Telecom News - הטכניון משיק עם מיקרוסופט מיזם IoT המדמה עבודה בסטארטאפ

הטכניון משיק עם מיקרוסופט מיזם IoT המדמה עבודה בסטארטאפ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> הטכניון משיק עם מיקרוסופט מיזם IoT המדמה עבודה בסטארטאפ
הטכניון משיק עם מיקרוסופט  מיזם אינטרנט של החפצים המדמה עבודה בסטארטאפ
מאת: חיים חביב, 25.1.15, 19:46IOT

בין הפיתוחים הראשונים: שליטה בטלפון באמצעות מחוות יד בעת נהיגה, אפליקציית הכוונה לעיוור, פרויקט אבטחה "עכביש" וכפפה מוזיקלית שמגיבה לצבע.

הטכניון השיק היום, בשיתוף עם מיקרוסופט מו"פ, מיזם מיוחד במעבדה לפיתוח תוכנה ומערכות בפקולטה למדעי המחשב. המיזם יתמקד בתחום Internet of Things - IoT וישמש את הסטודנטים בפיתוח טכנולוגיות חדישות במהלך לימודיהם בתחום. המעבדה מדמה בעיצובה ובתשתיתה הטכנולוגית עבודה בתנאי סטארטאפ, ולצורך זה צוידה בתוכנות ובמחשבים חדשניים, לרבות סמארטפונים וטאבלטים להרצת אפליקציות במהלך הפיתוח.

כמו כן, הושם דגש במעבדה על הדמיה ויזואלית של סביבת עבודה אמיתית. לצורך כך נבחר קו עיצובי נקי וצבעוני המאפיין חברות טכנולוגיה. קו זה מדמה עבור הסטודנטים סביבת פיתוח אותנטית של מרכז מו"פ או סטארטאפ.

הקורס הראשון, שהתקיים במעבדה, היה  קורס לתכנות מערכות בסביבת ארדואינו בהנחיית פרופ' יוסי גיל ובסיוע מומחים ממיקרוסופט. במסגרת הקורס, שנועד לאתגר את הסטודנטים בפרויקטים עצמאיים של בניית מוצר, תכננו הסטודנטים מערכות חכמות המשלבות חומרה ותוכנה בעזרת בקרים מבוססי ארדואינו, שמחוברים ל-Azure, הענן של מיקרוסופט.

בין הפרויקטים, שהוצגו בהשקת המעבדה: כפפה מוזיקלית המגיבה לצבע ומנגנת צלילים התואמים לצבעים שונים; שליטה בטלפון בעזרת מחוות יד בזמן נהיגה; אפליקציית-הכוונה לאדם עיוור בעזרת הסמארטפון ועוד.

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל: "האקדמיה מפתחת את המשאב החשוב ביותר לתעשייה הישראלית: מהנדסות ומהנדסים איכותיים. לכן, חשוב לנו להמשיך וליזום פרויקטים יחד עם האוניברסיטאות בישראל,  כדי לתמוך בחדשנות באקדמיה ובהגדלת כמות הבוגרים המסיימים בכל שנה את הפקולטות להנדסת מחשבים.

חיזוק הקשרים בין האקדמיה לתעשייה חיוני לא רק לאקדמיה אלא גם לתעשייה, שניזונה מהמקוריות וחדות המחשבה, שמייצרת האקדמיה הישראלית שנה אחר שנה. תכונות אלה מניעות את תעשיית ההייטק הישראלית".

פרופ' יוסי גיל, ראש המעבדה לפיתוח תוכנה ומערכות ומנחה הקורס: "הקורס הוא מעבדה של יוזמה ומקוריות. אנו מספקים לסטודנטים ציוד, משאבים, הדרכה וסיוע והם מביאים איתם כישרון, יצירתיות ודמיון, ואכן מצליחים להפתיע אותנו שוב ושוב".

המיזם בפקולטה למדעי המחשב הוא חלק משיתוף פעולה מתמשך בין מרכז הפיתוח של מיקרוסופט לטכניון. במסגרת שיתוף פעולה זה נפתח מרכז מחקר אקדמי משותף למיקרוסופט ולטכניון בתחום המסחר האלקטרוני. שיתופי פעולה אלה הם חלק מ- U.next- תכנית מקיפה של מרכז המו"פ של מיקרוסופט המתמקדת במוסדות אקדמיים, סטודנטים וחוקרים בישראל. התוכנית כוללת תמיכה בסטודנטים, תכניות פדגוגיות, מענקי מחקר, גישה לכלים ולמשאבים של מיקרוסופט ואירוח סדנאות וכנסים. מטרת התוכנית לעודד מצוינות אקדמית במחקר ולימוד ע"י מינוף יכולותיה ומשאביה של החברה.
בתמונות :
  1. פרופ' עירד יבנה, דיקן הפקולטה למדעי המחשב בטכניון (משמאל) ויורם יעקובי חונכים את המעבדה.
  2. משמאל: אחד הפרויקטים, עכביש אבטחה.
צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון.
 
מיקרוסופט
סטודנט



 
 
Bookmark and Share