Telecom News - הוכרזו זוכי פרס דן דוד לשנת 2015

הוכרזו זוכי פרס דן דוד לשנת 2015

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> הוכרזו זוכי פרס דן דוד לשנת 2015
הוכרזו זוכי פרס דן דוד לשנת 2015
מאת: חיים חביב, 11.2.15, 13:45פרס דן דוד

3 פרסים בשווי מיליון דולרים כל אחד, יוענקו ל-6 זוכים מרחבי העולם על הישגים יוצאי דופן ותרומה נדירה לאנושות.

הבוקר הוכרזו זוכי פרס דן דוד, שמוענק בישראל מדי שנה, זו השנה ה-14 ברציפות ונמנה על הפרסים הבינלאומיים היוקרתיים בעולם. על הזוכים בפרס לשנת 2015 הכריזו פרופ' יוסף קלפטר, יו"ר מועצת המנהלים של פרס דן דוד ונשיא אוניברסיטת תל אביב ופרופ' איתמר רבינוביץ, יו"ר קרן דן דוד. השנה יחולקו 3 פרסים בשווי מיליון דולרים על הישגים יוצאי דופן התורמים לאנושות בתחומי המדע, עולם העסקים, הרוח, האמנות והשירות הציבורי. הפרס הוא פרי יוזמתו של איש העסקים והנדבן הבינלאומי דן דוד, שנפטר לפני מספר שנים.

הזוכים השנה:

בתחום מהפיכת המידע: ג'ימי ווילס, ממייסדי וויקיפדיה.

בתחום הביואינפורמטיקה: פרופ' מייקל ווטרמן, פרופ' דיויד האוסלר ודר' סירוס צ'וטיה

בתחום אחזור העבר, היסטוריונים ומקורותיהם: פרופ' פיטר בראון  ופרופ' אלסנדרו פורטלי.

הפרסים יוענקו לזוכים בטקס בהשתתפות אישים מהארץ ומהעולם ב-17.5.15 באוניברסיטת תל אביב. הזוכים תורמים 10% מכספי הפרס ל-20 מלגות המיועדות לחוקרים צעירים בשלבי הדוקטורט והבתר-דוקטורט בארץ ובעולם.

על חתני פרס דן דוד לשנת 2015:

בקטגוריית ממד זמן הווה – מהפכת המידע:
ג'ימי וולס, ממייסדי וויקיפדיה, האנציקלופדיה האינטרנטית הגדולה ביותר בעולם, שמספקת תוכן חופשי שלא למטרות רווח ומתבססת על שיתוף פעולה בין אנשים כמקור מידע. החזון המוצהר בהקמת וויקיפדיה היה "ליצור עולם ידע שלכל אדם על כדור הארץ תהיה גישה לכל מידע באופן חופשי."    

בקטגורית ממד זמן העתיד – ביואינפורמטיקה:
פרופ' מייקל ווטרמן, תרם תרומה יסודית ומשפיעה לניתוח רצפים של DNA,RNA  וחלבון, ופיתח אלגוריתם למיפוי הגנום האנושי. לווטרמן תפקיד מרכזי בהפיכת הביואינפורמטיקה לתחום מחקר מדעי וביצירת קהילת המחקר בתחום.

פרופ' דיויד האוסלר, שותף מוביל בבניית הטיוטה הראשונה של הגנום האנושי וחלוץ בשילוב שיטות למידה חישובית במחקר ביואינפורמטי. מוביל פיתוח של כלי חישוב ותצוגה המסייעים לפענוח גנומים בכל העולם.

פרופ' סירוס צ'וטיה, חלוץ בהבנה של הקשר בין רצף, מבנה ופעילות של חלבונים. גילה את קיומן של תת-יחידות מבניות חוזרות בחלבונים, שבעזרתן ניתן לנבא הן את מבנה החלבון והן את פעילותו.
                                       
בקטגורית ממד זמן עבר -  אחזור העבר, היסטוריונים ומקורותיהם:
פרופ' פיטר בראון, מחשובי ההיסטוריונים של שלהי העת העתיקה. ספריו שינו את הדרך שבה אנו תופסים שינוי חברתי ותרבותי.

פרופ' אלסנדרו פורטלי , מחשובי ההיסטוריונים המבססים מחקרם על היסטוריה שבעל פה. מחקריו על הדרך, שבה פועלים הזיכרון האישי והקולקטיבי, מאתגרים את הדרך, שבה אנו תופסים את תיעוד העבר.
                                       
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share