Telecom News - נטפליקס תיכנס לישראל בקרוב (במקביל לכניסתה לכל מדינות העולם)

נטפליקס תיכנס לישראל בקרוב (במקביל לכניסתה לכל מדינות העולם)

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> נטפליקס תיכנס לישראל בקרוב (במקביל לכניסתה לכל מדינות העולם)
ספקית שירותי הטלוויזיה על רשת האינטרנט (OTT) - נטפליקס (Netflix) הודיעה למועצת המנהלים שלה, שתוך שנתיים תגיע לפריסה של כ-200 מדינות (מול כ-50 מדינות, שבהם היא מספקת שירותים כיום). כניסתה לישראל תזעזע את השוק.
מאת: מערכת Telecom News, 23.1.15, 18:30נטפליקס

חברת שירותי ה-OTT (ר"ת: Over the Top Television) נטפליקס (Netflix) האמריקאית, דיווחה למועצת המנהלים שלה על אסטרטגיית הפריסה העולמית שלה לשנים 2015 ו-2016 וציינה, שהיא מתכוונת להתרחב עד לכ-200 מדינות בעולם (למעשה לכל מדינות העולם, שיש בהן שירותי אינטרנט) בשנתיים הללו.

נטפליקס הודיעה, שתוסיף בממוצע 19 מדינות כל רבעון לרשת שלה. אגב, יש לא מעט ישראליים, שכבר היום מנויים על שירותי נטפליקס בארה"ב באמצעות "פטנטים" של VPN או Proxy, ש"מעלימים" את העובדה, שהם גולשים מישראל. 

הסיבה המרכזית להחלטה של נטפליקס: ההצלחה הרבה של שירותי הטלוויזיה של נטפליקס, כפי שניתן לראות בגרף הסיכום הבא, שמציג את כמות לקוחות שלה בארה"ב מול העולם:
לקוחות נטפליקס

בסוף רבעון רביעי 2014 היה מספר לקוחותיה של נטפליקס בארה"ב 39.11 מיליון ומחוץ לארה"ב - 18.28 מיליון (סה"כ  57.39 מיליון לקוחות). בסוף 2015 מקווה החברה להיות עם 44.20 מיליון לקוחות בארה"ב ועוד 28.06 מיליון מחוץ לארה"ב (סה"כ 72.26 מיליון). 

למי שרוצה לדעת מה קורה כשנטפליקס נכנסת למדינה, שיש בה שירותי טלוויזיה מסורתיים מבוססים (ויקרים), יכול ללמוד מה קרה בהולנד, כפי שתיארנו כאן. נטפליקס נכנסה להולנד עם שירות "הכל כלול" ב-10 יורו לחודש. תוך שנה הגיעה ל-10% נתח שוק, מה שאילץ את השחקנים הקיימים "להמציא את עצמם מחדש", עם "שירותים משולבים" חדשים וזולים, שנטפליקס אינה יכולה להציע.

בעבר, כמה חברות ניהלו מו"מ כדי לשלב את נטפליקס בישראל, כולל מעל התשתית של Unlimited. היות ו-Unlimited היא עדיין בגדר חלום רחוק לרוב תושבי ישראל, סביר להניח, שנראה את נטפליקס נכנסת לישראל לבדה, או עם שת"פ עם אחת החברות הגדולות בשוק. בכל מקרה, זה לא יהיה השירות היקר, הספק חוקי וחסר הערך ללקוחות, של סלקום.

בינתיים, הרגולציה על שירותי הטלוויזיה על האינטרנט בישראל תקועה עמוק בבוץ, ותחילת השירותים של סלקום עודדה שחקנים נוספים להיכנס לשוק, מה שנראה בחודשים הקרובים, גם מצד גולן טלקום וגם מצד מתחרות נוספות דוגמת קרטינה טיוי (בממשק בעברית), אוFree  תחת שם המותג Take. זאת, בנוסף לשירות המאוד מצליח של פרטנר בשם Orange4G.  

נטפליקס כבר הודיעה, שב-2015 תפיק בעצמה 350 שעות של תוכן וסדרות, פי 3 מכמות התוכן, שהפיקה בעצמה ב-2014. בנוסף, נטפליקס כל הזמן חותמת הסכמים עם ספקי תוכן מכל האולפנים ומפיצי התוכן הקיימים בעולם, אפילו בסין.

בנוסף, נטפליקס החלה לחתום הסכמים עם חברות, שלכאורה בעבר היא הייתה מתחרה בהם, דוגמת חברות הכבלים והלוויין. כך, שהחברות הללו תכנסנה את שירותי נטפליקס לתוך הממירים שלהן. חברת הלוויין Dish בארה"ב הייתה הראשונה לשלב את נטפליקס בתוך ה-DVR (ממיר מקליט) שלה ובעקבותיה צעדו חברות שירותי טלוויזיה נוספות, כולל באירופה. כמובן, שנטפליקס החלה להתאים את עצמה ל"טלוויזיות החכמות"', ה"שירותים החכמים" ו"מזרימי המדיה" החדשים הקיימים בשוק (דוגמת הכרומקאסט ומתחרותיה), כך, שניתן יהיה לצרוך את שירותיה בכל צורה ומעל לכל סוג של טלוויזיה ומכשיר קצה, נייח או נייד (דוגמת סמארטפונים וטאבלטים). 

עדכון 1.9.15, 09:00יונה ויזנטל, המנהל הזמני והעורך המתפטר של רשות השידור, קיבל פנייה לנהל את פעילות נטפליקס בישראל. ויזנטל, אחד מאנשי התוכן הבכירים בישראל, הוביל במשך 15 שנה את תחום התוכן בחברת הלוויין yes. כניסה של נטפליקס בישראל יכולה ליצור תחרות משמעותית בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית, כפי שנותח כאן.
 
טלוויזיה בסלון



 
 
Bookmark and Share