Telecom News - סין: Power Breakfast לסטארטאפים ישראלים בתחום האינטרנט והמובייל

סין: Power Breakfast לסטארטאפים ישראלים בתחום האינטרנט והמובייל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> סין: Power Breakfast לסטארטאפים ישראלים בתחום האינטרנט והמובייל
Power Breakfast בסין לסטארטאפים ישראלים בתחום האינטרנט והמובייל
מאת: חיים חביב, 12.2.15, 14:05

ראשונים לדווח: ארגון הגג של חב' האינטרנט והמובייל בסין אירח מפגש בכירים, שעסק בטרנדים של טכנולוגיות המובייל בישראל. סטארטאפים ישראלים מוזמנים להיעזר בשירותי המרכז העסקי הישראלי בשנגחאי ובנספחות המסחרית.

היום התקיים לראשונה במרכז העסקי, שחנכה לאחרונה הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ של משרד הכלכלה הישראלי בשנגחאי בשת"פ עם משרד האוצר, אירוע ה-"Power Breakfast" לקידום חברות הזנק ישראליות בעולם המובייל. האירוע התקיים בשיתוף GWC, ארגון הגג של חברות האינטרנט והמובייל הסיניות, שעם חבריו נמנות החברות Tencent, Baidu, Kingsoft, Xiaomi, PingAn  ונוספות. ארגון זה עומד מאחורי אירוע הדגל של תעשיית האינטרנט הסינית, GMIC - Global Mobile Internet Conference, שיתקיים באפריל הקרוב בבייג'ינג.

בשנה שעברה הציגו באירוע מספר חברות ישראליות ולמעלה מ-20,000  מבקרים פקדו אותו. ישראל פרצה לתודעה לאחר שבתערוכה, שנערכה לפני שנתיים, זכתה חברת ההזנק ויז'ואליד (Visualead) בתחרות הסטארטאפים המבטיחים, זכייה, שהיוותה נקודת מפנה בזינוק החברה, שהקימה בהמשך משרדים בשנגחאי ומאוחר יותר אף הייתה לחברה הישראלית הראשונה, שגייסה השקעה מענקית האינטרנט הסינית עליבאבא.

אירוע הקידום היה יוזמה משותפת של הנספח המסחרי של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הישראלי בשנגחאי, אלעד גפני ושל רוני קרת, האחראית לקידום קשרי ישראל - סין ב-GWC. האירוע עסק במגמות המרכזיות בתחום טכנולוגיות המובייל בישראל ואירח נציגי חברות ישראליות הפעילות משמעותית בסין, בהןVisualead, Supersonic ו-IronSource. לאירוע הוזמנו 40 מנהלים סינים בכירים בתעשיית האינטרנט והמובייל הסינית והוא נפתח בברכת הקונסול הישראלי הכללי בשנגחאי, ארנון פרלמן.

בשנה החולפת הסתמנה עלייה ניכרת בהשקעות של חברות סיניות בסטארטאפים ישראלים לצד עלייה ביצוא שירותי אינטרנט מישראל לשוק הסיני.

אלעד גפני: "מדובר באירוע ראשון בתחומו במרכז העסקי בשנגחאי, שנחנך בנובמבר האחרון. מעבר לפוטנציאל הרב הגלום באירוע לחברות הישראליות בתחום האינטרנט והמובייל, הוא מהווה יריית פתיחה לאירועים דומים בתחומים נוספים בהם יש פוטנציאל לשיתופי פעולה עם סין. אני מזמין חברות ישראליות להיעזר בשירותים אותם מציע המרכז העסקי בשנגחאי ובצוות הנספחות המסחרית. מרכז העסקים הישראלי בשנחאי מאפשר לסייע ליצואנים בצעדיהם הראשונים בשוק הסיני ולהוות קרש קפיצה להמשך פעילותם. להקטין סיכונים ולהפחית עלויות ראשוניות כדוגמת שכירת משרד בעיר. כמו כן, המרכז מאפשר לחברות המגיעות לסין לתקופות קצרות לקיים פגישות עסקים במיקום נוח, קבוע וידוע מראש".

לפי נתוני מינהל סחר חוץ עמד היקף הסחר בין ישראל וסין ב-2014  על 11.14 מיליארד דולרים. סך הייצוא מישראל לסין עמד בשנה זו על 2.7  מיליארד דולרים )וירד ב- 4%ביחס ל-2013. הירידה בלטה בתחום ייצוא יהלומים ואבני חן ובמוצרי תעשיות). בייבוא מסין לישראל נמשכה מגמת העלייה וסך הייבוא עמד על  8.1 מיליארד דולרים ב-2014 , עליה של כ 8%-לעומת 2013. עיקר הייבוא בתקופה זו כלל מכונות, ציוד חשמלי וציוד תקשורת, טקסטיל, מוצרי תעשיות כימיות ומתכות.
 
סין



 
 
Bookmark and Share