Telecom News - האם השימוש באינטרנט מקל על ההתמודדות עם כאב?

האם השימוש באינטרנט מקל על ההתמודדות עם כאב?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> האם השימוש באינטרנט מקל על ההתמודדות עם כאב?
האם השימוש באינטרנט מקל על  התמודדות עם כאב?
מאת: חיים חביב, 10.2.15, 13:00

שיתוף פעולה אקדמי בין חוקרות מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב עם חוקרות בבריטניה ובגרמניה מראה כיצד השימוש באינטרנט משנה את דרכי ההתמודדות עם כאב כרוני.

ד"ר מיה לביא-אג'אי ופרופ' מיכלר קרומר-נבו מהמחלקה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בחנו יחד עם שותפות מאוניברסיטאות באירופה, את השימושים השונים באינטרנט של אנשים המתמודדים עם כאב כרוני.

המחקר, שנערך במקביל בישראל, באנגליה ובגרמניה, מצא, שאנשים החיים עם כאב כרוני משתמשים באינטרנט לחיפוש מידע, תמיכה, עצות ועידוד.

בנוסף, מגלים הממצאים, שהנחקרים פנו לאינטרנט במטרה להשוות את החוויות שלהם לאלו של אחרים, לשתף את סיפורם ולתת תמיכה לאנשים במצבם. מסתבר, כי בעזרת האינטרנט חווים אנשים את המחלה, את הכאב הכרוני, באופן שונה. החוויה הופכת לשיתופית יותר וקהילתית יותר.

במקביל, עולה צורך למידע מקוון מהימן, שלעיתים הוא אינו זמין ברבים. כיום, יש יותר משאבים מקוונים בארצות ושפות מסוימות, בעיקר במדינות מפותחות, אולם, משאבים אלה קטנים והופכים לפחות נגישים במדינות מתפתחות ועבור אוכלוסיות מודרות. כך, אנשים, שאינם דוברים את השפות הדומיננטיות ברשת, יתקשו למצוא מידע או למצות את חווית השיתוף והקהילה, שעוזרת להתמודד עם המחלה.

המחקר נעשה במסגרת שיתוף פעולה של המרכז הישראלי למחקר איכותני של האדם והחברה באוניברסיטת בן גוריון בנגב עם 9 מרכזי מחקר בעולם.

לקריאת המאמר The role of the Internet for people with chronic pain: examples from the DIPEx International Project ר' כאן.
 



 
 
Bookmark and Share