Telecom News - מחקר: משתמשים של מחשבי אפל ו-PC נמצאים בסיכון דומה מאיומי סייבר

מחקר: משתמשים של מחשבי אפל ו-PC נמצאים בסיכון דומה מאיומי סייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מחקר: משתמשים של מחשבי אפל ו-PC נמצאים בסיכון דומה מאיומי סייבר

מחקר: משתמשים של מחשבי אפל ו-PC נמצאים בסיכון דומה מאיומי סייבר

מאת: מערכת Telecom News, 13.2.15, 13:05איומי סייבר

משתמשי OS X חיו במשך זמן ארוך בבידוד מהסכנות של האינטרנט, כך שהם מרגישים כמעט בלתי פגיעים. אבל איומי הסייבר כיום מגיעים היום גם אליהם, וחשוב להיות מוכנים מולם.

עפ"י מחקר שערכו מעבדת קספרסקי וחברת המחקר B2B, משתמשים של מחשבי אפל נתקלים באיומי סייבר באותה תדירות של משתמשים בפלטפורמות אחרות. הם עלולים אף להיתקל ביותר דוגמיות של אותו סוג איום. על אף שמומחי אבטחה עדיין לא מצאו את אותה כמות של תוכנות פוגעניות עבור מערכת ההפעלה OS X כפי שנמצאה עבור מערכת חלונות, הדבר אינו אומר שמכשירי אפל והמידע המאוחסן עליהם מחוסנים מפני איומים.

הסקר הראה, ש-24% מהמשתמשים, שציינו, שמחשבי אפל הם אמצעי הגישה העיקרי שלהם לאינטרנט, ו-10% מהמשתמשים, שציינו, שהם מעדיפים מחשבי אפל, דיווחו, שנתקלו בקוד זדוני במהלך השנה האחרונה. מספר בעלי מחשבי ה-,PC שהושפעו היה גבוה במעט (32%). למרות זאת, לגבי תוכנה זדונית כגון תוכנת כופר נתקלו 13% מבעלי מחשבי אפל בהשוואה ל-9% בלבד ממשתמשי חלונות. המצב דומה כאשר בוחנים איומים הממוקדים בגניבת נתונים כספיים: אירועים כאלה דווחו מצד 51% ממשתמשי ה-OS X מול 43% ממשתמשי חלונות.

עפ"י הסקר, משתמשי אפל מודעים פחות לאיומי האינטרנט מאשר משתמשי חלונות. לדוגמא, 39% מבעלי מחשבי אפל לא שמעו על תוכנות כופר, ו-30% לא ידעו לגבי קיומן של תוכנות זדוניות המנצלות פרצות בתוכנות אחרות. בהשוואה, מבין כל המשיבים 33% כמעט לא ידעו דבר על תוכנות כופר ו-28% לא היו מודעים לפרצות.

המחקר מראה, שחצי ממשתמשי מחשבי המק עדיין מזניחים את השימוש בפתרונות אבטחה לאינטרנט במכשיריהם. רק 47% ממחשבי המקבוק ו-59% ממחשבי אפל השולחניים מוגנים. יותר מכך, כאשר משתמשי אפל בוחרים פתרון אבטחה למכשירים שלהם, חלק גדול מהם (41%) מציב את שיקול המחיר בעדיפות הגבוהה ביותר, כש-36% שוקלים בעיקר את איכות הזיהוי של קוד זדוני. במקום השלישי נמצא השיקול של השפעת הפתרון על ביצועי המכשיר (33%). בהשוואה לכך, 47% ממשתמשי חלונות מציבים את יעילות הזיהוי במקום הראשון, את עלות הפתרון במקום השני (42%) ואת יכולת הפתרון להילחם באיומי אינטרנט במקום השלישי (31%).

ולדימיר זפולינסקי, סגן נשיא שיווק מוצרים וטכנולוגיה, מעבדת קספרסקי: "משתמשי OS X חיו במשך זמן ארוך בבידוד מהסכנות של האינטרנט, כך שהם מרגישים כמעט בלתי פגיעים. אבל איומי הסייבר כיום מגיעים היום גם אליהם, וחשוב להיות מוכנים מולם. מעבדת קספרסקי ממליצה למשתמשי אפל, לא רק להתקין פתרונות אבטחה, אלא גם לזכור את חוקי ההתנהגות הבטוחה ברשת".
 
איומי סייבר



 
 
Bookmark and Share