Telecom News - אור ירוק לשני מאגדי מגנ"ט חדשים למדיה דיגיטלית ולטכנולוגיות תלת-מימד

אור ירוק לשני מאגדי מגנ"ט חדשים למדיה דיגיטלית ולטכנולוגיות תלת-מימד

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אור ירוק לשני מאגדי מגנ"ט חדשים למדיה דיגיטלית ולטכנולוגיות תלת-מימד
אור ירוק לשני מאגדי מגנ"ט חדשים למדיה דיגיטלית ורשתות חברתיות ולטכנולוגיות תלת-מימד
מאת: חיים חביב, 22.1.15, 23:56מדיה דיגיטלית

אושרו מאגדי "אינפומדיה" ו"עומק" לחברות הייטק וסטארטאפים. עם הסדרת תקציב המדינה אפשר וייתוספו אליהם מאגדים נוספים. המאגדים החדשים כוללים מגוון תחומים המייצגים את התעשייה עתירת הידע בישראל.

מנהלת מגנ"ט בלשכת המדען הראשי נתנה (אתמול, יום ד') "אור ירוק" למאגד להמשיך להתארגן, למלא בתכנים את הצהרותיו ולהכין תכניות עבודה כלליות ל-3 שנים ולעבודה מפורטת לשנה הראשונה. תקציב מגנ"ט ב-2014 עמד על 165 מיליון ₪.

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה: "2 המאגדים, שיקודמו בשנת 2015, מייצגים את המגמות המתרחשות ב-2 שווקים משמעותיים, שלתעשייה הישראלית יש נוכחות ויתרונות יחסיים בה. שוק המדיה הדיגיטלית ושוק מיצוי תובנות מחיישנים תלת-ממדיים. האלגוריתמים, שהחברות תפתחנה, יאפשרו הרחבת קווי המוצר והגדלת היתרון התחרותי לחברות, שתתבססנה על חומרות המפותחות ומיושמות בשווקים אלה. בכל מאגד צפויות ליטול חלק כ-20 קבוצות מהתעשייה ומהאקדמיה, שייצרו מסה קריטית של פעילות בנושאים בעלי אתגר טכנולוגי גבוה.

מאגדי מגנ"ט מהווים פלטפורמה ייחודית לשיתוף פעולה בין התעשייה לאקדמיה ובין החברות עצמן. במסגרת זאת יכולים כל הצדדים להגיע לפיתוחים בעלי פוטנציאל כלכלי אמיתי. חשוב לציין שהתמיכה הכספית ניתנת כמענק ופטורה מהחזר תמלוגים וכפועל יוצא מעודדת את החברות לעסוק במחקר גנרי, ארוך טווח, פורץ דרך ועתיר סיכונים".

אילן פלד, מנהל תכנית מגנ"ט בלשכת המדען הראשי: "נושאי המאגדים החדשים תואמים את רציונל המדען הראשי בכלל ותכנית מגנ"ט בפרט המכוון לחיזוק התשתית הטכנולוגיות בתחומים בהם לישראל יתרון יחסי. נושאי המאגדים החדשים כוללים מגוון תחומים המייצגים את התעשייה עתירת הידע בישראל. ועדת מגנ"ט בחרה ב-2 נושאים מתוך 6, שהתגבשו בחצי השנה האחרונה. כשיעבור תקציב המדינה נוכל לבחון השתתפותם של 2 מאגדים נוספים מבין המועמדים, לאחר שיעברו תהליך של התמקדות".

פרטי המאגדים, שהמשך התארגנותם אושרה:

1.    מאגד "אינפומדיה" - עוסק באיתור והתאמת תכנים בעולם המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות, כדי להשיג את המטרה של הפיכת התכנים לזמינים ונגישים. המאגד צפוי לפתח אלגוריתמים גנריים להפקת תובנות ממרחב עצום (טריליונים) של תכני מולטימדיה דינאמיים וזמינים ברשת, לכדי אוסף מצומצם אך עשיר של תכנים בעלי הקשר וצימוד מותאם לקוח. במאגד מתוכננים להשתתף חברות מתחומי התמחות משלימים וחוקרים מהאקדמיה הפעילים בתחום זה, ובינן החברות: "לייביו" (מובילת היוזמה), "נייס", "קלטורה" ואחרות.

2.    מאגד "עומק" - עוסק במיצוי תובנות מחיישנים תלת-ממדיים. הוספת מימד העומק לתמונה נותנת ערך מוסף גבוה ליכולת מיצוי המידע מתמונות דו-מימדיות, ועל גל זה רוכב המאגד. המטרה, לפתח טכנולוגיות בתחום התלת מימד להפקת תובנות על התרחיש המרחבי והעצמים בו, תוך שימוש באמצעי חישה קיימים. מובילת היוזמה היא חברת "אלביט" וצפויות להשתתף בה גם החברות: רפאל, גיאוסים, HTS, אינטל ואח'.
 
 
3D



 
 
Bookmark and Share