Telecom News - משרד התקשורת פועל לכפות בכוח "שוק סיטונאי" על הוט וכעת

משרד התקשורת פועל לכפות בכוח "שוק סיטונאי" על הוט וכעת

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> משרד התקשורת פועל לכפות בכוח "שוק סיטונאי" על הוט וכעת
הבוקר הוציא מנכ"ל משרד התקשורת מכתב תקיף להוט, שבה הוא קבוע את רגולציית "השוק הסיטונאי" על הוט וקובע שהוט תשאיר את הנתבים שלה בבתי הלקוחות לטובת המתחרים, בגלל שהוט לא סיפקה למתחרים מפרט איזה נתבים הם צריכים לרכוש.
מאת: אבי וייס, 18.2.15, 11:50.HOT

עוד טרם בוצעה עבודה מקיפה על "השוק הסיטנאי" על רשת הוט (אין מודלים כאלו בעולם, צריך להמציא הכל כאן בישראל), וכבר מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר (ביחד עם סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי - חיים גרון) הוציאו הבוקר מכתב מאוד חריף להוט ולמכותבים נוספים, המצוי כאן.

במכתב הם (ראשי משרד התקשורת) ממציאים רגולציה חדשה על רשת חברת הכבלים הוט ומאיימים שהנתבים של הוט יופקעו לטובת המתחרים ל- 3 חודשים, כדי לקדם את התחרות.

במכתב זה אין את הסעיף הכי חשוב ב"שוק הסיטונאי": מה עלות השימוש בתשתיות של הוט. אבל אני מניח שגם כאן אפשר להמציא כל מספר, וכל החלטה מתאימה, כמו כל שאר ההחלטות ש"נשלפו מהמותן", שיש במסמך הזה, מתחילתו עד סופו.

בהערת אגב נציין, שלאחרונה משרד התקשורת ערך שימוע לגבי מפרט המודמים החדשים לפס רחב של בזק (VDSL), אבל "שכח" לבצע שימוע מקביל למודמים של הוט. ניתחתי זאת בהרחבה כאן. בעקבות החשיפה שלי, הוציא משרד התקשורת (כאן) מסמך קצר, שנחזה להיות כביכול מעודכן, לגבי המודמים של הוט, בלי לבצע שימוע ובלי מפרט מלא ובלי קביעת תהליכי אישור ובדיקה של מודמים שמיובאים עצמאית לישראל. מכאן, שאין למשרד התקשורת שום מסמך טכני ממשי לגבי הנתבים והמודמים של הוט, שחלקם בכלל משולבים בתוך מערכת מאוד מתקדמת דוגמת Hot Fiber Box. לכן, המהלך של משרד התקשורת מהיום נראה קצת תלוי באוויר, ללא סימוכין מבוססים בהליך סדור של שימוע. 

כעת, נותר לראות אם גם הוט תרוץ לבג"ץ נגד משרד התקשורת, כמו בזק.... להערכתי - זה אכן יקרה בשעות הקרובות, או לכל המאוחר בימים הקרובים.... תגובת הוט תובא כאן ברגע שתימסר לנו. 

עדכון 12:30: תגובת הוט: "לקוחות HOT לא צריכים לשלם את המחיר בשל דרישות שהועלו בדקה ה- 90. HOT הכינה את עצמה לתחרות בשוק הסיטונאי, העמידה תהליכי עבודה מסודרים, העבירה מפרטים מלאים והיא משתפת פעולה באופן מלא עם יישום תהליכי העבודה. דומה הדבר להפקעת מלאי טלפונים סלולרים מחברה אחת, מפני שמתחרתה לא נערכה כראוי לביקושים.
הוט תעשה ככל יכולתה לסייע לקידום התחרות אך לא תיתן יד לפגיעה בלקוחותיה".

עדכון 19.2.15, 09:00: משרד התקשורת פרסם אמש בחופזה באתר שלו (כאן) חמישה מסמכים רגולטוריים הנוגעים להוט ולמה שמכונה "שוק סיטונאי על רשת הוט". במקום לבצע תהליך סדור של בדיקות, ייעוץ ומחקר, שימוע שפתוח לכולם, משרד התקשורת המציא שיטה חדשה ששמה "שולחן עגול", או גם המכונה במסמכים בשם: "ימי דיונים מרוכזים", שאחריהם משרד התקשורת ממציא רגולציה כלל העולה בדמיון פקידיו. מדובר ב"מיקרו רגולציה" בדרגה חמורה ביותר, שבה יורדים במשרד התקשורת לפרטים של כל טופס, לכל מילה של איש שירות ולכל ביט במחשב או במודם. שיטת "השולחן העגול" ו"ימי דיונים מרוכזים" ככלי רגולטורי, היא ללא ספק שיטה המתאימה לרישום פטנט ולהקמת סטארטאפ, שיצא לעולם הרחב וינסה לשכנע את הרגולטורים לתקשורת בעולם הרחב, שככה צרכים לעבוד ביעילות ובזריזות בתחומי רגולציית התקשורת. 

 
ביזיון



 
 
Bookmark and Share