Telecom News - פרסים בשווי 100,000 ש"ח למפתחי אפליקציות לתושבי ירושלים והמבקרים בה

פרסים בשווי 100,000 ש"ח למפתחי אפליקציות לתושבי ירושלים והמבקרים בה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> פרסים בשווי 100,000 ש"ח למפתחי אפליקציות לתושבי ירושלים והמבקרים בה
פרסים בשווי 100,000 ש"ח למפתחי אפליקציות עבור תושבי ירושלים והמבקרים בה
מאת: מערכת Telecom News, 9.2.15, 21:00תחרות אפליקציות בי-ם
 
עיריית ירושלים הכריזה על תחרות לפיתוח אפליקציות עבור תושבים ומבקרים בזכותן היא תהפוך לעיר חכמה. זאת, ב-5 קטגוריות: תחבורה ותשתיות עירוניות, תיירות, פנאי ותרבות, הנגשת שירותים עירוניים, חזות העיר וחיזוק הקשר לעירייה.
 
עיריית ירושלים מכריזה על תחרות לפיתוח יישומי מובייל (אפליקציות) המיועדים לתושבים והמבקרים בעיר ותעניק פרסים בשווי 100,000 ש"ח לאפליקציות שתיזכנה בתחרות. בנוסף, מפתחי היישומים הזוכים בתחרות יקבלו הזדמנות להשיק את היישום שפיתחו בשיתוף העירייה, ואם יקימו חברה בעיר יוכלו גם לקבל מענק של עד חצי מיליון ש"ח מהרשות לפיתוח ירושלים.
 
במסגרת התחרות, #Jerusalemapp מוזמנים מפתחים ויזמים יצירתיים לפתח אפליקציות, שתנגשנה לתושבי העיר ולמבקרים בה את השירותים העירוניים השונים, תשפרנה את חוויית הביקור בעיר ותתרומנה לשקיפות של פעילות העירייה. הם יוכלו למשל לפתח אפליקציה, שתאתר את החניון הקרוב ביותר לאטרקציות השונות בעיר, שתציג מידע מעודכן על אירועי התרבות והאמנות בעיר, שתארגן קבוצות כדורגל בעיר, שתאפשר לקבל שירותים שונים מהעירייה או תקדם את העסקים המקומיים.
 
האפליקציה הזוכה בכל אחת מ-5 הקטגוריות  (להלן) תזכה את מפתחיה בפרס של 20 אלף ש"ח, ובהזדמנות להשיק את האפליקציה בשיתוף עם עיריית ירושלים. בנוסף, במסגרת מענקי קידום סטארטאפים טכנולוגיים בירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים תעניק לכל מיזם, שיעסיק בין 3 ל-20 עובדים מענק בסך 50,000 ש"ח לעובד המתגורר בירושלים או 40,000 ש"ח לעובד המתגורר מחוץ לעיר – עד לגובה של חצי מיליון ש"ח.
 
את התחרות מובילים העירייה, הרשות לפיתוח ירושלים, תוכנית Jnext לקידום יזמות טכנולוגית בירושלים, ומשרד ירושלים והתפוצות. ההרשמה לתחרות נעשית באמצעות האתר - כאן. ההרשמה התחילה ב-4.2.15 ותסתיים ב-15.3.15. ההכרזה על הזוכים תתקיים באירוע הגמר ב-6.5.15.

המפתחים והיזמים נקראים לפתח אפליקציות ב-5 הקטגוריות הבאות:
  • תחבורה ותשתיות עירוניות: אפליקציות, שתסייענה בנושאים כגון חנייה, עומסי תנועה, שיפור התמצאות בעיר, זהירות בדרכים, נסיעות משותפות לבתי ספר וכד'.
  • תיירות, פנאי ותרבות: אפליקציות, שתצגנה מידע על אירועי תרבות, עזרה לתיירים, אטרקציות ומסלולי טיול בעיר, מלונות, מסעדות וכד'.
  • הנגשת שירותים עירוניים: אפליקציות, שתאפשרנה שיפור בתשלומים לעירייה, מוקד 106, איתור גינות קהילתיות ופארקים, גני משחקים, מתקני ספורט ועוד.
  • חזות העיר: אפליקציות, שתעודדנה מחזור, שמירה על הניקיון, דיווח על מפגעים והנגשת הפינות הירוקות בעיר.
  • קטגוריית אתגרים:  אפליקציות, שתעודדנה שימוש בכרטיס "ירושלמי", חיזוק העסקים המקומיים, ייעול הקשר עם העירייה, עידוד התנדבות ועוד.
לרגל התחרות פתחה עיריית ירושלים את "עירייה שקופה - Jerusalem open data" – מאגר מידע עירוני הכולל בסיסי נתונים אמיתיים על העיר, פעילותה והשירותים, שהיא מציעה. בסיסי הנתונים הללו יהיו זמינים להורדה עבור המפתחים כדי שיוכלו להנגיש אותם לציבור הרחב באמצעות האפליקציה שיפתחו.
 
עם סיום הרישום תבחר ועדה של מומחים ואנשי מקצוע את הרעיונות, שיעלו לשלב הגמר. הפיינליסטים יוזמנו ל"מחנה אימונים" במשך 4 ימים בשיתוף האקסלרטור של "עזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה" בירושלים. שם יזכו לסיוע, ייעוץ והנחיה ממיטב המומחים בתחומי עיצוב, טכנולוגיה, מיתוג, שיווק, גיוס הון ופיתוח עסקי.
 
בשלב הגמר יציגו המפתחים והיזמים את האפליקציות המוכנות בפני ועדת שופטים חיצונית בראשות ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל העירייה אמנון מרחב, ממלא מקום הרשות לפיתוח ירושלים אודי בן דרור, שותף בקרן JVP אורי אדוני, היזם פיני לוזוויק, מנכ"לית הסדנא לידע ציבורי שבי קורזן ויו"ר ארגון PresenTense לעידוד יזמות עסקית דנה הוכשטיין.
 
ניר ברקת: "האפליקציות העירוניות, שהתחרות הזו תוליד, תהדקנה את החיבור בין העיר לתושבים, תשפרנה את החיים בה ותעשרנה את חוויית הביקור בה. בזכותן, ירושלים תהיה עיר חכמה, נגישה ושקופה יותר לציבור. התחרות גם תגייס אנשים נוספים, יצירתיים ובעלי רוח יזמית, לקהילה היזמית התוססת של ירושלים, שממנה יצאו בשנה החולפת 100 חברות טכנולוגיה חדשות. אני משוכנע, שלא מעט מהרעיונות, שיצאו לאוויר כעת, יהפכו עד מהרה לסטארטאפים מצליחים ואנו בירושלים נשמח לתת להם את הדחיפה קדימה". 
תחרות האפליקציות של ירושלים



 
 
Bookmark and Share