Telecom News - מבחן דרך: מכשיר הדגל הסיני Xiaomi Mi4 - בדרך "לכבוש את העולם"?

מבחן דרך: מכשיר הדגל הסיני Xiaomi Mi4 - בדרך "לכבוש את העולם"?

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> מבחן דרך: מכשיר הדגל הסיני Xiaomi Mi4 - בדרך "לכבוש את העולם"?
חברת Xiaomi הסינית מהווה איום משמעותי לכל יצרניות מכשירי הסלולר בעולם. מחברה, שלא הייתה קיימת לפני כ-4 שנים, כיום זו חברה בשווי של כ-50 מיליארד דולרים, שמזנבת קשות בסמסונג ובאפל. מכשיר הדגל שלה Mi4 עבר אצלנו "מבחן דרך".
מאת: אבי וייס, 25.1.15, 18:50Xiomi Mi4

הקדמה
ההכרזה של אתר chinabuy, (שהגיע לישראל כאתר בעברית עם תמיכה בעברית אך לפני מספר חודשים), שהאתר החל לספק אחריות מקומית (בישראל) לשנתיים לכל מכשירי הסלולר הסיניים, שהאתר מוכר בישראל, כפי שפרסמנו כאן, עוררה את סקרנותי לבדוק את המכשיר הדגל מחברת Xiaomi, שעושה הרבה רעש בעולם. עדכון: לאחרונה, החלה גם חברת פלאפון לשווק את המכשיר הזה ועוד מכשירים סיניים.

בשנה שעברה נמכרו מכשירי סלולר רבים מהאתר הזה בישראל, מהם למעלה מ-10 אלף מכירות למכשיר אחד: OnePlus One.

כבר ביצענו "מבחן דרך" למכשיר OnePlus One - כאן, בהחלט מכשיר מרשים, כשתוך מספר שבועות קצר נראה בשוק את הגרסה השנייה והמשופרת שלו, שתהיה (כך מבטיחים לנו) בפסגת הטכנולוגיה.

המחיר והמפרט של Xiaomi Mi4 מאוד דומים לזה של OnePlus One, ואף המחיר מאוד דומה: באתר הוא נמכר ב- 1,692 ש"ח (לפני המע"מ). אגב, בדירוג האמריקאי של הסמארטופנים הטובים ביותר לחודש ינואר 2015 (כאן) המכשיר OnePlus One נמצא עדיין בדירוג (במקום 6), בעוד ש-Xiaomi לא נמצא בכלל בדירוג הזה (כנראה בגלל שהגרסאות מתאימות לרשתות דור רביעי בארה"ב יצאו רק לאחרונה). 

חברת Xiaomi לא רק מפתחת ומייצרת מכשירי סלולר. מדובר בענקית שידה בכל, והלהיט החדש שלה אלה צמידים חכמים (Mi Band) לתחום הבריאות ועוד שימושים, במחירים מגוחכים (13 עד 23 דולרים לכל סוגי הצמידים). אגב, Xiaomi הוציאה לאחרונה מכשיר חדש נוסף לתחרות ישירה מול סמסונג, בשם Mi Note, עם מסך של 5.7 אינץ', שדי דומה לאייפון 6 אבל עם ביצועים טובים יותר ממתחריו, בגלל 4 ג'יגה זיכרון RAM. המכשיר הזה טרם יצא מגבולות סין ועדיין לא ידוע מתי יגיע לארץ הקודש.  

Xiaomi הויו"ר Xiaomiקמה אך לפני קצת יותר מ- 4 שנים, היו"ר ואחד המייסדים הוא ליי ג'ון (Lei Jun), (בתמונה משמאל), והמשמעות של השם שלה היא: "מעט אורז" בסינית, דהיינו: השם מרמז, שמדובר ביצרן עממי, שפונה לכולם (בסין - כולם אוכלים אורז...). לחברה יש כבר מעל ל-7 אלף עובדים ובסבב הגיוס האחרון, שבו גייסה 1.5 מיליארד דולרים, היא קיבלה שווי של קרוב ל-50 מיליארד דולרים.

בשנה החולפת מכרה החברה מעל ל-18 מיליון מכשירי סלולר ולפי התחזיות היא תסיים את 2015 עם מכירות של 60 מיליון מכשירים. החברה מנסה לטעון, שהיא מתחרה באפל, אבל די ברור, שזו רק התפארות, שיש לממש אותה הלכה למעשה. בכל מקרה, מכשירים זולים אבל באיכות מעולה הם תחרות לכל יצרן סלולרי בשוק. לכן, נתח השוק של Xiaomi בסין עצמה היא מקום שני אחרי סמסונג (והצפי שהשנה היא תשיג את סמסונג) ולפני אפל הנמצאת במקום השלישי.
 
המכשיר Mi4, שעבר "מבחן דרך" כאן, מגיע לישראל בגוון לבן, עם 2 מערכות הפעלה בתוכו, אחת בעברית והשנייה אנגלית (וסינית). לאחרונה יצאה גרסה חדשה לעברית, שהיא תרגום מלא של האנגלית. החלטתי לבדוק את הגרסה האנגלית דווקא (יש הנחיות איך עוברים מגרסה לגרסה, זה עניין של כמה שניות ולחיצה על הכפתורים בעת עליית המערכת), מטעמי נוחות. כל אחד יכול לבחור את השפה הנוחה לו.

מפרט מלא של המכשיר נמצא כאן, או באתר, וכבר ציינתי ,שהוא מאוד דומה ל-OnePlus One, למעט המסך, שהוא 5 אינץ' (ולא 5.5 אינץ' כמו של OnePlus One). דווקא מסך 5 אינץ' נראה לי נוח יותר לתפעול ולנשיאה.

התקנה, הפעלה ותכונות
מערכת ההפעלה במכשיר, שעבר "מבחן דרך" היא קיטקט 4.4.4, אבל מייד ראית, שמה שיותר חשוב הוא המעטפת של Xiaomi, שבדומה לסמסונג, הכניסה אין ספור שיפורים ותוספות למערכת ההפעלה ולאפליקציות המגיעות עם המכשיר. ב-OnePlus One זה לא היה: מערכת ההפעלה של OnePlus One היא אנדרואיד בלבד, עם התאמות קלות, כמו שיש למשל בנקסוס 5. 

במעטפת מערכת ההפעלה של Xiaomi מייד רואים למה היא טוענת, שהיא כמו "אפל". כל מה שהייתי רגיל אליו במערכת ההפעלה אנדרואיד - נעלם. במקום זה מקבלים אין ספור של אפשרויות, שכולן יושבות על השרתים של Xiaomi בסין. זאת, החל מדוא"ל, שירותי ענן, חנות היישומים, למעשה, הכל. ל-Xiomi יש שירותים בענן בסין לכל דבר שאפשר להעלות על הדעת. פשוט שפע מדהים של שירותים מקוונים ואפליקציות לבעלי המכשירים שלה.

כדי ליהנות מהשפע הזה, צריך להירשם מתוך המכשיר, במקום לגוגל כמו שאנו רגילים במכשירי אנדרואיד, יש להירשם ל- Mi, וניתן לקבל את כל השירותים של Mi (הקיצור של Xiomi), במקום לקבל אותם מגוגל בארה"ב. אגב, אפשר להירשם שם עם חשבון ה-Gmail של גוגל.

אפשר גם להפעיל יישומים מגוגל, או רק מגוגל, אבל הם נראים דלים מול הצבעוניות והשפע הסיני המהמם. הבעיה: לא הכל באנגלית. היות ואני לא קורא סינית, לא את הכל הצלחתי להפעיל במהירות. אבל די מהר למדתי איך לוחצים על "הפעל" בסינית, ואז הכל עבד בכל יישום, החל ממשחקים וכלה בסרטי וידיאו. 

היות והמכשיר שלי זוהה, שהוא בישראל, כל פעם שהתחברתי לאיזה שירות, המערכת התריעה בפני שיש לי "צריכת Data בנדידה - Roaming". זאת, מפני שאני לא נמצא בסין... כדי להפטר מהמטרד הזה סימנתי V על האפשרות של שירותי מידע בנדידה וכל אפליקציה, שקפצה לה התראה כזו ממנה, הכנסתי אותה ל"רשימת חריגים" (יש אופציה כזו במערכת ההפעלה, קלה לתפעול), כך, שלא אקבל התראות על צריכת Data בנדידה בחו"ל... 

המכשיר הזה הוא "מפלצת ביצועים", בכל תחום, בדיוק כמו ה-OnePlus One. הסבר מפורט יש במבחן הדרך כאן. בתמצית: מפרט של רכיבים מעולים עם 3 ג'יגה RAM, מובילים למכשיר ש"אוכל הכל" בצורה חלקה "בלי להניד עפעף". הסוללה האדירה מאפשרת כמעט יומיים של הפעלה בין טעינות. פשוט מכשיר מהשורה הראשונה מבחינת ביצועים וקלות הפעלה.

הדבר, שהכי מצא חן בעיני, אלה פיצ'רים, ש-Xiaomi הכניסה למערכת הקיימת על המכשיר, פיצ'רים שמתאימים למשתמשים מנוסים. זה כולל בין היתר את:
א. מערכת אבטחה מלאה מובנית, כולל כלי תפעול רבים, לרבות אנטי וירוס מבית Tencent. הכל מתעדכן ברקע מהענן, כולל מערכת לאופטימיזציה של המכשיר. פשוט מערכת הגנה מלאה ומרשימה, שלא מוצאים אותה בחינם בשום מכשיר מתחרה. 
ב. כלי ניקוי בתוך האקספלורר של המכשיר, שמנקה קבצים לא יעילים ושאריות של קבצים ושאר "זבל" הנצבר במערכת במהירות, מה שמקפיץ את הביצועים.
ג. בחייגן יש "דפי זהב" מובנה, שניתן למצא בו מספרים הגם שאינם ברשימת אנשי הקשר, היישר מהאינטרנט.
ד. יש אייקון לניקוי זיכרון, שמנקה בלחיצת כפתור את כל התוכנות הרצות ברקע, אם מרגישים האטה בביצועים. 
ה. יש יכולת להקליט את השיחה בכפתור הקלטה הנמצא ממש בחייגן.
ו. יש יכולת לקבל התראה על "שיחות שפוספסו" ולקבוע מתי ואיך מקבלים את ההתראה הזו.
ז. יש מערכת למדידת ביצועים (תחת תפריט Apps בשם Network Diagnostic). מערכת העולה פי כמה על המערכת של Speedtest מבית Ookla, שכולם משתמשים בה למדידת ביצועי הרשת. המערכת של Xiomi בודקת הכל, כולל מערכות ה-CDN הקיימות ברשת (אלה מאגרי הזיכרון של ספקי האינטרנט, כדי לשפר את הגלישה), את מצב הנתבים ברשת, את מצב השרתים ברשת וכך הלאה. פשוט כלי למקצוענים.
ח. המכשיר בא עם מערכת אופיס בקוד פתוח. כך, שניתן לקרוא, לייצר ולשנות את כל סוגי מסמכי אופיס. 

נקדות חולשה:
1. המכשיר שבדקתי לא היה תואם לדור 4 - LTE בישראל. בימים הקרובים Xiaomi תוציא גרסה חדשה, שתהיה תואמת ל-LTE בישראל. כך, שיש לשים לב לנקודה זו. כל מי שרכש וקיבל מכשיר שלא תואם ל-LTE בישראל, יכול להחליף אותו ב-chinabuy ללא עלות. 

2. כמו המתחרה שלו: OnePlus One, אין אפשרות לפתוח את המכשיר ולהחליף לבד סוללה או להוסיף זיכרון. 16 ג'יגה זיכרון אמור להספיק לכל שימוש עסקי ופרטי, לרבות לחובבי משחקים כבדים. מלבד זאת, כל דבר אפשר לשמור בענן של Mi בלי כל הגבלה. 

3. בהשוואה מול המכשיר המתחרה הראשי - סמסונג גלקסי 5, יש לגלקסי 5 כמה יכולות שאין כאן, למשל: טביעת אצבע, מערכת בריאותית וספורטיבית, עמידות בפני מים ואבק. 


שורה תחתונה: הסמארטפון Xiaomi Mi4 ניצב בשורה הראשונה של הסמארטפונים הקיימים כיום בישראל ומומלץ לשקול רכישתו מול המתחרים, במיוחד מול הגרסאות החדשות של מכשירי סמסונג, כמכשיר הדגל המוביל לעובדים ומנהלים ולכל אחד הנזקק לסמארטפון חזק לצרכי עבודתו וגם לשימושים פרטיים מכל סוג. המכשיר הזה מתמודד עם כל משימה ויענה על כל צורך עסקי או ארגוני, לרבות עבודה מרחוק ובענן, בלי כל קושי. מדובר ב"מפלצת ביצועים", שאין לה כיום מתחרים רבים ביכולות המכשיר ובמחיר, בשוק מכשירי הסלולר. 

ציון: 9.5 מתוך 10. 
 



 
 
Bookmark and Share