Telecom News - מחקר חושף פערים בישראל בין דרישות הארגון למענה מצד מערך ה-IT

מחקר חושף פערים בישראל בין דרישות הארגון למענה מצד מערך ה-IT

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מחקר חושף פערים בישראל בין דרישות הארגון למענה מצד מערך ה-IT
מחקר חושף פערים בישראל בין דרישות הארגון למענה מצד מערך ה-IT
מאת: מערכת Telecom News, 25.2.15, 14:14סקר
 
כמחצית מהמשיבים בארץ מודאגים מהיתרון התחרותי של העסקים הקטנים. בישראל יש פער זמן של כ-7 חודשים בין מטרות הארגון לבין הזמן בו יכולים אנשי ה-IT לעמוד.
 
חברת  VMware לתחום הווירטואליזציה ותשתיות ענן, מדווחת על סקר החושף, שפערים בין ארגונים למערך ה-IT מעכבים חידוש, יעילות ויתרון תחרותי בתוך ארגונים. המחקר העולמי נערך בקרב 1,800 אנשי מקצוע בתחום ה-IT באירופה ובמזרח התיכון וכלל גם 31 מקבלי החלטות בתחום מערך ה-IT מישראל.  
 
במחקר נמצא, ש-65% ממקבלי ההחלטות באזור אירופה והמזרח התיכון מאמינים, שקיים פער זמן משוער של כ-5 חודשים בין מטרות הארגון לבין הזמן בו יכולים אנשי ה-IT לעמוד. כאשר נשאלו המשיבים כיצד משפיע נתון זה על הביצוע שלהם, הם השיבו:
 
שקיימת פגיעה בחדשנות בקרב כל המחלקות בארגון (39%),
ובפרודוקטיביות של הצוות (36%),
וקיים אובדן של לקוחות למתחרים מהירים יותר (33%).
 
המשיבים בסקר המקומי בישראל ציינו, שהפער בישראל גדול עוד יותר, כאשר 68% ממקבלי ההחלטות המקומיים בתחום ה-IT ציינו, שפער הזמנים יכול להימשך בין 7 חודשים לשנה.
 
כשהנשאלים התייחסו להשפעות על הארגון, המגיבים המקומיים ציינו:
 
עלייה בהוצאות ניהול ותחזוקה של מערכות ישנות (15%),
סיכון לגניבת/איבוד מידע (13%),
וחוסר התאמה לתקנות (13%).
 
בזמנים בהם חברות מתמודדות עם עידן חדש בתחום ה-IT, הפער מוסיף ללחצים הגוברים על אנשי מערך ה-IT. המחקר מצא, ש-69% מאנשי ה-IT באזור אירופה והמזרח התיכון מרגישים, שהם נתונים בלחץ מצד מנהלי הארגון שלהם לבצע מודרניזציה תוך שנה. מעבר ליעד המתמשך של הפחתת העלות של ה-IT  (כ-35% בישראל), המחלקות קיבלו מטלות נוספות כמו חיזוק הניידות של כוח העבודה (15%) והעברת יותר תשתיות לענן (23%).
 
המחקר גם מצא, שאחד מ-2 אנשי מקצוע ישראליים (52%) בתחום ה-IT  מכירים בכך, שמתחרים קטנים יותר יכולים ליישם במהירות רבה יותר מודרניזציה של ה-IT ולכן מסוגלים להגיב במהירות רבה יותר לשינויי שוק. כתוצאה מכך כ50% מהמשיבים בישראל מודאגים מהיתרון התחרותי של  העסקים הקטנים. הפתרונות שזוהו כיכולים לצמצם את הפער הזה בישראל כוללים גיוס כוח אדם מוכשר (30%), דגש על צוותים רב תחומיים (28%) והצורך בהשקעה נוספת (26%).
 
רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל: "הפער בין הציפיות של מנהלי החברות לבין מה שה-IT יכול לספק הוא עצום. איננו יכולים להפחית בחשיבות הלחץ אתו מתמודדים מחלקות IT בעידן ניידות הענן, כאשר יש צורך למקסם את הביצוע של המערכות הקיימות ויחד עם זאת ליישם טכנולוגיות חדשות. ארגונים מכל סוג שהוא זקוקים לתשתית IT, שתעמוד בדרישות העסק, תפחית את העול אתו מתמודדת ההנהלה ותשפר את הפרודוקטיביות ואת החדשנות. יש להשקיע ב-IT, שיוכל להשפיע על העסקים ולהפחית את הפער הזה".

סקר



 
 
Bookmark and Share