Telecom News - ספק אינטרנט נוסף מציע 10 ג'יגה סל"ש לכל בית

ספק אינטרנט נוסף מציע 10 ג'יגה סל"ש לכל בית

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ספק אינטרנט נוסף מציע 10 ג'יגה סל"ש לכל בית
זה כמובן לא קרה ולא קורה בישראל. אחרי ארה"ב, ספק התקשורת HKT (הונג-קונג טלקום) הודיע, שהחל ב"ניסוי שיווקי" של שירות 10 ג'יגה סימטרי לבתים ולעסקים בהונג-קונג, בשירות ה-FTTH של החברה, שירות שיושק באופן מלא ברבעון שלישי 2015. זאת, לאחר שחבילות ה-500 מגה וה-1 ג'יגה הפכו לחבילות המובילות אצל לקוחותיו ו"הרעב לרוחבי פס נוספים" נמצא בעלייה מתמדת. לסיכום: השוואה ל"שוק הסיטונאי", שיצא לדרך בישראל.
מאת: אבי וייס, 17.2.15, 08:40פס רחב בהונג-קונג

ספק התקשורת המשמעותי הראשון, שהחל לספק שירותי 10 ג'יגה ללקוחותיו הפרטיים והעסקיים הקטנים הוא US Internet, ספק שהחל בשירות הזה לקראת סוף 2014 במיניאפוליס (ארה"ב), כפי שניתחנו כאן. אגב, חברות הכבלים שם (בארה"ב) ובעוד ארצות בעולם (לרבות ישראל) נמצאות גם הן בדרך ל-10 ג'יגה, כפי שחשפנו כאן, ולשירותי סלולר ללא סלולר, על ה-WiFi, כפי שחשפנו כאן

אמש, חברת התקשורת HKT (מקבוצת PCCW), שמספקת את השירות שלה תחת שם המותג Netvigator הכריזה, שהיא החלה בניסוי שיווקי של שירות 10 ג'יגה לבתים ולעסקים קטנים ובינוניים בהונג-קונג, שירות בשם NETVIGATOR 10G PON. 

ל-HKT יש 504 אלף מנויים בפס רחב בסיבים (FTTH) בהונג-קונג, שהם כ-80% מבתי האב של הונג-קונג (מחוז חצי עצמאי בסין). לדברי HKT, למעלה ממחצית הלקוחות שלה מחוברים בחיבור של 500 מגה ומעלה, מה שמצביע על הביקוש לרוחבי פס גדולים, במיוחד בגלל העלייה המהירה בשירותי ה-OTT (טלוויזיה על רשת האינטרנט).

לכן, HKT עוברת לספק 10 ג'יגה על אותה תשתית סיבים - FTTH, ללא צורך בשדרוג הרשת שלה, שכבר הייתה מוכנה ל-10 ג'יגה. כל החיבורים של HKT הם סימטריים

המחירים הקיימים של HKT (אין שם "הפרדה מבנית" ו"שוק סיטונאי"), לפס רחב הם:
100 מגה: 498 דולרים הונג-קונג, שהם כ-64 דולרים (ארה"ב).
300 מגה: 598 דולרים הונג-קונג, שהם כ-77 דולרים.  
500 מגה: 598 דולרים הונג-קונג, שהם כ-77 דולרים.
1,000 מגה (1 ג'יגה): 698 דולרים הונג-קונג, שהם כ-90 דולרים. 

המחיר של 10 ג'יגה טרם נקבע, אך מוערך, שיהיה בסביבות ה-100 עד 110 דולרים (ארה"ב). 

בארה"ב, ה-FCC כבר החליט, שפס רחב זה 25 מגה ומעלה, ראה מסמך ה-FCC על הפס הרחב בארה"ב להורדה מכאן. (בארץ פס רחב הוא עדיין 5 מגה ומעלה). כ"כ, בכל ארצות העולם מטפלים ברצינות במעבר ל-IPv6 (ראה מסמך להורדה מכאן). אלה נושאים, שלא מטופלים בכלל בישראל. למה? כי בישראל, איגוד האינטרנט הישראלי עסוק ב"חלוקת שלל מהקופה הציבורית", משרד התקשורת תקוע ברגולציה של האתמול, עסוק בהסתרה וחיפוי על עבריינים ב"פרשה הסודית" ופרשיות נוספות, חמורות יותר ופחות חמורות, "כחול אשר על שפת הים", כשמיליונים נשפכים על יועצים ללא מכרזים, ראה כאן דו"ח של משרד התקשורת עצמו בעניין.  

לכן, לא ניתן לצפות בישראל להחלטות כאלו, כמו שיש בארה"ב ובהונג-קונג. היום "חוגגים בישראל" את תחילת הפעלת "השוק הסיטונאי". תוך זמן קצר כל אמצעי התקשורת ידווחו, שמדובר בבדיחה, מה שאתר זה מדווח לקוראיו מזה כמה שנים. פשוט בדיחה.

בשביל הוזלה זעירה עד אפסית בעלות הפס הרחב, מקבלים שירות שכבר קיים יותר מעשור ("בנדל" של ספק תשתית, כרגע בזק בלבד, עם ספק אינטרנט, ביחד). כשמוסיפים לזה את עלות הרכישה והתחזוקה של הנתב (ראוטר, שייך לבזק ולא לספק השירות החדש ב"שוק הסיטונאי"), ואת ההפסד של שירותי הפס הרחב החינמיים של בזק, שלא יינתנו ללקוחות "השוק הסיטונאי", ובכלל זה: שירותי ענן ללא הגבלה, Bphone (שווה הרבה כסף למי שמשתמש בשירות הזה), רשת WiFi ארצית ועוד, מגלים חיש מהר, שמדובר בעסקה פשוט לא כדאית לצרכנים. פשוט, "השוק הסיטונאי" זו עסקה צרכנית, שאין בה ממש, מלבד הפסד כלכלי וטרטורים, לפראיירים המקשיבים בכלל לשטות הזו ומסתנוורים מפרסומות. 

כך, בזק תרוויח מאות מיליוני ש"ח, כשתקבל תוך כמה חודשים את ביטול "ההפרדה המבנית" (בהמשך לתהליכי המיזוג עם YES), ובמקביל היא חוסכת עוד מאות מיליוני ש"ח, כשהיא דחתה את שדרוג הרשתות שלה ללקוחות הקצה, תהליך שכבר נדחה לתקופה לא קצרה (ל-FTTH, ל-Vectoring ו-G.fast). זאת, כדי לספק "שירות סיטונאי" נכה, לציבור שלא מבין את התרגיל, שעושים עליו, בחסות "חכמי" משרד התקשורת, תוך רמיסת התחרות ו"תקיעת מסמר נוסף בארון" של Unlimited.

כך, תוקעים את לקוחות הפס הרחב בישראל ברוחבי פס עד 100 מגה לא סימטרי, כשבעולם מדברים ומיישמים כבר עד 10 ג'יגה סימטרי. מדינה מפגרת - תרתי משמע. 
FTTH



 
 
Bookmark and Share