Telecom News - MassChallenge-מאיץ סטארטאפים הגדול בעולם פתח הרשמה למחזור 2015

MassChallenge-מאיץ סטארטאפים הגדול בעולם פתח הרשמה למחזור 2015

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> MassChallenge-מאיץ סטארטאפים הגדול בעולם פתח הרשמה למחזור 2015
MassChallenge - מאיץ הסטארטאפים הגדול בעולם פתח הרשמה למחזור 2015
מאת: מערכת Telecom News, 12.2.15, 18:56סטארטאפ
 
MassChallenge פתח אמש הרשמה למחזור 2015 עד 1.4.15 ב-3 מוקדים במקביל: בבוסטון, לונדון וירושלים. באירוע בירושלים במעמד ראש העיר ניר ברקת הוכרז, ש- MassChallenge בוחן אפשרות של הקמת מאיץ בעיר.
 
MassChallenge הוא ארגון ללא כוונת רווח, שמרכזו בבוסטון. הוא מפעיל מזה חמש שנים את המאיץ הגדול בעולם עבור סטארטאפים. מטרת התוכנית היא להעניק לחברות מבטיחות את המשאבים הדרושים להן כדי להצליח, ואלפי חברות ויזמים מכל העולם מנסים בכל שנה להתקבל לתוכנית. השנה, לראשונה, החל MassChallenge להפעיל מאיץ מקביל גם בלונדון, ובשל כך צפויות יותר מ-200 חברות ויוזמות לקבל את כרטיס הכניסה לתוכנית היוקרתית.
 
החברות, שמתקבלות לתוכנית, שנמשכת 4 חדשים, זוכות במרחב עבודה ללא עלות, סיוע וליווי, ייעוץ מקצועי ומשפטי, חשיפה למדיה וגישה ללקוחות, שותפים ומשקיעים פוטנציאליים. ארגון MassChallenge אינו דורש מהחברות דבר: לא דמי השתתפות, לא אחוזים או מניות ולא שותפות ברווחים. בתום התוכנית מחולקים פרסים בשווי של כ-2 מיליון דולרים למספר חברות נבחרות.
 
MassChallenge מקבל לתוכנית המאיץ חברות צעירות, שגייסו פחות מחצי מיליון דולרים. קריטריון נוסף קשור לפוטנציאל של המתמודדות להטביע חותם משמעותי, לשנות את המציאות ולהפוך למובילות בתחום בו הן פעילות. עד היום הזניקה התוכנית יותר מ-600 חברות, שגייסו יותר מ-700 מיליון דולרים, הניבו יותר מ-400 מיליון דולרים ויצרו כ-4,800 מקומות עבודה.
 
ג'ון הארת'ורן, מנכ"ל MassChallenge ואחד ממייסדי הארגון: "השנה, אירוע פתיחת הרישום לתוכנית מתקיים ב-3 מוקדים בהן פועלות קהילות סטארטאפים יוצאות דופן, שמעידות על הפוטנציאל של הרשת הבינלאומית שלנו. הודות לשותפויות אלו ולתמיכה לה אנו זוכים מסביב לעולם, המאיצים של MassChallenge יצליחו להמשיך ולחבר בין יזמים למשאבים להם הם זקוקים מבלי לדרוש מהם שותפות או תמורה. הקמת MassChallenge UK מוסיפה לנו קהילת סטארטאפים חזקה עם כשרונות יוצאי דופן ומשאבים, שמצטרפים לקהילות היזמות בבוסטון ובירושלים". 
 
באירוע בירושלים, שנערך במסגרת שיתוף הפעולה עם JNEXT - התוכנית לעידוד יזמות טכנולוגית בעיר, התכנסו יזמים, משקיעים ומובילי קהילת ההייטק הישראלית, בכירי עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. ראש העיר, ניר ברקת, בירך על הקשרים החזקים בין MassChallenge לישראל והשותפות הנרקמת בין הארגון לירושלים. באירוע נמסר, כי MassChallenge בוחן את האפשרות של הקמת מאיץ בירושלים בסיוע המשרד לירושלים והתפוצות, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים.
 
ניר ברקת: "ירושלים היא מותג עולמי המוביל חדשנות כבר 3,000 שנה. בשנים האחרונות הובלנו כאן רנסנס תרבותי ויצירתי ובנינו אקוסיסטם – סביבה תומכת עבור יזמים, וגדלנו תוך שנתיים מ-12 ל-40 ואז ל-120 חברות חדשות, שקמו בעיר.
 
יש כיום בירושלים את כל הכלים הדרושים כדי לגדול: תמריצי מס ומענקים, מקומות עבודה ובעיקר קהילה – יזמים צעירים, שנותנים לעמיתיהם תמיכה ועידוד. יש יתרון גדול בחיים הקהילתיים. אני יודע כי הייתי אחד כזה, וכשנהנים ליזום, ליצור, לגור ולפתח את העיר – מחזקים אותה ואת הכלכלה שלה. התרשמתי מאוד מ-MassChallenge , מהאסטרטגיה, הפילוסופיה והפעילות שלה. זו דוגמה מצוינת לסינרגיה – כשאחד ועוד אחד שווה 10. ירושלים ממתינה לגדול וממתינה לראות את MassChallenge בוחרת בה כבסיס פעילות נוסף".
 
תקופת הרישום למחזור 2015 של המאיץ נפתחה אמש ותימשך כ-7 שבועות – עד 1 באפריל. לאחר מכן, צוות שופטים מבכירי הקהילה היזמית בארץ יבצעו סינון ראשוני של המתמודדים. בחודש מאי יתקיים סבב שיפוט נוסף במסגרתו תוזמנה חלק מהחברות להציג את הרעיון שלהן. בתום סבב השיפוט הזה תוכרזנה החברות, שהתקבלו לתוכנית בבוסטון. אשתקד התקבלו 10 חברות ישראליות למחזור 2014.
 
בין החברות הישראליות, שהשתתפו בעבר בתוכנית: אוטואגרונום – שנרכשה לאחרונה ע"י חברה סינית ב-20 מיליון דולרים, - JoyTunes שגייסה 5 מיליון דולרים לפני 5 חודשים וחברת MedAware, שגייסה כמיליון דולרים נוספים מ- OurCrowdומ-GE Ventures ומקיימת בימים אלה ניסוי קליני גדול בבתי חולים בבוסטון.
 
סטארטאפים אלה – כמו כל משתתפי המאיץ הישראלים – קיבלו תמיכה כספית ולוגיסטית במשך 4 חודשי שהותם בבוסטון, בזכות שותפי MassChallenge ישראל: EMC, קבוצת קראפט, CJP, קבוצת שטראוס, משרד הכלכלה, פארק מדעי החיים בחיפה וחברת מלאנוקס. באירוע הודיע MassChallenge ישראל כי משרד הרצוג פוקס נאמן הצטרף כשותף חדש לשנת 2015.
 
יזמים – הרישום למאיץ MassChallenge החל והוא מצוי - כאן.

מאיץ
 
 



 
 
Bookmark and Share