Telecom News - מחוקקים בהונג קונג פועלים על מנת לאסור שימוש בביטקוין

מחוקקים בהונג קונג פועלים על מנת לאסור שימוש בביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מחוקקים בהונג קונג פועלים על מנת לאסור שימוש בביטקוין
מחוקקים בהונג קונג פועלים על מנת לאסור שימוש בביטקוין
מאת: מערכת Telecom News, 11.2.15, 19:10איסור על הביטקוין

זאת, בשעה שנפגעים מהשוד של 387 מיליון דולרים בחברת MyCoin מגישים תלונות במשטרה.

מחוקקים בהונג קונג פנו היום (Reuters) לרשויות על מנת לאסור כליל על שימוש בביטקוין במדינה, על רקע הגשת תלונות במשטרה של  יותר מ-25 אנשים (עד כה) בהתייחס להיעלמות של 387 מיליון דולרים בחברת MyCoin.

המחוקקים Leung Yiu-chung ו-James To טענו, שהממשלה צריכה לבלום את הביטקוין והצטרפו גם הם למתלוננים במשטרה, שביניהם תושבי הונג קונג, סין ונפאל.

הם טענו, שהממשלה בהונג קונג לא צריכה לעמוד מהצד ושזה לא מספיק רק להזהיר אנשים מפני השקעה בביטקוין.

תגובות המחוקקים באו לנוכח הודעה של הרשות הפיננסית בהונג קונג לאזרחי הונג קונג "לנהוג בזהירות כאשר שוקלים טרנזקציות או השקעות בביטקוין".

יש להדגיש, שחברת MyCoin תיארה עצמה באתר שלה כ"פלטפורמת מסחר גלובלית מובילה", אך שיחות הטלפון אליה בהונג קונג נותרות ללא מענה כמו גם שיחות לשירות הלקוחות שלה בסין.

החברה הבטיחה החזר של 1מיליון HK$  (כאשר 1 דולר אמריקאי = 7.754 (HK$ ב-4 חודשים על השקעה של 400,000 HK$ שתייצר 90 ביטקוין. היא טענה שיש לה 3,000 לקוחות, שרבים מהם השקיעו לפחות את הסכום הזה.

המשקיעים טענו, שהשקיעו על סמך המלצות של ברוקרים, סוכני ביטוח, רואי חשבון ועורכי דין. מרביתם לא היו דווקא צעירים אלא מבוגרים, שנמצאים כעת גם במבוכה גדולה והסתבכות בקשיים כלכליים. זאת, לדברי Leonhard Weese, נשיא איגוד הביטקוין של הונג קונג, שרבים פנו אליו לעזרה.

אישה, שזיהתה עצמה כ- Grace אמרה, שהפעילה משכנתא על ביתה כדי להשקיע 1.6 מיליון HK$ ב-MyCoin על מנת להגשים חלום של פתיחת חברה משלה. כרגע היא לא מעיזה לספר זאת לבעלה...

עדכון 21:21 מ-Coindesk
The CCB - The Hong Kong Commercial Crime Bureau reports that 43 investors between the ages of 21 and 71 years old lost anywhere between HK$50,000 to HK$15m each when the exchange ceased operations. Such estimates would place the total consumer loss at HK$63m, or $8.12m at press time
In total, more than 25 customers in a MyCoin fraud case approached the police with their statements against the bitcoin exchange
$387m, however, was based on the exchange's own estimates of its business volume
הערה: לאור הפערים כעת לגבי מספר לקוחות וסכומים יש להמתין שהמצב יתבהר לאשורו, במיוחד לגבי הצהרת האקסצ'יינג' עצמו ביחס להיקף עסקיו מול דווח ה-CCB.

עדכון 12.2.15, 11:25: העדכון הנ"ל נשאר עדיין בעינו ונראה, שהסכום של 387 מיליון דולרים, שפורסם בתקשורת העולמית, היה הערכה ראשונית על סמך סך כל 3,000 לקוחות החברה, כאשר העדכון הנ"ל מדווח רק על 43 לקוחות. לכן, סביר להניח, שלאור הסכום המוקטן יראו עתה בהונג קונג את הנושא מזווית חדשה לגמרי.



 
 
Bookmark and Share