Telecom News - מדיניות לגבי מכשירים ניידים אחרי העבודה והאיזון בין חיי עבודה לחיים פרטיים

מדיניות לגבי מכשירים ניידים אחרי העבודה והאיזון בין חיי עבודה לחיים פרטיים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> מדיניות לגבי מכשירים ניידים אחרי העבודה והאיזון בין חיי עבודה לחיים פרטיים
המדיניות לגבי השימוש במכשירים ניידים לאחר שעות העבודה והאיזון בין חיי העבודה לחיים הפרטיים
מאת: אופיר זמיר, 17.2.15, 13:46אופיר זמיר
 
מערך ה-IT חייב להעריך מחדש את הכלים העומדים לרשות עובדים וגם לשתף איתם פעולה כדי להשיג הבנה עמוקה וכנה יותר לצורה שבה הם צריכים להתנהג מחוץ לסביבת העבודה שלהם.
 
במהלך השנים האחרונות היינו עדים לעלייה בשימוש במכשירים הניידים במקום העבודה. זו מגמה המקודמת בעיקר ע"י הגישה הבלתי אמצעית של הדור הצעיר לסמארטפונים. כולם יודעים, שהמכשירים הניידים הפכו גם לבעלי ערך עסקי, שעונה על כל צורך ועל כל משימת עבודה החל מהפצת קבצים, גישה למידע עסקי ואפילו שיחות ועידה. בסקר, שבחן את החיים בעידן המכשירים הניידים של חברת EE ענו 60% מהנשאלים, שמכשירי הדור הרביעי חוסכים להם זמן ו- 77% הודו, שהתפוקה שלהם בעבודה עלתה בזכות מכשירי הדור הרביעי. אם כך, רובנו מודעים להטבות העסקיות, שניתן להשיג הודות למכשירים הניידים. למרות זאת, מה שלא נחקר הן שאלות בדבר הבחירה להתנתק מהעבודה...
 
כיצד תרגישו, למשל, אם המנהלים שלכם יכריחו אתכם לפתוח את המכשיר הנייד ואת האי מייל שלכם מחוץ לשעות העבודה? בעולם העסקי של היום, שאלות מסוג זה הופכות לנושא חם. השאלה נוגעת בכל ההיבטים של עולם העסקים המודרני: האם אנו צריכים לשמור על הפרדה בין החיים האישיים והמקצועיים שלנו? כיצד התרבות של להיות תמיד מחובר משפיעה על מי שאנו? ועוד. 
 
במציאות, מספר תאגידים כבר עוסקים בשאלות אלו עי"כ, שהם אוכפים מדיניות קשוחה יותר לגבי המכשירים הניידים. בחג המולד של שנת 2011 הכריזה חברת פולקסווגן על מדיניות חדשה, שקיבלה את השם החגיגי "לילה שקט". ערב אחד בשבוע, עובדים לא יקבלו אימיילים למכשירים הניידים שלהם לאחר שעות העבודה. איגודי עובדים בצרפת חתמו לאחרונה על הסכם עבודה מחייב, שדורש מעובדים  לוודא, שהם "מנותקים" מחוץ לשעות העבודה. הממשלה בגרמניה בוחנת גם היא אמצעים קשוחים יותר, כאשר שר העבודה הגרמני, אנדראה נהלס, הזמין מחקר כדי לבחון חקיקה, שתמנע שליחת דואר אלקטרוני ממקומות עבודה אחרי שש בערב. חקיקה זו, שצפויה לעבור במהלך 2016, אמורה להיות הראשונה בעולם, שתגביל חלופת מיילים לאחר שעות העבודה.
 
מחקר, שערכה לאחרונה חברת VMware באזור אירופה והמזרח התיכון, ניסה לחקור כמה נפוצים נהלים כאלה במקומות עבודה שונים. זאת, באמצעות ראיונות, שנערכו עם אנשי מערך ה-IT ומשתמשי קצה. המחקר חשף ממצאים מעניינים בנוגע לשאלה כיצד אזורים שונים ותרבויות שונות מנסים להבטיח איזון בין חיי העבודה לחיים האישיים, כאשר מדינות כמו איטליה, רוסיה וגרמניה מובילות את הנושא. 64% מהנשאלים באיטליה, 57% ברוסיה ו-56% בגרמניה הסכימו, שהגישה של מקום העבודה לגבי שמירה על איזון בין חיי העבודה לחיים הפרטיים הושגה בהצלחה ע"י נהלים, שהגבילו את הגישה של העובדים למכשיר הנייד ולאפליקציות מחוץ לשעות העבודה. בניגוד חד לכך, בריטניה התגלתה כנשרכת מאחור, כאשר רק 30% ענו בחיוב על אותה השאלה. מקומות העבודה באנגליה, אם כן, צריכים לעבור עוד דרך ארוכה, וכך גם מקומות במזרח התיכון (38%), הולנד (32%) והארצות הנורדיות (15%).
 
המחקר גם מצא, שבאופן כללי, מחלקות ה-IT באזור אירופה ומזרח התיכון לא היו בטוחות בנוגע לניתוק מהעבודה. רק 43% האמינו, שזו האחריות שלהם להגביל את הגישה של העובדים למכשירים הניידים ולאפליקציות מחוץ לשעות העבודה, כאשר 41% הרגישו, שהם נמצאים תחת לחץ לעשות זאת ו-75% הודו, שהדבר הופך להכרחי. בינתיים מעל שני שליש (70%) מהעובדים לא מסכימים לכך, שהמעבידים שלהם צריכים להגביל את הגישה שלהם למכשירים הניידים ולאפליקציות.
 
המונח "חופש תחום במסגרות" לעולם לא נראה כמתאים יותר. כאשר עובדים מנסים לשלוט יותר ויותר על אופן העבודה שלהם, מערך ה-IT נתקל שוב ושוב באתגרים הקשורים לכך, בעוד הוא מנסה עדיין לשמור על אבטחת נתונים ועל נהלי העבודה בארגון.  ייתכן שהיום יותר מתמיד, האחריות לקבוע היכן צריכה להיות הבחירה להתנתק היא של מערך ה-IT.

כדי לעמוד בקצב של המגמות הניידות, חייב מערך ה-IT להעריך מחדש את הכלים העומדים לרשות עובדים וגם לשתף איתם פעולה כדי להשיג הבנה עמוקה וכנה יותר לצורה שבה הם צריכים להתנהג מחוץ לסביבת העבודה שלהם. כשהם מצוידים במידע זה, אנשי ה-IT יכולים להבטיח, שהאפליקציות הרלוונטיות עונות על הדרישות הבסיסיות של העובדים ושל הארגון כולו. מהפיכת המכשירים הניידים היא מהפכת המידע החופשי והיא מאפשרת להגביר יעילות ולאפשר יותר חופש לצוות העובדים. אבל, יש לזכור, שחופש זה יכול להיות מושג רק כאשר הבחירה בו מערבת את כל הצדדים לעניין.
 
מאתאופיר זמיר, פברואר 2015.
מנהל פריסיילים בכיר לאגן הים התיכון  VMware
 
BYOD



 
 
Bookmark and Share