Telecom News - האם יש יותר אנשי הייטק המחפשים תעסוקה במגזר הממשלתי?

האם יש יותר אנשי הייטק המחפשים תעסוקה במגזר הממשלתי?

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> האם יש יותר אנשי הייטק המחפשים תעסוקה במגזר הממשלתי?
האם יש יותר אנשי הייטק המחפשים תעסוקה במגזר הממשלתי?
מאת: מערכת Telecom News, 12.2.15, 10:00גיא קונסיסט
 
תופעה: לצד המרדף אחרי הסטארטאפים והאקזיט הבא נטען, שיותר ויותר אנשי הייטק מחפשים את הקביעות והיציבות, שבמשרות הממשלתיות. הפשרת מכרזי כוח האדם לאחר הקמת ממשלה חדשה עשויה להביא למבול של משרות חדשות.
 
לאחרונה יצא השב"ס (שירות בתי הסוהר) בקמפיין פרסומי "מחפשים תפקיד עם עתיד בטוח? תחשבו שב"ס!". הקמפיין מסתמך על מגמה של עובדים במגזר הפרטי לחפש משרות ממשלתיות מתוך תפיסה, שמשרות במגזר הממשלתי יציבות יותר ונתונות פחות לתנודות כתוצאה ממיתון או תחרות. כמות המועמדים, שניגשו רק לתפקיד זה הייתה מאוד גבוהה, גבוהה יותר מהעבר.

גיא סרוק, (בתמונה), מנהל מחלקת שירותים מקצועיים, בחברת קונסיסט, אומר, שהוא רואה מגמה, שבה "גם עובדים בכירים כולל עובדים ממגזרי ההיי-טק והפיננסים מחפשים היום יותר ויותר את היציבות, שבמגזר הממשלתי והמוניציפאלי".

בסופו של דבר, כל אחד מסתכל על עצמו ועל החיים שלו ועל הקריירה והעתיד התעסוקתי של עצמו. ככה גם אצל אנשי הייטק. לכן, שאלה אחת עולה כעת יותר ויותר על השולחן: האם ללכת על הסיכון והסיכוי הטמועים בעבודה בסטארטאפ, שיכול לעשות אקזיט אבל יכול גם להיסגר מהיום למחר, או לחפש את המשרה היציבה והבטוחה במגזרים המסורתיים כמו: הממשלתי, הרפואי והפיננסי?
 
קונסיסט, שמעסיקה כ-200 עובדים במיקור חוץ במגזר הבנקאי, הממשלתי (גופים ממשלתיים ומוניציפליים, קופות חולים, בתי חולים, משרדי ממשלה ועוד) וכן בחברות הייטק גדולות, עובדים המועסקים ברובם בתפקידים טכנולוגיים בניהם כמחצית בתפקידים בכירים (מנמ"רים, מנתחי מערכות בכירים ועוד) טוענת, שהיא מזהה כעת שינוי במגמת התעסוקה בשוק הישראלי.
 
האם החלום לאקזיט בסטראטאפ התחלף בשאיפה למשרה במגזר הממשלתי?
גיא סרוק: "אנו רואים, שיותר יותר אנשים מבינים את היתרון הטמון בעבודה במגזר הממשלתי ובמגזרים יציבים נוספים: המוניציפאלי והבנקאי למשל. נכון שלעיתים השכר יכול להיות נמוך יותר מתפקיד מקביל בשוק הפרטי, אבל רמת הביטחון והיציבות של המשרה גבוהה יותר".
 
מה צפוי לקרות בתחום המשרות הממשלתיות, לאחר הבחירות ב-17.3.15 ?
גיא סרוק: "לאור פיזור הכנסת והקדמת הבחירות, הוקפאו מכרזי הממשלה העוסקים בקליטת עובדים חדשים. ברגע שיהיה תקציב לממשלה חדשה, תיפתחנה משרות רבות המתעכבות כרגע, מה שיכול ליצור לחץ לאיוש משרות והזדמנות עבור האנשים המתאימים להגיש מועמדות למשרות החדשות. לרוב המכרזים נדרש העובד להגיע דרך חברת מיקור חוץ. על כן אני מציע למי ששוקל לגשת למכרז דרך חברת מיקור חוץ, לקחת בחשבון את הקשרים והניסיון של חברת מיקור החוץ בזכייה במכרזים ובהשמת עובדים במגזר הממשלתי".
 
מהי העצה, שתיתן למי שרוצה לגשת למכרז על משרה במשרדי הממשלה דרך חברת מיקור חוץ?
גיא סרוק: "חשוב להסתכל לטווח ארוך: אני מציע, שכל מועמד יבדוק איך היחס של החברה לעובדיה. האם היא בונה תוכניות קריירה? האם היא תדאג למצוא לך תפקיד הולם כשתרצה להתקדם לתפקיד יותר בכיר? האם היא תעמוד לצדך ותספק לך הכשרה במקרה שתצטרך לעזוב את מקום העבודה?
 
אם אתה מעוניין להגיש מועמדות לתפקיד בכיר, קח בחשבון גם את הקשרים והניסיון של החברה בהשמת עובדים בתפקידים אלה ובזכייה במכרזים. אני מציע לזכור, שחברת מיקור חוץ טובה עשויה ללוות אותך לאורך שנים רבות. לכן, כדאי להקדיש מחשבה ולבחור את החברה דרכה תעבוד לאחר שהתרשמת ממנה לחיוב". 
קריירה



 
 
Bookmark and Share