבת כיסא – פעולה האורכת מעל שעה לעובד – מתבצעת ע"י רובוט בדיוק ב-2.30 דקות.
וגם התנסות אישית: בתוך שניות ספורות מזג לי רובוט תעשייתי בירה, תוך שהוא חולץ את הפקק מהבקבוק ממש כמו בארמן משופשף, במכת חיכוך במשטח קשה.

הדגמה מרגשת (מאד) חשפה בפני האורחים מתקן מתוחכם, נישא בתרמיל גב, המסייע לבעלי מוגבלויות המרותקים לכיסאות גלגלים ללכת שוב על רגליהם. המתעניינים בתחום הסיעוד יגלו ענין גם ב- רובוט מבשל המסייע לקשישים ובעלי מוגבלויות.

הדגמות נוספות
רובוט קטיף למגזר החקלאי - בעל יכולת מיפוי טופוגרפית של הפירות וקטיפתם – לשימוש בחקלאות הישראלית. הרובוט ממפה את הפרי, קוטף ויודע לאיזה אזורים כבר הגיע ולאיזה טרם הגיע.

רובוט מיפוי וסידור חלקים זעירים לתעשייה - לרובוט חיישן המאפשר זיהוי וסידור תבוני. כך לדוגמא, הוצגה הרכבת מילה בסדר קבוע עפ"י סדר חלקים של קוביות, שנשאו אותיות.

עלות הרובוטים מותאמת לדרישות השוק, ליישומים המיוחדים המיועדים להם ולהיקף השרות והתמיכה הנדרש. די מפתיע, אבל מערכת ההפעלה ותכנות הרובוטים מאד אינטואיטיבית. אין צורך ללמוד מדעי המחשב טרם הפעלת הרובוט ודי בהכשרה קצרה מאד, שהשלוחה הישראלית אף מציעה חינם בתקופה הקרובה כפי שפורט  - כאן.

לסיכום: השקת המרכז הטכנולוגי מהווה סימן נוסף להתחממות המשמעותית ביחסי ישראל יפן, לצד הצגה ויזואלית מרתקת של טכנולוגיות מתקדמות, שעשויות לקדם מהפך בתעשייה הישראלית ולשפר מאד את כושר התחרות שלה.
 
רובוטים יפניים



 
 
Bookmark and Share