Telecom News - חשיפה: בג"ץ עצר היום את רפורמת מספרי הפרמיום במחירי פרמיום

חשיפה: בג"ץ עצר היום את רפורמת מספרי הפרמיום במחירי פרמיום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חשיפה: בג"ץ עצר היום את רפורמת מספרי הפרמיום במחירי פרמיום
המפלה היומית (של מש' התקשורת) ברפורמות: בג"ץ עצר היום את הרפורמה של "מספרי פרמיום במחירי פרמיום", שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום א' הקרוב. אך אמש דיווחנו, שבג"ץ קודם עצר את הרפורמה של "מספרי פרמיום בתעריף רגיל".
מאת: אבי וייס, 11.2.15, 23:00אבי ברגר

בלעדי: לאחר שאמש חשפנו כאן את דבר 3 נפילות של רפורמות של השר (לשעבר במשרד התקשורת, כיום שר הפנים) גלעד ארדן, אחת מהן קרויה בשם "מספרי פרמיום בתעריף רגיל", שהוחלט ע"י בג"ץ לעכבה, עד מתן החלטה במועד לא ידוע, בגלל עתירת חרדים (ובראשם קבוצה מחב"ד), שהם המשתמשים העיקריים של שירות זה.

כעת אנו חושפים, שהיום נפלה עוד רפורמה, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום א' הקרוב, 15.2.15.

המדובר ברפורמה בשם "מספרים פרמיום בתעריפי פרמיום", אותה ניתחנו בהרחבה כאן וכאן, רפורמה הנוגעת למספרי 1-90X. היום אחר הצהריים כב' השופט נ' סולברג מבית המשפט העליון (כאן) הוציא צו ארעי לעיכוב ביצוע הרפורמה, עד שתינתן הכרעה בעניין (במועד שטרם ידוע). זאת לבקשת כמה עותרים, שעוסקים במתן שירותי פרמיום בתעריפי פרמיום. 

המשך יבוא...

בינתיים: רווח נקי לאזרחי ישראל שנופלים קרבן לרפורמות פרי הדמיון, של משרד התקשורת. 

עדכון (וניתוח קצר): נראה שהרפורמה הזו הייתה לא יותר מאשר "מצג שווא", של בעלי תפקידים (דוגמת השר והמנכ"ל) המנסים להראות שהם "משתדלים לעשות סדר" במשהו שאף אחד לא רוצה שבאמת יסדרו אותו. 

משרד התקשורת היה אמור להשיב לעתירה בנושא שרותי פרמיום בתעריף רגיל (הבג"ץ הקודם), אבל לא הגיע בכלל לשימוע בבית המשפט ונתן לפרקליטות להתמודד עם נושא שלא מוכר בכלל לפרקליטות. בהמשך, העתירה השנייה של העוסקים בתחום - קרה אותו דבר. ברור לחלוטין שהשופט בבג"ץ (בשני המקרים) היה חייב להוציא צו עיכוב ביצוע ללא מועד מוגדר, כשאיש לא מוכן להסביר לו מה זו הרפורמה המדוברת בבג"ץ המונח לפניו. הפרקליטות הגיעה בלתי מוכנה לדיונים, וזו התוצאה. 

מכאן, שהזלזול של משרד התקשורת בבית המשפט העליון גרם לתוצאה ברורה לחלוטין. משרד התקשורת ידע מצויין שבג"צ יעצור את הרפורמה על כל חלקיה לזמן לא מוגבל. ככל הנראה זה היה מתוכנן מראש.

עכשיו, יש לנו לפחות עוד שנה, אם לא יותר, עד שתכנס איזו רפורמה. מדוע? פשוט מאוד, שום רפורמה כזו משמעותית לא תקודם עד שלא יהיה שר תקשורת חדש, שר חדש לא יעשה מהפכות במשרד לפחות בשנה הראשונה, עד שילמד "מי נגד מי" בסוגיה הטעונה הזו. התוצאה: מה שקיבלנו כעת זה "בלאגן דה-לוקס", פשוט כאוס רגולטורי בחסות הזלזול הרגיל של משרד התקשורת בכל דבר שמטופל על ידו. 
 
דיון בבג"ץ במספרי פרמיום



 
 
Bookmark and Share