Telecom News - בעלי סמארטפונים אנדרואיד יכולים כבר להתחיל לבצע שיחות דרך WhatsApp

בעלי סמארטפונים אנדרואיד יכולים כבר להתחיל לבצע שיחות דרך WhatsApp

דף הבית >> תוכנות חופשיות >> בעלי סמארטפונים אנדרואיד יכולים כבר להתחיל לבצע שיחות דרך WhatsApp
בעלי סמארטפונים אנדרואיד יכולים כבר להתחיל לבצע שיחות דרך WhatsApp
מאת: מערכת Telecom News, 20.2.15, 15:23

עדכון לגבי שיחות באייפון ובווינדוספון בתחתית הכתבה.WhatsApp

מהיום ניתן לבצע שיחות קוליות באמצעות האפליקציה על גבי רשת האינטרנט (סלולר / WiFi) ללא חיוב על זמן אוויר במכשירי אנדרואיד. עם זאת, יש עדיין קשיים. עדכונים בסוף הכתבה. 

תכונת השיחות של אפליקציית המסרים WhatsApp מאפשרת החל מהיום לדבר עם אנשי הקשר באפליקציה. זאת, בדומה לסקייפ או וויבר. למעשה, התכונה הזו עדיין לא זמינה רשמית, אבל כבר יש אנשים המשתמשים בה ויש המשיגים אותה עם קצת מזל...

נטען, שהתכונה זמינה כעת באופן חלקי למכשירי אנדרואיד עם גרסת Lollipop והפצתה מתבצעת באופן ויראלי באמצעות התקשרות לאיש קשר (שהוריד גם הוא את הגרסה החדשה) ועי"כ, למעשה, מפעילים את התכונה החדשה.

את הגרסה של התכונה החדשה ניתן להוריד -  כאן.

------------
ראשונים לדווח: עדכון 31.3.15, 13:00: כרגע נראה, שהפונקציה פועלת ללא צורך בקבלת שיחה ממשתמש שאצלו השירות כבר הופעל, כפי שתואר לעיל וגם למטה. כדי לקבל את השירות מידית יש להוריד את הגרסה (2.12.19) בקישור הנ"ל שבאתר החברה בלבד. מסתבר, שאצל משתמשים הופעלה הפונקציה לביצוע שיחות במכשירי אנדרואיד ללא כל הודעה מוקדמת מהחברה או צורך לקבל שיחה ממשתמש אחר שאצלו כבר הופעל השירות. כך, שהשירות מתחיל לצאת לדרך באופן מלא לזמינות לכולם. איכות השיחה תלויה בחיבור האינטרנט של 2 הצדדים.
עדכון 16:54: התכונה החלה להיכנס לאפליקציה בחנות גוגל פליי, אך בזמן כתיבת העדכון זה לא בכניסה מישראל ולכן צריך לחכות שהתכונה תעלה לגרסה 2.12.5 (עם 3 הלשוניות של שיחות-calls, אנשי קשר וצ'אט) או כאמור להוריד ישירות מאתר החברה הנ"ל לשימוש מידי. על מנת לבצע שיחה צריך לגעת בלשונית השיחות ולאחר מכן בכפתור Call המופיע במסך בחלק העליון. לאחר מכן נשאר רק לבחור את איש הקשר.

-------------

כרגע נראה, עפ"י הדיווחים, שזה עובד הכי טוב על סמארטפונים Nexus של גוגל עם מערכת ההפעלה לוליפופ ונראה, שבעלי הנקסוס עם מערכת הפעלה לוליפופ קבלו ראשונים מהחברה את האפשרות לקיים שיחה קולית ולהפעילה אצל אחרים.

Users must have an Android phone that is running Android Lollipop. In fact at this moment, company is not even sure if the feature works on the non-Nexus phones or not. So it is even better if users have Android Lollipop on a Nexus device

לאחר הורדת הגרסה החדשה יש לחפש מישהו שכבר יש לו את תכונת השיחות הזו  ולבקש ממנו להתקשר כדי להפעיל אותה. כלומר, מי שכבר יש לו את תכונת השיחות פועלת יכול לבצע שיחות לאחרים ולהפעיל אותה אצלם. אולם, אם לצד אחד יש את אפשרות השיחות והצד השני לא עדכן לגרסה האחרונה (בלינק לעיל), אז לא יהיה ניתן לבצע את השיחה. כאן גם נכנס "סעיף המזל": התכונה לא מופעלת עבור כל אחד ונראה שהחברה עדיין בוחנת אותה, ומשתמשים, שהורידו את הגרסה החדשה ומקבלים שיחה ממי שיש לו גם את התכונה, מקבלים הפעלה שלה באקראי (אצל חלק היא כן מופעלת ואצל חלק אחר לא):
 
Once users have the latest version of WhatsApp and if they phone has Android Lollipop, they need to find someone who has already got the WhatsApp calling feature. Ask the person who already has the WhatsApp feature activated to give you a WhatsApp call
Once users get the call, the same feature will also get activated on their phone. It will show different tabs for chats and calls. And they will get a phone call button in a chat window
The feature doesn’t get activated for everyone. It looks like WhatsApp is still testing it and even the users who get call from someone who already has WhatsApp calling feature are getting it randomly

לסיכום: כדי שגרסת האפליקציה שהורדה אכן תתעדכן, משתמש אחר, שכבר הצליח להתקין את האפשרות לשיחות, צריך להתקשר אליכם דרך האפליקציה ורק אז תופיע לשונית בשם שיחות - Calls גם אצלכם. מה שעובד כרגע בבירור זה העדכון לגרסה החדשה של האפליקציה ויכולת קבלת הזמנה מאיש קשר, שהתכונה כבר פועלת אצלו. נראה, שכעת החברה מצויה בשלב בדיקות נרחב יותר מבעבר.

אגב, ב-WhatsApp נשלחים מידי יום כ-10 מיליארד מסרים ומתקבלים מידי יום כ-17 מיליארד מסרים, סה"כ כ-27 מיליארד מסרים יומית... מדהים. 

עדכון 21.2.15, 03:05: איתמר בן-חיים, שהתנסה בתהליך, טוען, שהתקשר אתמול והיום ליותר מ-500 איש כדי להפעיל אצלם את שירות השיחות החדש והוא הופעל אצלם גם במכשירי אנדרואיד שאינם לוליפופ.

----------------------------------------------------------

עדכון 22.4.15, 09:09: שיחות קוליות זמינות גם למשתמשי האייפון. אולם, בדומה להשתלשלות העניינים באנדרואיד, מופעל השירות למשתמשי האייפון בהדרגה. כך, שעדכון האפליקציה לא מוביל כרגע בהכרח להפעלת השירות אצל כולם, אלא רק אצל חלק מהמשתמשים.
 

What's New in Version 2.12.1

• WhatsApp Calling: Call your friends and family using WhatsApp for free, even if they’re in another country. WhatsApp calls use your phone’s Internet connection rather than your cellular plan’s voice minutes. Data charges may apply. Note: WhatsApp Calling is rolling out slowly over the next several weeks
 

עדכון 29.5.15: השיוחות הקוליות הגיעו גם למשתמשי ווינדוספון - כאן. (בשלב זה לא לכולם אלא לאלה הרשומים לתוכנית הביטא).

עדכון 24.6.15: השיחות זמינות מהיום - כאן לכל בעלי הווינדוספון ולא רק לרשומים לגרסת הביטא.

עדכון 1.1.16: המערכת מעודכנת לכל מערכות ההפעלה הניידות - כאן

עדכון 2.4.16
שוחררה גרסה חדשה שתאפשר לבצע פעולות על מספר אנשי קשר או קבוצות במקביל; לשנות את המראה והצבעים וגם לעצב את הטקסט, לתת תשובה היישר מחלון ההתראות ועוד. 

עדכון 5.4.16: שדרוג, שבוצע במערכת,מספק מערכת הגנה חדשה ואוטומטית על התשדורות: הודעות הנשלחות בצ'אט ושיחות, שבוצעו, מאובטחות כעת על ידי הצפנה מקצה לקצה - End-to-end encryption - כך, שוואטסאפ או גורם שלישי אינם יכולים לקרוא או להאזין להן. בהסבר של ווטסאפ לשדרוג האחרון נמסר, שכעת ההודעות נעולות ע"י מנעול, שקיים רק אצל 2 המתכתבים. זה נעשה בצורה אוטומטית, ללא צורך להפעיל דבר בהגדרות המכשיר.

עדכון 23.7.16: שדרוג שבוצע במערכת מספק כמה יכולות חדשות: 1) תא קולי. אם הצד השני לא עונה. 2) יכולת לבחור פונטים שונים כדי להדגיש טקסט לצד השני שמקבל את ההודעה (כרגע עובד טוב רק בכתיבה באנגלית בסמארטפון. במחשב נייח או נייד זה כבר עובד בעברית). 3) קבלת הודעה מראש על קובץ גדול שנשלח אליך, עוד לפני שהגיע. 




 
 
Bookmark and Share